You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hogere wiskunde .
Heeft er iemand ervaringen met Praag? Ik zie dat er al heel lang een "Permit" staat (374 dagen), maar verder weet ik niet wat te verwachten.
Ik zou ergens in April naar Praag gaan met een paar collega's als eerste roadtrip met de Tesla. Zijn er andere oplossingen om te laden? Destination chargers, of aanraders van mensen die er al naartoe gereden zijn?
bovendien zal er nog wel een extra softwarebegrenzing zitten.En ze zullen wel gedeeld worden net als nu. Dan blijft het bij max 2100 kW en minder bij kleinere SuC locaties
A few years back, the California Air Resource Board (CARB) changed its Zero Emission Vehicle (ZEV) mandate to greatly advantage the few fuel cell vehicles made available in the state and in which they were investing millions to build refueling stations. By implementing a requirement for vehicles to have over 300 miles of range and the capacity to recharge to 95% in 15 minutes, CARB managed to make fuel cell vehicles more competitive than battery-powered cars by giving them 9 credits worth $5,000 each instead of 4 credits for battery-powered cars.
Die 150Wh/km gemiddeld lijkt de Hyundai Ionic ook al goed te halen als ik de test van Bjorn N zie bij temperaturen onder 0gr. De snelheden liggen wel duidelijk lager in Noorwegen.
...maar hoeveel Powerpack2's heb je per site nodig?
Nu een 10 stall site met 5 laders. 150kW per lader -> 750kW
5 laders SuC v3: 600kW per lader -> 3000kW
Vermogen per Powerpack2.0: 50kW (site Tesla).
Zou je 45 Powerpacks nodig hebben om het verschil te overbruggen. Dat is misschien wat erg te veel. Maargoed...het blijft spannend waar Tesla verder mee komt.
Misschien over het hoofd gezien, maar ik had in een ander topic al op je Praag vraag gereageerd: Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure
Dat geloof ik meteen . Ik weet echter niet welke aansluitingen Tesla nu heeft in NL en of het "goedkoper" is deze niet te verzwaren. Mijn post was gebaseerd op een filmpje van Bjorn Nyland waar hij een elektrische veerboot liet zien. Daar kon het net maar max 150kW leveren en de schuit werd met 350kW geladen. Daar hadden ze statische opslag als buffer tussen geplaatst.hoeveel Powerpacks?
geen.....
suc aangesloten op middenspanning; kan dat vermogen en de piek wel aan.
In chapter 3, Ariely explains how humans react to the words "free" and "zero". Humans make decisions without rationalizing the outcomes of their choices. To illustrate this point, Ariely conducted multiple experiments. The outcome was consistent: when faced with multiple choices, the free option was commonly chosen. With the opportunity to receive something for free, the actual value of the product or service is no longer considered. Ariely claims, "Most transactions have an upside and a downside, but when something is FREE! we forget the downside. FREE! gives us such an emotional charge that we perceive what is being offered as immensely more valuable than it really is."[5]
Ariely's concept of "FREE!" applies not only to monetary and quantitative costs, but also to time. We forgo some of our time when we wait in line for free popcorn or to enter a museum on a free-entrance day. We could have been doing something else at that time. Ultimately, he demonstrates how such a simple concept can be used to drive business and social policy. For example, to reduce health cost, companies could offer free regular checks. Employees would be more willing to get them at zero cost rather than paying some amount of money. Ariely recommends the consideration of the net benefits of the choices we make regarding both preference and money. Perhaps we would get the better deal and even save money if we did not react to free the way we do.
Zelfs dat hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn. Ik zit in dezelfde situatie, en laad in het weekend tot 90%. Dat is voldoende voor een hele week woon-werkverkeer (250 km) en nog wat extra ritjes. Ik rol overdag een kabel over de stoep en heb in drie jaar tijd één keer een dame van een jaar of 60 gesproken die zich daarover moest beklagen. (Ik heb dit voorval hier al meer naverteld, sorry voor de oudgedienden).
Het probleem was dat haar moeder erover kon vallen. Ik weet niet meer zeker of ik haar vroeg of ze al zo'n 100 meter terug was gaan bedenken wat ze tegen me zou zeggen; je ziet die oranje kabel al van ver(der) liggen. En of die kabel gevaarlijker was dan de beroerde staat van het trottoir, dat geen oranje strepen heeft bij de los- en scheefliggende tegels. Die brutale vragen heb ik waarschijnlijk voor me gehouden en alleen in gedachten gehad. Ik blijf een brave burger.
Het echte antwoord kwam van de moeder zelf, minstens 80 jaar oud. Dat ze niet moest zeuren.
Afijn, ik doe dat normaliter alleen bij daglicht. Deze winter waag ik het doordeweeks ook weleens 's avonds als ik toch niet uitkom met de 345km range die ik in het weekend heb geladen. Omdat de kabel dan in feite nog meer opvalt zie ik er geen probleem in.
Nice, vooral in de kerstperiode, ik zou er een van 30 meter willen en dan door de boom in de voortuin rijgen, hoeft ook niet meer over de stoep maar gewoon door de lucht naar de auto.
Inderdaad. Bij kamen 'vol gegooid' tijdens diner bij Connie. Dan lukt op en neer naar Winterberg prima.Dagje Winterberg gedaan ?