Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik dan bijv. in Eindhoven aankom en ik zie dat alle stalls volstaan en er drie Tesla's, waaronder ik, moeten wachten op een vrije plek, dan ben ik niet blij. Als ik dan even later twee bestuurders afgezet zie worden die vervolgens hun tot 100% geladen auto komen ophalen, dan word ik daar flink chagrijnig van.

Het gevolg daarvan is dat ik een uur vertraging oploop en nog nauwelijks op tijd ben om de laatste pont naar ons eiland te halen. Ik vind dit 'ik heb er voor betaald en dus heb ik er recht op' uiterst kortzichtig. En als teveel mensen dit gaan doen, dan sta ook jij op een gegeven moment te wachten op locals die menen 'er ook recht op hebben'.

Ik snap je frustratie, zeker als je zoiets onhandigs hebt als een pontje om thuis te komen :). Maar je kunt het ook van de andere kant zien.. Tesla adverteert, ze schreeuwen het nog net niet van de daken, dat je gratis kan laden zolang je de auto bezit. Waarom is het dan 'asociaal' als iemand daar gebruik van maakt? Dat recht heb ik of een ander toch gewoon verworven met de aanschaf van de auto?

(Met 'schreeuwen' doel ik dan op de continue toch net weer verlengde referral deals)

Als SuCs vaak vol zijn dan heeft Tesla een capaciteitsprobleem. Dat moet Tesla dan toch gewoon oplossen? Nogmaals, ik zie wel in dat het vervelend is als je moet wachten, maar ik begrijp niet helemaal waarom dat iemand zou moeten weerhouden om zijn verworven recht te gebruiken. Dat lijkt mij toch vooral een probleem dat Tesla moet oplossen door het uitbreiden van locaties en/of stalls.

Als je nou praktisch naast een SuC woont dan kan ik me nog voorstellen dat je zegt 'Laadt dan buiten de piekuren', puur omwille van het denken aan je medemens. Maar ik ben het absoluut oneens met jouw stelling dat iemand niet gerechtigd is om te laden bij een SuC als het geen absolute noodzaak is, puur omdat jij (of een ander) anders 20 minuten moet wachten. Dat vind ik echt een issue dat Tesla moet oplossen.

Tesla kan ook moeilijk zeggen 'Iedereen mag gratis laden', en vervolgens 2 stalls in heel Nederland aanbieden, en dan verbaast zijn dat mensen boos zijn dat het altijd te druk is.

Je ziet het al in USA dat het vaak druk is bij SuCs door de vloed aan M3's. Ik denk dat de kans groot is dat ook in Europe we straks van "delivery hell" naar "SuC Expansion hell" gaan.
 
Het gaat denk ik niet om het recht op laden maar er zijn er teveel die de auto aan de lader laten staan terwijl hij al vol is. Idle fee zal dat op moeten lossen...
Volkomen mee eens! Die regels en fees mogen veel strenger! Die zijn er ook voor bedoeld om het ‘probleem’ aan te pakken!
Idee: gele en rode kaart systeem. 1x idle fee= geel 2x idle fee= rood. Rood kan dan bv een maand of bij herhaling nog langer een ‘ban’ voor SuC’s betekenen....
dan zal de SuC discipline wel toe gaan nemen!
Technisch niet moeilijk te realiseren lijkt me...
 
Volkomen mee eens! Die regels en fees mogen veel strenger! Die zijn er ook voor bedoeld om het ‘probleem’ aan te pakken!
Idee: gele en rode kaart systeem. 1x idle fee= geel 2x idle fee= rood. Rood kan dan bv een maand of bij herhaling nog langer een ‘ban’ voor SuC’s betekenen....
dan zal de SuC discipline wel toe gaan nemen!
Technisch niet moeilijk te realiseren lijkt me...
Ik zie de rechtzaken al verschijnen! Tesla kan lastig zo maar de spelregels aanpassen :)
 
  • Like
Reactions: mfmvdsande
Ben geen jurist dus je zult vast gelijk hebben.
Het is ook maar een idee om het voor iedereen eerlijk en leuk te houden.
Ik maak ook graag gebruik van SuC’s maar zou dit voorstel zeker een warm hart toedragen. Kleine moeite om op tijd plaats te maken voor een ander...
Ik vind het asociaal als mensen hun auto er lang laten staan, of een paar keer per week tot 100% komen laden. Wel 100k aan een auto uit geven, maar dan wel persé gratis moeten laden. Maar dat is een ieder zijn recht op de manier waarop Tesla het verkocht heeft.

