HWS
Well-Known Member
Ben ik niet met je eens. Ik haalde vorige week mijn all time high in een druk bezet Badhoevendorp.Laatste tijd is het bij veel SuC’s niet onwijs snel. Begint toch op een structureel probleem te lijken.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ben ik niet met je eens. Ik haalde vorige week mijn all time high in een druk bezet Badhoevendorp.Laatste tijd is het bij veel SuC’s niet onwijs snel. Begint toch op een structureel probleem te lijken.
Maar niks nieuws in de planning voor Nederland.We kunnen van Palermo naar Moskou.
Leuk toch?
Tesla updates 2020 Supercharger map with new locations - Electrek
En van Vancouver naar Halifax.
Alleen van Perth naar Sydney is nog een dingetje. En de zijderoute.
Het laatste. Je kan niet beide kabels tegelijk gebruiken.Misschien een domme vraag (excuses hiervoor...); weet iemand het zit met SuC stalls met twee aansluitingen (type2 en CCS) als één van de aansluitingen in gebruik is en de tweede ook wordt aangesloten? Wordt dan het beschikbare laadvermogen gedeeld of kan nummer twee überhaupt niet laden als de andere, eerste aansluiting al in gebruik is?
Het is ook best lastig twee auto’s in één vak te parkeren.
Ben ik niet met je eens. Ik haalde vorige week mijn all time high in een druk bezet Badhoevendorp.
View attachment 483641
Dit kan toch niet!,.. misschien rare gedachte maar kan je die stekker niet nog een keer verlengen ? of "zeg" ik nu iets heel geks.
Om onduidelijkheid voor nieuwe gebruikers te voorkomen: de laadplekken voor de superchargers zitten aan de achterzijde en niet aan de voorzijde. Kijk maar naar de laadborden, die staan naar de achterzijde gericht. De auto's aan de voorzijde staan rechtmatig op normale parkeerplaatsen.
Dit merk je ook aan de kunststof stops, die zitten bij deze palen veel verder naar voren waardoor je relatief ver van de supercharger staat als je de supercharger vanaf de voorzijde gebruikt. De laadkabel is hierdoor bijna te kort. Als je aan de achterzijde parkeert zit je veel dichter op de supercharger.
Of sukkels in ApeldoornAlleen als je dat in Eindhoven doet sta je in de weg voor gewone type 2 laadpalen.
Al helemaal ergerlijk omdat ze een eigen taxi supercharger hebben natuurlijk bij P4/44/5. Waarom kunnen wij daar eigenlijk niet laden? Tesla is toch tesla.View attachment 504086
Deze week bij Schiphol ook mijn persoonlijk record gehaald. Wel ergelijk hoeveel Taxi’s daar staan.
Tesla heeft die SuC bij Schiphol exclusief voor taxi's gemaakt om de andere SuC te ontlasten.Al helemaal ergerlijk omdat ze een eigen taxi supercharger hebben natuurlijk bij P4/44/5. Waarom kunnen wij daar eigenlijk niet laden? Tesla is toch tesla.
Dan kunnen ze net zo goed de taxi suc ook open gooien voor iedereen. Zou de drukte bij badhoevedorp aardig kunnen beperken.Tesla heeft die SuC bij Schiphol exclusief voor taxi's gemaakt om de andere SuC te ontlasten.
Taxichauffeurs die Tesla's hebben met onbeperkt superchargen mogen dat doen waar ze willen. Tesla heeft eerder geprobeerd taxi's de toegang tot Superchargers te beperken. Dat heeft Tesla voor de rechter verloren.
Ik meen me te herinneren dat de laadsnelheid van de taxi Supercharger bij Schiphol maximaal 72 kW is. Dan is het voor de taxichauffeurs aantrekkelijker om elders met hogere laadsnelheden te laden.Dan kunnen ze net zo goed de taxi suc ook open gooien voor iedereen. Zou de drukte bij badhoevedorp aardig kunnen beperken.
Als ik de klachten in draadjes zo af en toe lees lijkt dat bij de gewone Superchargers tegenwoordig niet veel beter te zijn.Ik meen me te herinneren dat de laadsnelheid van de taxi Supercharger bij Schiphol maximaal 72 kW is. Dan is het voor de taxichauffeurs aantrekkelijker om elders met hogere laadsnelheden te laden.