Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
SuC Flachau, in goed gezelschap :)

2018-07-24 07_05_14-Postvak IN - lootens.peter@gmail.com - Outlook.jpg
 
Let op, Supercharger Irschenberg, tussen Innsbrück en München werkt niet naar behoren.
Het insteken van de kabel zorgt er niet voor dat het laden start. Door er aan te trekken, om te voelen of die vast zat, startte het laden wel. De kabel weer aanduwen zorgde ervoor dat het laden weer stopte.

Het 0800 nummer bellen die op de paal stond lukte niet met mijn hollandsche mobiel.

Verder een ongezellige plek op het terrein van een benzine station. Maar wel met een uitsteken broodje en koffie in hun koffiecorner.
Wel een aardige plek voor een picknick met een kinderspeelplaats.
 
Let op, Supercharger Irschenberg, tussen Innsbrück en München werkt niet naar behoren.
Het insteken van de kabel zorgt er niet voor dat het laden start. Door er aan te trekken, om te voelen of die vast zat, startte het laden wel. De kabel weer aanduwen zorgde ervoor dat het laden weer stopte.

Het 0800 nummer bellen die op de paal stond lukte niet met mijn hollandsche mobiel.

Verder een ongezellige plek op het terrein van een benzine station. Maar wel met een uitsteken broodje en koffie in hun koffiecorner.
Wel een aardige plek voor een picknick met een kinderspeelplaats.

Het 0031.13. nummer dan maar bellen. Die SuC is er gekomen vanwege de drukte en de splitsing richting Innsbruck. Hij was (en is) heel welkom. Als straks SuC Brannenburg, na de splitsing in de richting Innsbruck, er is zal die een flink deel overnemen voor wie Oostenrijk in wil.

Fijne vakantie jullie.
 
  • Like
Reactions: XvoorX
Let op, Supercharger Irschenberg, tussen Innsbrück en München werkt niet naar behoren.
Het insteken van de kabel zorgt er niet voor dat het laden start. Door er aan te trekken, om te voelen of die vast zat, startte het laden wel. De kabel weer aanduwen zorgde ervoor dat het laden weer stopte.

Het 0800 nummer bellen die op de paal stond lukte niet met mijn hollandsche mobiel.

Verder een ongezellige plek op het terrein van een benzine station. Maar wel met een uitsteken broodje en koffie in hun koffiecorner.
Wel een aardige plek voor een picknick met een kinderspeelplaats.
Voor wat het waard is, een leuke jongedame is daar sinds enkele weekends en de komende weekends "Valet", dus ze probeert (want sommige loemperikken hebben er geen oren naar) de plaatsen vrij te houden voor Tesla's, wijst aan waar je de beste laadsnelheid haalt én vraagt nadien of ze nog een paar vraagjes mag stellen.

Toen ik er vorige week zaterdag was was het pókkedruk dus 'k was blij dat ze er was. Inderdaad handig met dat speeltuintje erbij en ook een beetje ruimte om even de benen (of poten) te strekken.

Veel Superchargers leren kennen de voorbije 10 dagen, zeer interessant allemaal. Paar foto's genomen, zal later eens een opsommingetje doen van diegene die ik me herinner, voor wat het waard is.
 
  • Informative
Reactions: XvoorX and robertvg
In dit draadje of juist niet?

Morgen met het gezin naar Phantasialand. Vorig jaar ook geweest met de 70D en toen (SuC) pauze genomen bij SuC Erfstadt.

188 km enkele reis dus nu met 90D (440 km bij 100%) gewoon uit en thuis zonder onderbreking waar ook.

Laat ik ook mooi een plek vrij bij de SuC die een ander wellicht nodig heeft.

Stap voor stap wordt het steeds mooier.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Deze avond moest ik naar Kortrijk, met amper genoeg power onder de wielen voor een enkele rit, maar geen paniek, er is toch een SuperCharger in Kortrijk. Man man man, Westfloeters zijn echte foeters, 7 van de 8 plaatsen ingenomen door ICE's. Eentje staat er met reclame van de garage op de deur, een leenwagentje dus voor een pottenbreker.
Even de garage gebeld, en daar werd ik nog even afgedreigd omdat hij een Tesla takelaar is, etc, etc.
Even doorgeduwd, en dan kwam het brokkenventje schoorvoetend zijn ijsblok verplaatsen. Hij kon het niet laten me een verbale snauw te geven, die gelukkig als een 'scheet in een netzak' verdampte...
 
