Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Dit topic gaat natuurlijk over het SuperCharger netwerk van Tesla en niet enkel de gene in NL.

Nu houd ik supercharge.info al een tijd in de gaten en ik vind de uitrol in Europa niet zo veel erg hard meer gaan.

Ben ik de enige hier in?

Gaat inderdaad niet zo hard meer. Ik zie drie redenen:

- Noodzaak om winst te maken, dus niet-cruciale investeringen worden enkele kwartalen lang wat teruggeschroefd.
- Nadruk op de VS, waar in korte tijd veel leveringen van Model 3 zijn geweest
- Er is nog weinig druk op het reeds redelijk uitgebreide SC-netwerk in Europa, m.u.v. grootafnemers Noorwegen en Nederland en vakantie-topdagen.
 
Dit topic gaat natuurlijk over het SuperCharger netwerk van Tesla en niet enkel de gene in NL.
Nu houd ik supercharge.info al een tijd in de gaten en ik vind de uitrol in Europa niet zo veel erg hard meer gaan.
Ben ik de enige hier in?
Uitbreidingen van aantal stalls op bestaande lokaties zie je niet zo duidelijk op de site (zoals bij ons Zwolle, Zevenaar, Badhoevedorp) dus er gebeurt meer dan misschien lijkt.
 
Vind het maar ruk, sta steeds vaker te wachten, vanmorgen Dordrecht om 11:00uur ook weer Full House... wordt tijd dat daar eens wat uitbreiding komt.

Nog afgezien van de drukte, was de snelheid om te janken en was er meerdere malen een stop, waarbij iedereen zijn auto ging checken omdat die niet meer laadde.
 
  • Informative
Reactions: woes
Zou dat niet wat meevallen? ook de M3 is en blijft een behoorlijk prijzig karretje. Als daar ditto huis bij hoort heeft het gros toch wel iets van een oprit? Maar wellicht heb ik een vertekend beeld doordat ik in het noorden woon waar de huizen relatief goedkoop zijn.

Idealiter zou een werkgever wat meer palen ophangen zodat de Model 3tjes overdag kunnen laden. Hoeven de werknemers ook niet langs een Supercharger. Want het gros van de Model 3's zal toch geleased worden. is voor de werkgever ook nog wat aan te verdienen.
 
  • Love
Reactions: beJels
Thuis laden is even duur als bij de suc. Ik denk dat een groot deel van de toekomstige 3 eigenaren thuis geen laadmogelijkheid hebben. Dus lekker druk straks bij de suc.
Model 3 kan ook CCS snelladen, dus ik ga er wel vanuit dat veel van deze mensen ook bij Fastned of andere CCS aanbieders gaan laden.

Uiteindelijk zorgt dit er voor dat het SuC netwerk minder gebruikt wordt.

Maar uiteindelijk moeten er meer locaties en stalls bij komen.
 
Thuis laden is even duur als bij de suc. Ik denk dat een groot deel van de toekomstige 3 eigenaren thuis geen laadmogelijkheid hebben. Dus lekker druk straks bij de suc.

Mijn idee en mijn angst...

Ik betwijfel dat. Thuis of op het werk laden blijft fijner. Je hoeft er niet voor om en geen wachttijd, aan de stekker bij aankomst en bij vertrek weer van de stekker halen.
Op het werk laden mis voor de meeste werkgevers nog steeds veel goedkoper en als je eens op Newmotion kijkt als je thuis zit zullen een hoop toekomstige model 3 eigenaren ontdekken dat er heel dicht bij huis wel een of enkele publieke laadpalen te vinden zijn.
 
Op lange termijn gaan imo laden zoals we tankten.

Dat geloof ik niet, laden op de lange termijn is op elke bestemming in kunnen pluggen en een grote kans hebben dat er er laadpalen ook daadwerkelijk vrij zijn. Tanken is tijd en tijd is geld, enkel voor lange trips is er een noodzaak voor stops.

Het zal *altijd* goedkoper zijn thuis of op kantoor te laden omdat je dan simpelweg een goedkoper tarief hebt en ook nog eens slim kunt laden om kosten te drukken.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Dat geloof ik niet, laden op de lange termijn is op elke bestemming in kunnen pluggen en een grote kans hebben dat er er laadpalen ook daadwerkelijk vrij zijn. Tanken is tijd en tijd is geld, enkel voor lange trips is er een noodzaak voor stops.

Het zal *altijd* goedkoper zijn thuis of op kantoor te laden omdat je dan simpelweg een goedkoper tarief hebt en ook nog eens slim kunt laden om kosten te drukken.

mee eens - en in aanvulling daarop, lader zal meer gaan kosten naarmate je sneller wilt laden.