Als ik dan bijv. in Eindhoven aankom en ik zie dat alle stalls volstaan en er drie Tesla's, waaronder ik, moeten wachten op een vrije plek, dan ben ik niet blij. Als ik dan even later twee bestuurders afgezet zie worden die vervolgens hun tot 100% geladen auto komen ophalen, dan word ik daar flink chagrijnig van.
Het gevolg daarvan is dat ik een uur vertraging oploop en nog nauwelijks op tijd ben om de laatste pont naar ons eiland te halen. Ik vind dit 'ik heb er voor betaald en dus heb ik er recht op' uiterst kortzichtig. En als teveel mensen dit gaan doen, dan sta ook jij op een gegeven moment te wachten op locals die menen 'er ook recht op hebben'.
Ik snap je frustratie, zeker als je zoiets onhandigs hebt als een pontje om thuis te komen
. Maar je kunt het ook van de andere kant zien.. Tesla adverteert, ze schreeuwen het nog net niet van de daken, dat je gratis kan laden zolang je de auto bezit. Waarom is het dan 'asociaal' als iemand daar gebruik van maakt? Dat recht heb ik of een ander toch gewoon verworven met de aanschaf van de auto?
(Met 'schreeuwen' doel ik dan op de continue toch net weer verlengde referral deals)
Als SuCs vaak vol zijn dan heeft Tesla een capaciteitsprobleem. Dat moet Tesla dan toch gewoon oplossen? Nogmaals, ik zie wel in dat het vervelend is als je moet wachten, maar ik begrijp niet helemaal waarom dat iemand zou moeten weerhouden om zijn verworven recht te gebruiken. Dat lijkt mij toch vooral een probleem dat Tesla moet oplossen door het uitbreiden van locaties en/of stalls.
Als je nou praktisch naast een SuC woont dan kan ik me nog voorstellen dat je zegt 'Laadt dan buiten de piekuren', puur omwille van het denken aan je medemens. Maar ik ben het absoluut oneens met jouw stelling dat iemand niet gerechtigd is om te laden bij een SuC als het geen absolute noodzaak is, puur omdat jij (of een ander) anders 20 minuten moet wachten. Dat vind ik echt een issue dat Tesla moet oplossen.
Tesla kan ook moeilijk zeggen 'Iedereen mag gratis laden', en vervolgens 2 stalls in heel Nederland aanbieden, en dan verbaast zijn dat mensen boos zijn dat het altijd te druk is.
Je ziet het al in USA dat het vaak druk is bij SuCs door de vloed aan M3's. Ik denk dat de kans groot is dat ook in Europe we straks van "delivery hell" naar "SuC Expansion hell" gaan.