Ook ik stond woensdagavond bij de "volle" superchargers in Kortrijk, alle palen bezet met alle merken auto's, behalve Tesla!! (p.s.: Die zwarte is van mij, na 10 minuten reed er gelukkig iemand weg aan de achterzijde zodat ik net bij de kabel kon)View attachment 324608

Dit kan toch niet!,.. misschien rare gedachte maar kan je die stekker niet nog een keer verlengen ? of "zeg" ik nu iets heel geks.
 
De kabel wordt gepakt van de stall rechtsachter de zwarte Tesla. Die kabel is net aan lang genoeg om de charge port te halen (wellicht een beetje over de kap van dat Polo'tje wat er naast staat)
 
er bestaat niet zoiets als nog een verlengstuk er op aan te sluiten ?
Denk het niet, komt nogal wat prik door dat kabeltje (voel maar eens hoe warm die is na een laadsessie) daar wil je geen kortsluiting mee krijgen. Plus moet je je afvragen of je zulke dikke kabels in je tr/frunk wilt meeslepen.
Maar een langer kabeltje, met het systeem waarmee ze benzinepompen mee uitrusten, zou een mogelijkheid kunnen zijn.
 
  • Like
Reactions: Karim DB and Dwarde
Ook ik stond woensdagavond bij de "volle" superchargers in Kortrijk, alle palen bezet met alle merken auto's, behalve Tesla!! (p.s.: Die zwarte is van mij, na 10 minuten reed er gelukkig iemand weg aan de achterzijde zodat ik net bij de kabel kon)View attachment 324608
Om onduidelijkheid voor nieuwe gebruikers te voorkomen: de laadplekken voor de superchargers zitten aan de achterzijde en niet aan de voorzijde. Kijk maar naar de laadborden, die staan naar de achterzijde gericht. De auto's aan de voorzijde staan rechtmatig op normale parkeerplaatsen.

Dit merk je ook aan de kunststof stops, die zitten bij deze palen veel verder naar voren waardoor je relatief ver van de supercharger staat als je de supercharger vanaf de voorzijde gebruikt. De laadkabel is hierdoor bijna te kort. Als je aan de achterzijde parkeert zit je veel dichter op de supercharger.
 
  • Like
Reactions: NicoV
Imgur

Supercharger in Busdorf Duitsland.. Stekker zit er zelfs in. Er waren nog wel wat stalls vrij, maar de eerst volgende Tesla zou waarschijnlijk met een lagere snelheid laden moeten laden aangezien hij naast iemand anders moest gaan staan.

Edit: Hoe plaats ik foto's zoals jullie?
 
Imgur

Supercharger in Busdorf Duitsland.. Stekker zit er zelfs in. Er waren nog wel wat stalls vrij, maar de eerst volgende Tesla zou waarschijnlijk met een lagere snelheid laden moeten laden aangezien hij naast iemand anders moest gaan staan.

Edit: Hoe plaats ik foto's zoals jullie?
Ik denk dat je wat meer posts moet hebben. Dan verschijnt onderaan dit (als je het al niet hebt (Upload an Image/File).
Schermafbeelding 2018-08-19 om 14.28.18.png
 
  • Informative
Reactions: e-GridS
Imgur

Supercharger in Busdorf Duitsland.. Stekker zit er zelfs in. Er waren nog wel wat stalls vrij, maar de eerst volgende Tesla zou waarschijnlijk met een lagere snelheid laden moeten laden aangezien hij naast iemand anders moest gaan staan.

Edit: Hoe plaats ik foto's zoals jullie?
Pure ontwetendheid. Maar die auto laad niet en kaapt dus geen kW’s.

Maar andersom, hoe moeten die mensen dit weten? Ze zijn gewoon goed bezig met inpluggen!