Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla verlaagt weer de prijzen??

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben uiteindelijk wel voor die route gegaan en heb gisteren in Duitsland een LR AWD gekocht.
Netto zonder BTW en met een leuke korting. Altijd leuk voor de cashflow als ZZP'er.

Er zijn verschillende 'dealers' in Duitsland die zelfs nu nog de LR RWD aanbieden.
Even zoeken op mobile.de, daar staan ze op of mij een pm sturen dan geef ik je een goed adres door.

Dan heb je een voorraadmodel neem ik aan? En hoeveel scheelde het bij jou uiteindelijk?
Is me niet echt duidelijk hoe dat nou zit met de ‘umweltbonus’ (€4000 totaal / €2000 van fabrikant?). Van de duitse site:
Sie können den Bonus mit den notwendigen Dokumenten online beantragen. Tesla trägt zum Umweltbonus-Programm bei und zieht den Eigenanteil des Herstellers von 2.000€ (excl. MwSt.) vom Basispreis ab. Tesla haftet nicht für die Auszahlung des Bundesanteils. Es besteht kein Rechtsanspruch auf die Gewährung des Umweltbonus.

Een configuratie in NL van €60.368 (- €10.477 BTW = €49.891 ex) is in DE €53.420 (- €8.529 MwSt = €44.891 ex). Een verschil van €5000 ex. BTW dus. Of moet van die €5000 nog €2000 afgetrokken worden ivm die ‘Umweltbonus’?
 
Ik wil dit ook nog even bumpen en sta de vorige post bij.

Ik zou als Belgisch particulier een LR AWD willen kopen in Duitsland; hoe zit dat met de Umwelltbonus (als ik het goed begrijp is er meteen 2k inbegrepen en nog eens 2k als je deze in Duitsland registreert). In Belgie heb je tot eind 2019 2.500 eur premie, nadien 2.000 eur.

Je koopt aan als particulier incl btw, voert deze in in Belgie (Belgische BTW & douane betalen) en vervolgens Duitse BTW terugvragen?
 
Ik wil dit ook nog even bumpen en sta de vorige post bij.

Ik zou als Belgisch particulier een LR AWD willen kopen in Duitsland; hoe zit dat met de Umwelltbonus (als ik het goed begrijp is er meteen 2k inbegrepen en nog eens 2k als je deze in Duitsland registreert). In Belgie heb je tot eind 2019 2.500 eur premie, nadien 2.000 eur.

Je koopt aan als particulier incl btw, voert deze in in Belgie (Belgische BTW & douane betalen) en vervolgens Duitse BTW terugvragen?

Misschien hier even kijken oor België:

Inschrijven van een voertuig aangekocht in het buitenland
Auto importeren
 
Last edited:
D333A038-E9C0-4D53-8585-AD749E0A316E.jpeg
Heb je daar een bron voor? Ik kan het niet vinden

Als je nu een Model S configureert staat dit erbij in het eind overzicht