Gratis SuperCharging is er niet meer, dus die probleem gaat vanzelf weg. Mijn nieuwe 100D heeft alleen gratis SuperCharging voor de eerste eigenaar en zo nog meer S en X'en.

Maar het is wél aan Tesla om voor meer SuperChargers te zorgen, want met Model 3 die er aan komt gaat het gewoon druk worden.

Al kom ik in NL bijna nooit bij een SuC.
 
  • Like
Reactions: Keezje
DA064A4D-1841-4909-9C81-BA34821341B2.jpeg
132E520B-AD58-4EAF-8A66-6A8EBCE1364F.jpeg

SuC Ulm 10 extra stallen in aanbouw
 
  • Like
  • Informative
Reactions: widodh and robertvg
Es geht wieder los! Goede berichten (en mijn favoriete zaken om te posten).

In Oostenrijk wordt St. Anton (zo'n beetje de eerste SuC in Oostenrijk uit 2013) uitgebouwd met 8 stalls. Nog niet bekend of de eerste met 4 stalls blijft of wijkt (zit 200 meter tussen).

En in Duitsland, jawel, aan de A3 tussen Keulen en Mogendorf komt een SuC met 20 stalls (!!)
Overhonneveld. Mooi voor volgend jaar als Model 3 op vakantie gaat.

Bij Wurzburg zou ook weer een nieuwe SuC in aanbouw zijn, langs de A3.

upload_2018-11-7_12-31-42.png
 
Bij Wurzburg zou ook weer een nieuwe SuC in aanbouw zijn, langs de A3.

View attachment 350534
Ik gun het ze maar dat is nu wel een stukje waar je ruim keuze hebt of je bij de ene of de andere supercharger wil pauzeren :).

Ik heb nog nood aan een supercharger nabij de A4 Aken-Keulen, die van Erftstad ligt me te ver uit de richting ;)
 
En in Duitsland, jawel, aan de A3 tussen Keulen en Mogendorf komt een SuC met 20 stalls (!!)
Overhonneveld. Mooi voor volgend jaar als Model 3 op vakantie gaat.

View attachment 344649

Ah! Das ist sehr gut! Mogendorf ligt op een heel verveld bergje op 300 KM van mijn huis, heb al heel wat zweetdruppels aan mogendorf besteed. Een stop 20 km eerder is heel fijn :) Bovendien is Mogendorf vaak veel te druk en ligt de de SuC's te gunstig op het parkeerterein wat ICE-ing uitlokt. Met de nieuwe functie waarbij je kan zien hoe druk een SUC is, prima om zo te kunnen kiezen. Liever zo dan en uitbreiding in Mogendorf wat mij betreft. Tijdelijke palen in mogendorf zullen dan wel weer weg gaan.
 
  • Informative
Reactions: bpsmits
Ik gun het ze maar dat is nu wel een stukje waar je ruim keuze hebt of je bij de ene of de andere supercharger wil pauzeren :).
Ze of ons ? Superchargers in DE zijn er niet voor de Duitsers maar voor de Nederlanders op (terug)weg van/naar de wintersport :)
En het blijkt dat op de reiszaterdagen er nog al eens wachtrijen ontstaan bij de Superchargers in DE dus elke erbij is fijn denk ik.

Edit: en iets verderop langs de A7 bij Uffenheim kan je nu ook bij Fastned laden.
upload_2018-11-8_12-19-59.png
 
Last edited:
En in Duitsland, jawel, aan de A3 tussen Keulen en Mogendorf komt een SuC met 20 stalls (!!)
Overhonneveld. Mooi voor volgend jaar als Model 3 op vakantie gaat.

Ondertussen in Oberhonnefeld (A3 exit Neuwied, Tesla "Rüscheid")
1.jpg

Deze zal in januari vast wel klaar zijn. Geweldige spot voor het verkeer uit een naar NL.