Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Zo gaat dat bij dat laadpark in Zusmarshausen toch ook? Als je de auto inplugt begint hij alvast (op wat lager vermogen) te laden en als je bij de betaalzuil het laden hebt geactiveerd krijg je vol vermogen.
Die eerste rampup heb je toch ook altijd bij de Supercharger.

En met de huidige betaalmogelijkheden kan dat allemaal contactloos. Gewoon je betaalpas voor de lezer houden, laadpaal uitkiezen en klaar. Bij de Tango etc. hoef je ook maar één keer te authoriseren voor hoeveel euro's (en dat kan makkelijk meer dan 100 zijn) je ook wil tanken.
 
Elon had op X toch gezegd dat ze nog 500 miljoen gaan investeren in het netwerk het komende jaar?

Ja, uitrol gaat door, op een iets lager tempo wellicht. De 500 ontslagenen waren een management laag waarvan een aantal al weer een aanbod hebben gehad van Tesla.

Gewoon een herstructurering, alhoewel wel met de typische Elon ‘botte bijl’ methodiek.
 
Dit weekend nog eens in Oostenrijk geweest.

De supercharger in St-Michael, langs de A10, net tussen de 2 Tauerntunnels, is al voorbereid.


IMG_4241.jpeg
IMG_4242.jpeg
IMG_4243.jpeg
IMG_4244.jpeg


Dit zijn overigens intern V3.5 superchargers. Ze komen uit Buffalo, NL, via Tilburg.

IMG_4248.jpeg



IMG_4248.jpeg


 

Attachments

  • IMG_4247.jpeg
    IMG_4247.jpeg
    748.4 KB · Views: 7
Gisteren een tijdje staan superchargen bij Erfstadt Duitsland Supercharger. Dit is een supercharger met een mix van V2 en V3, en heb meerdere Model 3/Y's de keuze zien maken voor een V2. Hier snap ik persoonlijk niet veel van. Nu was het totaal niet druk maar ik volg niet helemaal de gedachte dat je een V2 pakt terwijl er ook meer dan genoeg V3's beschikbaar waren. Is dit gewoon onwetendheid? Waren allen duiters die dit deden en heb ze verder niet aangesproken daar mijn duits niet echt heel denderend is 😁 en het ook niet echt mijn probleem is maar ik vond het erg verrassend.
 
Gisteren een tijdje staan superchargen bij Erfstadt Duitsland Supercharger. Dit is een supercharger met een mix van V2 en V3, en heb meerdere Model 3/Y's de keuze zien maken voor een V2. Hier snap ik persoonlijk niet veel van. Nu was het totaal niet druk maar ik volg niet helemaal de gedachte dat je een V2 pakt terwijl er ook meer dan genoeg V3's beschikbaar waren. Is dit gewoon onwetendheid? Waren allen duiters die dit deden en heb ze verder niet aangesproken daar mijn duits niet echt heel denderend is 😁 en het ook niet echt mijn probleem is maar ik vond het erg verrassend.
Ik kom niet vaak bij een SUC maar als ik er kom pak ik soms ook wel eens bewust de V2 -> dan heb ik tijd om een bak koffie te doen zonder de auto tussendoor los te koppelen ;)
 
Gisteren een tijdje staan superchargen bij Erfstadt Duitsland Supercharger. Dit is een supercharger met een mix van V2 en V3, en heb meerdere Model 3/Y's de keuze zien maken voor een V2. Hier snap ik persoonlijk niet veel van. Nu was het totaal niet druk maar ik volg niet helemaal de gedachte dat je een V2 pakt terwijl er ook meer dan genoeg V3's beschikbaar waren. Is dit gewoon onwetendheid? Waren allen duiters die dit deden en heb ze verder niet aangesproken daar mijn duits niet echt heel denderend is 😁 en het ook niet echt mijn probleem is maar ik vond het erg verrassend.
er staan er veel en de V3 staan in de 2e helft. deze winter ook nog iemand attent op gemaakt tijdens skivakantie.
 
  • Like
Reactions: adjego
In Verviers staan 4 V3's. De overige 8 zijn V2. Toen ik aankwam waren 2 V3's bezet door 2 Tesla's. De andere 2 door 1 Volkswagen e-up die maximaal 37 kW haalt. Ik vind het toch een beetje zonde dat die daarmee minstens een half uur in totaal 500 kW aan capaciteit bezet hield.

Zelf moest ik daardoor een V2 delen en genoegen nemen met 75 kW, terwijl ik had gehoopt op een piek van over de 200 kW.