Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het op zich niet zo'n gekke maatregel.
Wel dat sommigen kennelijk die beperking krijgen terwijl er maar 3 van de 8 stalls bezet zijn.
Vreemd dat Tesla die bezetting toch niet goed realtime kan monitoren.
Het is wel een verstandige maatregel, ja.
Alleen dom gespecificeerd en/of gerealiseerd.
Uit de gebruikersacceptatietests zullen de verbeteringen moeten komen. Elke keer weer jammer van de maanden vertraging die op zichzelf positieve wijzigingen op die manier oplopen. Om over de irritatie en matige PR maar te zwijgen.
 
Ik vind het op zich niet zo'n gekke maatregel.
Wel dat sommigen kennelijk die beperking krijgen terwijl er maar 3 van de 8 stalls bezet zijn.
Vreemd dat Tesla die bezetting toch niet goed realtime kan monitoren.

Ik heb op reis toch al gehad dat ik hem bijna helemaal vol moest gooien om op de bestemming te raken. In 99 % van de gevallen zal er idd geen probleem zijn, maar als je net die ene keer alle batterijcap nodig hebt en je krijgt ze niet, moet niet aangenaam zijn.
 
BEB1C7C1-6F2C-42DB-8431-072D6D1303A5.jpeg
Het lijkt erop dat de CSS ook niet-Tesla’s accepteert. Heb de mevrouw gevraagd of haar i3 die 120 kW wel aankan en de zaak niet in de fik vliegt... ze zette hem toch maar weg :rolleyes:
SuC Hoorn
 
Het lijkt erop dat de CSS ook niet-Tesla’s accepteert. Heb de mevrouw gevraagd of haar i3 die 120 kW wel aankan en de zaak niet in de fik vliegt... ze zette hem toch maar weg :rolleyes:
SuC Hoorn
Waarom zo negatief? Die vrouw denkt haar best te doen en haar EV te gaan opladen. Dat zulke dingen gebeuren is juist hét voorbeeld van de wirwar aan laders die er is.

Ze heeft geen idee dat het een Tesla only lader is. De stekker past, dus dat is dan toch prima?

Op deze manier naar andere EV rijders kijken danwel over praten lijkt mij niet bevordelijker voor de acceptatie. Niet elke EV rijder gaat een Tesla rijder zijn.

Het SuperCharger netwerk is bij ons allemaal erg bekend, maar het gros van de mensen heeft geen flauw benul. Leg het die mensen op een vriendelijke manier uit en wie weet kopen ze dan ooit een Tesla. Of niet, maar zolang het dan maar een EV is, toch?
 
:(:( Tsjonge wat een negativiteit.... ik heb uiterst prettig met mevrouw gepraat hoor, en ze uitgelegd dat het een lader is voor Tesla, ik geen idee had of haar auto dat aankon waarna ze hem zelf weg wilde zetten.

@widodh @PaulusdB Slechte dag gehad jongens, ruzie met de baas? :p Dank voor de disagree, die had ik nog niet zoveel.
Gelukkig kleur je je verhaal nu wat positiever in.

Ik ben heus niet wars van een beetje leedvermaak (lees deze post), maar er gaat niks mis als een ander merk auto met CCS probeert te laden aan een SuC station. Zou een mooi schandaal zijn, wanneer er op die manier echte schade kon ontstaan. Nu is de enige schade een eenmalig gezichtsverlies. En hopelijk helpt een vriendelijk woordje van een Tesla klant om voortaan met enige afgunst naar die rijen met laadpunten te kijken...

(Heb trouwens geen baas, ben er ook geen. En het gaat vandaag al weer wat beter dan een paar dagen geleden.)
 
:(:( Tsjonge wat een negativiteit.... ik heb uiterst prettig met mevrouw gepraat hoor, en ze uitgelegd dat het een lader is voor Tesla, ik geen idee had of haar auto dat aankon waarna ze hem zelf weg wilde zetten.

@widodh @PaulusdB Slechte dag gehad jongens, ruzie met de baas? :p Dank voor de disagree, die had ik nog niet zoveel.
Ik kan niet anders doen dan reageren op jouw post waar je het hebt over 'in de fik vliegen' van iemand zijn auto. Elke nuance en verdere context ontbrak.

Als die post vanaf moment 1 iets uitgebreider was geweest was dat duidelijker. No hard feelings :)

Maar in het algemeen zien we dit vaker bij de Tesla SuperChargers. Mensen die hun auto er in pluggen en Tesla rijders die dan lachen tot soms wel denigerend richting deze personen.

Help die mensen, leg ze het uit en wees vriendelijk. Ik ben echt al super blij als mensen een EV (willen) rijden!
 
View attachment 412560 Het lijkt erop dat de CSS ook niet-Tesla’s accepteert. Heb de mevrouw gevraagd of haar i3 die 120 kW wel aankan en de zaak niet in de fik vliegt... ze zette hem toch maar weg :rolleyes:
SuC Hoorn

Nee man! Je hebt de gemaskerde SuC stall blocker op de gevoelige digitale plaat gezet! Heb je haar nou gewoon laten ontsnappen??
 
Ik ben met hemelvaart naar Duitsland gereden (500km enkele trip) en heb twee SuperCharger stops moeten maken heen en terug.

Kort: Drama!

