Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij zijn die, tot nader order, nog gratis ook. Om toch eens iemand aan die lader te krijgen. Ik heb daar twee keer een Tesla zien laden aan de Chademo omdat van de acht stalls er vier bezet waren.

Bel je wel even met tesla? Krijg je gewoon Tilburg aan de telefoon. Misschien weten ze het nog niet en dan hebben ze de kans om het nog voor de Kerst op te lossen. Maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan.
Ik heb gebeld met Tesla Hans. Eindeloos in de wacht, daarna maar via het keuzemenu overgeschakeld op Engelstalige assistentie. Een Engelse dame (ik moest Bad Rappenau even voor haar spellen) vertelde me dat er een paar stalls geblokkeerd waren maar dat er net nog iemand had staan laden. Vlak daarna kreeg ik bericht van CJA Hulskamp met zijn hierboven geposte foto. Niks werkt. Ik sta nu op een AC laders er tegenover met 99km/het laden. Eindelijk profijt van die dual charger.

Maar voor wie er de komende dagen nog naar het zuiden rijdt en Bad Rappenau wilde aandoen: ik zou een alternatief pakken.
 
Veel gemeentes bieden ook de mogelijkheid een openbaar laadpunt aan te vragen indien er geen mogelijkheid bestaat op eigen terrein een laadpunt te plaatsen, ik zou eens informeren bij de gemeente.

Een openbare paal lost het probleem niet op....namelijk....Exclusiviteit. Dat is de luxe van thuisladen. Naast natuurlijk de prijs per kWh. Ook vind ik het niet nodig de gemeente voor een groot deel op te laten draaien voor mijn tankwensen. Ik zou voor het huren van een openbare plek zijn en dan netjes kabeltje over de stoep (onder een matje). Maar dat ben ik....gemeente heeft verder geen beleid, afgezien van een APV dat hier verder niets over zegt. Ook vind er een "bestuurlijke" fusie plaats met andere gemeenten en iedereen wacht op elkaar voor er beleid wordt gemaakt...onder het mom van ....niet iets voor niets te willen doen.

Maar goed...first world problems.

Ik lees Amersfoort!? Dat zou een goede zijn!
 
Ik heb gebeld met Tesla Hans. Eindeloos in de wacht, daarna maar via het keuzemenu overgeschakeld op Engelstalige assistentie. Een Engelse dame (ik moest Bad Rappenau even voor haar spellen) vertelde me dat er een paar stalls geblokkeerd waren maar dat er net nog iemand had staan laden. Vlak daarna kreeg ik bericht van CJA Hulskamp met zijn hierboven geposte foto. Niks werkt. Ik sta nu op een AC laders er tegenover met 99km/het laden. Eindelijk profijt van die dual charger.

Maar voor wie er de komende dagen nog naar het zuiden rijdt en Bad Rappenau wilde aandoen: ik zou een alternatief pakken.

Ik heb ze zelf ook even gebeld. De informatie was daar eerder dat er twee stalls buiten bedrijf zouden zijn wegens werkzaamheden in de buurt van de SuC maar inmiddels is het bekend, ook in de Nav van de auto (heb zelf ook even gekeken), dat de SuC down is. Als het goed is ziet men dat ook als men de SuC selecteert en gelukkig is daar een behoorlijke dichtheid.

De komende dagen komt daar verder veel vakantieverkeer langs dus uitval is niet handig.

Er wordt een team heen gestuurd om het in orde te maken.

Hopelijk maken ze jullie niet wakker vannacht :)

Groetjes.
 
Krijg net een beeld door van Iwan, X-rijder, die langs v.d. Valk Dordrecht kwam.

10 stalls!!

Primeur is niet van mij, maar ik deel het graag.

Zo te zien ook al bijna klaar. Dat hij zo lang onder de radar kon blijven.

IMG_4719.JPG
 
Last edited:
Onvoorstelbaarst dat dat onder de radar is gebleven... doet je afvragen wat er nog meer aan zit t komen zonder dat we dat weten -;)

In Duitsland was het een jaar of anderhalf geleden een sport om te gaan scouten. Vond je hem als eerste mocht je een kerf in je stuurwiel zetten. Wat een mooi Christmasegg, de 34e wereldwijd in december die open gaat.
 
  • Informative
Reactions: Chris EC-Rent
Hopla...nu nog VdV Houten en VdV Amersfoort en we komen ergens...:)

Je hebt de tijd van een reis van Amsterdam naar de wintersport eind 2013 via vijf(!) superchargers niet mee gemaakt. Ook niet de tijd dat we ons verheugden over nieuwen als Emsbüren (ben ik speciaal toen naar toe gereden) en Zwolle, Urmond en Eindhoven met hun openingsfeestjes. Dat is wel jammer, had ik niet willen missen.
 
Filmpje van nu 3 jaar geleden.. eind december 2013 naar Davos..gepuzzel, maar ging inderdaad net met de aanwezige SuC's.. hadden geen idee of we in Davos nog konden laden.. waren ook niet echt voorbereid op het verbruik in de laatste km's. Onvoorstelbaar Hans hoe snel dat is gegaan sindsdien.

Superchargers eind 2013? Welke superchargers?

Help: in Brest gestrand, wat nu?

Voor de jongelui op dit forum, zo was het vroeger ;-)
 
Leuk dat we zo met de Kerst wat herinneringen en ervaringen kunnen delen. Ik zal eens op zoek gaan naar mijn post (een van de bijna 5.0000, slik, heb ik dan niets anders te doen?) van de eerste reis naar Hongarije. En dat allemaal omdat Tesla ons nu verrast met een super SuC.
 
Last edited: