Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Is Zwolle v3 al volledig opgeleverd? Ik was er gisteren en zag nog één stall met een hoes.
Helaas haalde ik maximaal 110kW op 35% SoC en ging dit snel naar onderen richting de 70kW. Accu was gewoon warm.

In Rijswijk haal ik wel gewoon 250kW onder dezelfde condities.

Ja, de V3's zijn nu een maand of 2 operationeel. Dus die hoes was een tijdelijk iets van een stall buiten gebruik?
Mijn hoogste was 188kw met 11% en een rit uit Groningen achter de rug...je zou zeggen, goed opgewarmd.
 
Ja, de V3's zijn nu een maand of 2 operationeel. Dus die hoes was een tijdelijk iets van een stall buiten gebruik?
Mijn hoogste was 188kw met 11% en een rit uit Groningen achter de rug...je zou zeggen, goed opgewarmd.
Had ik ook bij de nieuwe SuC bij Meerkerk (ook V3), vanuit Groningen ook rond 10% bij aankomst SuC, hoogste was 187 maar bleef wel redelijk lang boven de 100. Heb niet verder geladen want kon verder makkelijk naar huis komen. Ga bijna nooit bij een SuC of FastNed laden meestal thuis (3-fasen) of aan een openbare lader aan de straat.
 
Tesla-rijders houden zich goed aan de avondklok ;)
IMG_20210123_211310.jpg
 
Ik was laatst bij de SuC Rijswijk en had wat moeite om het hek te openen. Driemaal de juiste code gebruikt inclusief de letter aan het einde, en pas bij de derde keer was het scheepsrecht.. Iemand anders ook die ervaring?
Herkenbaar. Kwam er afgelopen week ook langs en moest code twee keer invoeren (ik dacht zelf dat ik het wellicht fout had ingevuld). Leek er op alsof display een van de getallen niet had herkend.

Iets later stond er een auto voor de poort (niet Tesla) waarvoor de medewerkster naar buiten moest komen, dus leek er op dat op afstand open doen ook niet echt lekker wilde.
De slagboom was trouwens open, maar dat (irritante) hek ging wel open en dicht op basis van de code.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Filosofisch vraagje.
Is het wel een goeie zaak dat het laden steeds sneller moet? Ik laad enkel nog op doorreis (sedert 2 jaar enkel nog op vakantie, maar dat kan weer veranderen ifv een opdracht).
Met de laadbeperking tot 94 kW, laad ik altijd minstens 40 minuten, maar een uur is meestal mogelijk, zelfs meer. Ik koppel daar dan altijd iets aangenaams aan: shoppen, eten, wandelen, ...
Als we nu richting 20 minuten gaan, dan is dat voor mij verloren tijd, want al mijn opties vallen weg (mede door de idle fees, kan je eigenlijk niets doen ondertussen).
Wat is er beter? Een stop van 40’-60’ met een aangename bezigheid of 20 minuten gewoon wachten? Je moet dan bijkomend toch nog eens 40-60’ stoppen om te eten.
Is de laadtijd geen fetisj aan het worden voor de constructeurs?
 
Filosofisch vraagje.
Is het wel een goeie zaak dat het laden steeds sneller moet? Ik laad enkel nog op doorreis (sedert 2 jaar enkel nog op vakantie, maar dat kan weer veranderen ifv een opdracht).
Met de laadbeperking tot 94 kW, laad ik altijd minstens 40 minuten, maar een uur is meestal mogelijk, zelfs meer. Ik koppel daar dan altijd iets aangenaams aan: shoppen, eten, wandelen, ...
Als we nu richting 20 minuten gaan, dan is dat voor mij verloren tijd, want al mijn opties vallen weg (mede door de idle fees, kan je eigenlijk niets doen ondertussen).
Wat is er beter? Een stop van 40’-60’ met een aangename bezigheid of 20 minuten gewoon wachten? Je moet dan bijkomend toch nog eens 40-60’ stoppen om te eten.
Is de laadtijd geen fetisj aan het worden voor de constructeurs?
Ik vind juist die laadsnelheid ook in Nederland een reden om onbezorgd altijd en overal afspraken en plannen te kunnen maken.
Gebaseerd op laadsnelheid, beschikbaarheid en betrouwbaarheid van het Supercharger netwerk.

Je kunt met 10 minuten laden bij een V3 Supercharger en een M3LR/P letterlijk alle uithoeken van ons land bereiken.
En dat gevoel van vrijheid vind ik veel waard. Ook al gebruik ik die mogelijkheid maar eens in de twee maanden.

Dus ik ben filosofisch blij met sneller laden.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Moeilijke oefening... 's middags boeit het niet zo en dan is laden aan een V2 supercharger lekker voldoende om 'm tot +95% te laden op een uurtje, maar de laatste laadbeurt van de dag op weg van en naar vakantie voelen die 30 minuten wel lang aan. Nee, da's gelogen, dat valt ook wel mee.

Iets langere range zodat ik maar 3 keer zou moeten laden ipv 4 keer zou dan ietsje leuker zijn. Dat vond ik dan leuk aan onze Model 3, maar de volgende keren namen we telkens de X want dat is toch meer een ruime reisauto.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Filosofisch vraagje.
Is het wel een goeie zaak dat het laden steeds sneller moet? Ik laad enkel nog op doorreis (sedert 2 jaar enkel nog op vakantie, maar dat kan weer veranderen ifv een opdracht).
Met de laadbeperking tot 94 kW, laad ik altijd minstens 40 minuten, maar een uur is meestal mogelijk, zelfs meer. Ik koppel daar dan altijd iets aangenaams aan: shoppen, eten, wandelen, ...
Als we nu richting 20 minuten gaan, dan is dat voor mij verloren tijd, want al mijn opties vallen weg (mede door de idle fees, kan je eigenlijk niets doen ondertussen).
Wat is er beter? Een stop van 40’-60’ met een aangename bezigheid of 20 minuten gewoon wachten? Je moet dan bijkomend toch nog eens 40-60’ stoppen om te eten.
Is de laadtijd geen fetisj aan het worden voor de constructeurs?
Ik haat wachten, dus liefst zo snel dat ik niet hoef te wachten (laden tijdens rijden). Maar ja zover zijn we nog niet.

Erg vervelend vindt ik het wachten niet, maar 20-30 minuten is wel al lang voor mij (dan wordt ik ongeduldig). Gelukkig maak ik weinig lange afstanden, dus 10 minuten is meestal genoeg, lekker snel, altijd beschikbaar en net genoeg tijd om koffie te halen. Voor mij nog steeds een belangrijk voordeel.

Maar wel leuke manier van het te bekijken.