Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Leek me wel een vers draadje waard.

City Supercharging

Wat moet dit na de SeC, DeC, SuC genoemd gaan worden... de CSuC, Small SuC, City SuC, HallfSuC of gewoon CuC om toch bij drie letters te blijven...
Mooie is overigens dat deze met vaste kabel zijn, geen gedoe met eigen kabels. Ideale vervanging voor veel 11kW paaltjes.die eigenlijk te langzaam zijn voor de beoogde locaties - gegeven de duur dat je er staat. Eigenlijk zouden al onze supermarkten deze moeten gaan plaatsen.
 
Wat moet dit na de SeC, DeC, SuC genoemd gaan worden... de CSuC, Small SuC, City SuC, HallfSuC of gewoon CuC om toch bij drie letters te blijven...
Mooie is overigens dat deze met vaste kabel zijn, geen gedoe met eigen kabels. Ideale vervanging voor veel 11kW paaltjes.die eigenlijk te langzaam zijn voor de beoogde locaties - gegeven de duur dat je er staat. Eigenlijk zouden al onze supermarkten deze moeten gaan plaatsen.

CiC heb ik voorbij zien komen. Daar houd ik het op :) Hoewel er een nieuw draadje voor is geef ik aan dat er van de kant van de winkelcentra etc. veel belangstelling zal komen. Als straks Model 3 uitgeleverd gaat worden en media-viral gaat wil iedereen daar wel iets van meepikken en Tesla plaatst de laders en de stroom betaalt de bezoeker, tegen een schappelijk tarief, iets van 20 ct kWh zoals eerder aangekondigd. Ik verwacht dat er dan gelijk ook wat, voor de klant gratis, DeC's zullen worden geplaatst waardoor de bezoeker kan kiezen tussen betaald en snel of zonder kosten maar langzaam zodat hij langer daar verblijft. Daar hebben de uitbaters wel wat stroomkosten voor over, zo werkt het nu ook al. En laten we ons niet teveel ontmoedigen door het steevast vermelden van eind 2018 bij zowel Model 3 als de SuC's. Tegen die tijd is de hele wachtlijst voor Model 3 afgewerkt. De goedkeuring voor de EU is er nu. Nu eens kijken wanneer in 2018 de eersten hier uitgeleverd gaan worden.
 
Weet er iemand wie het aanspreekpunt is bij Tesla (Amsterdam?) met betrekking tot de SuC? Men kan moeilijk de struisvogel blijven uithangen mbt tot geblokkeerde SuCs door ICE.
Heb al meermaals het idee gehad om de pers aan te spreken en een ludieke actie te doen met een eigenaar van een pompstation (mits zijn akkoord natuurlijk) om gedurende paar minuten de pompen te bezetten met elektrische wagens. Kwestie van de mensen even wakker te schudden en aan te tonen, wat de impact is van het blokkeren van laadpunten.

Anderzijds zou er toch een duidelijk berichtgeving van Tesla moeten komen om dit aan te pakken. Of is dit enkel een belgisch probleem ?