Ik heb op piek 69kW gezien met laden, maar veelal begon mijn laadsessie met 25kW. Het was full-house bij alle SuperChargers waar ik aan kwam, ik moest zelfs 5 min wachten alvorens ik met 25kW kon beginnen te laden.

Dit heb ik nog niet eerder gezien, maar wat mij wel op viel is dat 50% van de auto's Model 3's waren. Het lijkt er dus wel sterk op dat er veel meer auto's worden uitgeleverd dan het SuC netwerk (op piek) aan kan.

Moet zeggen dat ik not amused was. Mijn heenreis is er ongeveer een uur langer door geworden.
 
Ik ben met hemelvaart naar Duitsland gereden (500km enkele trip) en heb twee SuperCharger stops moeten maken heen en terug.

Kort: Drama!

Ik heb op piek 69kW gezien met laden, maar veelal begon mijn laadsessie met 25kW. Het was full-house bij alle SuperChargers waar ik aan kwam, ik moest zelfs 5 min wachten alvorens ik met 25kW kon beginnen te laden.

Dit heb ik nog niet eerder gezien, maar wat mij wel op viel is dat 50% van de auto's Model 3's waren. Het lijkt er dus wel sterk op dat er veel meer auto's worden uitgeleverd dan het SuC netwerk (op piek) aan kan.

Moet zeggen dat ik not amused was. Mijn heenreis is er ongeveer een uur langer door geworden.
het is wachten tot de eerste vechtpartijen bij de superchargers... mijn gok, ergens deze zomer!
en dan wordt het natuurlijk groot uitgemeten in de Telegraaf. zie de koppen al voor me 'TeslaTokkies op de vuist'' :rolleyes:
 
Ga eens bij fastned (meestal 2-3 laders) of allego (meestal 1-lader) langs......daar is het nu al druk (al vaker moeten doorrijden naar de volgende, anders sta je zo 30min te wachten voor je kunt gaan laden).

USA beperken ze op bepaalde suc's al het laden tot max. 80%, maar laden wordt een issue, maar denk ook dat Tesla daar het beste op is voorbereid (suc en CCS in EU).
 
Ik ben met hemelvaart naar Duitsland gereden (500km enkele trip) en heb twee SuperCharger stops moeten maken heen en terug.

Kort: Drama!

Ik heb op piek 69kW gezien met laden, maar veelal begon mijn laadsessie met 25kW. Het was full-house bij alle SuperChargers waar ik aan kwam, ik moest zelfs 5 min wachten alvorens ik met 25kW kon beginnen te laden.

Dit heb ik nog niet eerder gezien, maar wat mij wel op viel is dat 50% van de auto's Model 3's waren. Het lijkt er dus wel sterk op dat er veel meer auto's worden uitgeleverd dan het SuC netwerk (op piek) aan kan.

Moet zeggen dat ik not amused was. Mijn heenreis is er ongeveer een uur langer door geworden.

Oeps, dat is niet al te best... Welke locaties waren het specifiek? Deze zomer wordt inderdaad wel een pijntest vrees ik tijdens de drukke weekends. Ik vrees dat ze geen significante upgrades gaan kunnen maken aan huidige locaties voor de zomermaanden.
Ik ga in augustus naar Spanje maar kies specifiek de reisdagen niet in het weekend om files op de baan en aan de SuC te vermijden, maar dat is uiteraard niet in alle gevallen en voor iedereen mogelijk.
 
het is wachten tot de eerste vechtpartijen bij de superchargers... mijn gok, ergens deze zomer!
en dan wordt het natuurlijk groot uitgemeten in de Telegraaf. zie de koppen al voor me 'TeslaTokkies op de vuist'' :rolleyes:
Dat zal nog wel mee vallen (hoop ik!). Ging allemaal heel gemoedelijk.

Ga eens bij fastned (meestal 2-3 laders) of allego (meestal 1-lader) langs......daar is het nu al druk (al vaker moeten doorrijden naar de volgende, anders sta je zo 30min te wachten voor je kunt gaan laden).

USA beperken ze op bepaalde suc's al het laden tot max. 80%, maar laden wordt een issue, maar denk ook dat Tesla daar het beste op is voorbereid (suc en CCS in EU).
Ik wil daarom ook die CCS adapter! Een van de locaties waar ik stond was Hohenwarsleben en daar staat ook Ionity met 4 laders. Ik haalde een geweldige 25kW bij die SuC.

Ik was direct aan de Ionity lader gaan staan als het had gekund.

Oeps, dat is niet al te best... Welke locaties waren het specifiek? Deze zomer wordt inderdaad wel een pijntest vrees ik tijdens de drukke weekends. Ik vrees dat ze geen significante upgrades gaan kunnen maken aan huidige locaties voor de zomermaanden.
Ik ga in augustus naar Spanje maar kies specifiek de reisdagen niet in het weekend om files op de baan en aan de SuC te vermijden, maar dat is uiteraard niet in alle gevallen en voor iedereen mogelijk.
Lauenau en Hohenwarsleben. Heenweg en terugweg. Mijn bestemming lag 40km vanaf de A2 Autobahn ten Noorden van Magdeburg. Bij Hohenwarsleben dus even aftoppen alvorens 'the middle of nowhere' in te rijden.

Ik reed Zaterdag avond terug en zelfs toen de SuC's relatief leeg waren heb ik niet meer dan 69kW gekregen.

Ik merk aan mijzelf dat als ik <100kW krijg ik het langzaam vind.