Zelfs dat hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn. Ik zit in dezelfde situatie, en laad in het weekend tot 90%. Dat is voldoende voor een hele week woon-werkverkeer (250 km) en nog wat extra ritjes. Ik rol overdag een kabel over de stoep en heb in drie jaar tijd één keer een dame van een jaar of 60 gesproken die zich daarover moest beklagen. (Ik heb dit voorval hier al meer naverteld, sorry voor de oudgedienden).
Het probleem was dat haar moeder erover kon vallen. Ik weet niet meer zeker of ik haar vroeg of ze al zo'n 100 meter terug was gaan bedenken wat ze tegen me zou zeggen; je ziet die oranje kabel al van ver(der) liggen. En of die kabel gevaarlijker was dan de beroerde staat van het trottoir, dat geen oranje strepen heeft bij de los- en scheefliggende tegels. Die brutale vragen heb ik waarschijnlijk voor me gehouden en alleen in gedachten gehad. Ik blijf een brave burger.
Het echte antwoord kwam van de moeder zelf, minstens 80 jaar oud. Dat ze niet moest zeuren.
Afijn, ik doe dat normaliter alleen bij daglicht. Deze winter waag ik het doordeweeks ook weleens 's avonds als ik toch niet uitkom met de 345km range die ik in het weekend heb geladen. Omdat de kabel dan in feite nog meer opvalt zie ik er geen probleem in.
Mijn buren houden in elk geval zoveel mogelijk rekening met mijn oplaadwensen en laten de plek voor mijn huis zoveel mogelijk vrij. Leven en laten leven.
Een echte snellader in de wijk zou wel fijn zijn. Een SuC is dan voor verkapt thuisladen volledig overbodig. Misschien kan Tesla daar ook eens wat mee gaan doen.