Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Mag ik als beroepschauffeur of als bedrijf gebruikmaken van het openbare Supercharger-netwerk?
Met de introductie van onze Supercharger Fair Use Policy mag het openbare Supercharger-netwerk niet worden gebruikt door voertuigen die voor bedrijfsmatige doeleinden worden gebruikt. Als u bedrijfsmatig gebruikmaakt van voertuigen en interesse hebt, kunt u contact met ons opnemen zodat wij een passende oplaadoplossing voor uw onderneming kunnen aanbevelen. Het beschikbaar houden van het Supercharger-netwerk voor particuliere gebruikers heeft een blijvende positieve invloed op het Supercharger-netwerk en de klanten van Tesla als geheel.
 
Weet iemand het exacte voordeel van de CCS Combo 2 retrofit upgrade op een Model Z van maart 2018. Naast Kunnen laden aan alle 3th party CCS stations, kan je dan naast aan de V3 laden, ook aan de huidige SuC sneller laden dan nu het geval is?
 
Mag ik als beroepschauffeur of als bedrijf gebruikmaken van het openbare Supercharger-netwerk?
Met de introductie van onze Supercharger Fair Use Policy mag het openbare Supercharger-netwerk niet worden gebruikt door voertuigen die voor bedrijfsmatige doeleinden worden gebruikt. Als u bedrijfsmatig gebruikmaakt van voertuigen en interesse hebt, kunt u contact met ons opnemen zodat wij een passende oplaadoplossing voor uw onderneming kunnen aanbevelen. Het beschikbaar houden van het Supercharger-netwerk voor particuliere gebruikers heeft een blijvende positieve invloed op het Supercharger-netwerk en de klanten van Tesla als geheel.
Lijkt me dat je niet eerst een vloot taxi's met levenslang gratis laden kunt verkopen om vervolgens via een fair user policy het gratis laden weer af te pakken. Het is niet alsof Tesla niet wist waarvoor die witte S'en gebruikt zouden worden.
wat bedoelen ze met “enig ander commercieel doel”?

Dat is nogal vaag
Waar lees je dat?
Edit: ah hier
 
Lijkt me dat je niet eerst een vloot taxi's met levenslang gratis laden kunt verkopen om vervolgens via een fair user policy het gratis laden weer af te pakken. Het is niet alsof Tesla niet wist waarvoor die witte S'en gebruikt zouden worden.
Blijkbaar denkt Tesla niet altijd vanuit de klant. V3 met CCS exact hetzelfde geval. Een tweede kabel en je hebt alle kopers van een Tesla netjes bediend.
 
Blijkbaar denkt Tesla niet altijd vanuit de klant. V3 met CCS exact hetzelfde geval. Een tweede kabel en je hebt alle kopers van een Tesla netjes bediend.
Belangrijker dan de kosten van de kabel (waar je ook nog wel eens van op kon kijken) lijkt me de toegevoegde complexiteit die directe kosten met zich meebrengt maar ook de betrouwbaarheid omlaag haalt. Je zult aan twee kabels in de gaten moeten houden of er is aangekoppeld, en mag maar op één kabel spanning zetten. Allemaal met componenten die duur zijn en kapot kunnen.
Bovendien is er nog onduidelijkheid voor nieuwe klanten als er twee kabels hangen. Je kunt op dit forum ook voorbeelden vinden van mensen die proberen de tweede in te prikken (ahem).
 
Blijkbaar denkt Tesla niet altijd vanuit de klant. V3 met CCS exact hetzelfde geval. Een tweede kabel en je hebt alle kopers van een Tesla netjes bediend.
De schakelmodule in de oude S/X die het mogelijk maakt dc over de ac stekker te laden kost geschat zo’n 500€. Die is met de CCS only Model 3 niet meer nodig. Tesla denkt toch vanuit de klant, en ook vanuit zichzelf.
 
deze persoon kwam aanrijden en stond te wachten op een lege stall A;)

Stall A en B laden even snel. Bij elke geldt dat als je een buurman/-vrouw krijgt en je accu was bijna leeg en je laadde vol vermogen, dan geef je een beetje van jouw top aan de ander. Als de accu al rond de 40% vol is, heb je al geen last meer van de nieuwe buur.

Als je zelf moet pairen is het handig te weten welke potentiële buurman/-vrouw er al lang staat. Immers daar is veel stroom voor jou over. Ik luister dan naar het gebulder van de ventilatoren. Bij de luidste ga ik staan.
 
Stall A en B laden even snel. Bij elke geldt dat als je een buurman/-vrouw krijgt en je accu was bijna leeg en je laadde vol vermogen, dan geef je een beetje van jouw top aan de ander. Als de accu al rond de 40% vol is, heb je al geen last meer van de nieuwe buur.
Ik ervaar het toch anders. Als een lader maximaal 145kW kan leveren dan is het minimum wat de 2de ontvangt altijd +/-38kW. Als je dus minder dan 45% SoC hebt lever je altijd in. Ik ga altijd langs een ouder model staan. Het liefst een MS75 daarvan weet je vaak zeker dat je in het begin het meeste overhoud als 2de. Meestal ben ik bij 65% SoC toch al weg, zeker bij drukke SuC’s. Ben wel super benieuwd naar V3 zeker nu veel locaties van de 2020 Supercharger map toch volledig/deels V3 blijken te zijn.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB