Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Alleen even de wielen wisselen! :D

021--stalen-spoorwiel-met-bronzen-bus_2_1.jpg
 
Even een berichtje met drie updates:

Allereerst is er een h.f... in Mogendorf tegen één van de stalls aangereden. Zit nu in het plastic. Gelukkig vanochtend niet druk en plaats genoeg.

IMG_4078.JPG


Verder voor het eerst gezien dat er in Oostenrijk, tenminste hier in St Valentin, een keurige gebruiksaanwijzing is opgehangen. Drie stuks zelf, dus als je het dan nog niet weet.....

IMG_4090.JPG


Dan tenslotte. Op dit moment in Wenen voor een range charge. Laatste stuk is 340 km en dat gaat wel met de 70D alleen voor de zekerheid maar 100% laden.
Wenen is een probleem geworden met maar vier stalls. Onlangs waren er werkzaamheden en werd ervan uitgegaan dat er vier bij zouden komen. Dat is het nniet geworden maar wel heeft men de bestaande vier een eigen lader gegeven.
Ik had dus, terwijl ik A deelde met iemand die aan het snel knipperende lampje te zien volop bezig was, toch de volle 116 Kw. Dus uiteindelijk gaat het goed komen.
Verder hier warm plekje binnen waar ik koffie kocht voor, echt, 20 cent en waar wifi is dus de kinderen kunnen film kijken op de MacBook.

Erg vlotte reis gehad en laden ging steeds erg snel. Ik weet niet of 8.0 daar iets mee te maken had maar ik heb een paar keer moeten zeggen dat we alweer verder konden terwijl dat voor mijn gevoel vroeger langer duurde. En dan wil men 350 Kw :)
 
Last edited:
Nieuwe SuC in Orléans, Mooie aanvulling weer op het netwerk.

Toch ook een beetje spijtig dat er weer geen goede 24/7 horeca beschikbaar is
Restaurants
Ibis Kitchen Restaurant (12:00-14:00 / 19:00-22:30)
Een paar kilometer verderop zitten een McD en KFC dicht bij elkaar. Ik snap dat Tesla niet altijd kan krijgen wat ze willen hebben, maar zouden ze het hebben geprobeerd (of kijkt een Frans team anders naar horeca dan de reiziger die wil snacken)?

De toiletvoorzieningen lijken me echt een ramp:
Toiletten
Free Wifi at Ibis
Ik kan van alles virtueel, maar niet plassen :(
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Nieuwe SuC in Orléans, Mooie aanvulling weer op het netwerk.

Toch ook een beetje spijtig dat er weer geen goede 24/7 horeca beschikbaar is
Restaurants
Ibis Kitchen Restaurant (12:00-14:00 / 19:00-22:30)
Een paar kilometer verderop zitten een McD en KFC dicht bij elkaar. Ik snap dat Tesla niet altijd kan krijgen wat ze willen hebben, maar zouden ze het hebben geprobeerd (of kijkt een Frans team anders naar horeca dan de reiziger die wil snacken)?

De toiletvoorzieningen lijken me echt een ramp:
Toiletten
Free Wifi at Ibis
Ik kan van alles virtueel, maar niet plassen :(
Geen laad en losplaats dus.
 
Ik was hier wel een beetje bang voor n.a.v. de stemmingen die Trump oproept: voor diegenen met een anti-EV sentiment -om welke reden dan ook- zijn Superchargers een makkelijk doelwit.
Is het vandalisme, sabotage, of toch een economisch motief ? De zekeringen zijn kennelijk wat geld waard ?
 
  • Like
Reactions: FVO
Ik was hier wel een beetje bang voor n.a.v. de stemmingen die Trump oproept: voor diegenen met een anti-EV sentiment -om welke reden dan ook- zijn Superchargers een makkelijk doelwit.
Is het vandalisme, sabotage, of toch een economisch motief ? De zekeringen zijn kennelijk wat geld waard ?

Nou ja, niet leuk natuurlijk maar één van de 744 stations. Het kan ook gewoon een diefstal zijn die toevallig net nu plaatsvindt. Of Trump er achter zit zou ik niet kunnen zeggen :)