Als je een draad onder tegels laat lopen en er vervolgens dagelijks je auto op parkeert kan dit over enkele jaren wel degelijk door je draad snijden (via scherpe scheef liggende tegels) natuurlijk.
De 60cm wordt volgens mij aangehouden zodat niet de eerste de beste volgende eigenaar van het huis van niets weet en als tuinier een beetje aan het rondschoffelen is en dan meteen schade veroorzaakt of onnodig risico daarop loopt (of een hond, of een kind, of een kat of ). Maak ook alsjeblieft een tekening/foto van de situatie in je tuin waarin je kunt zien hoe de draad loopt, voordat je het dicht gooit en stop die foto/tekening in je stoppenkast bij de groepen zodat je (of iemand anders) dit jaren later nog even terug kunt zien mocht dat nodig zijn. Het kan natuurlijk voorkomen dat een volgende eigenaar over 10 jaar denkt; laat ik hier nou eens even een vijver willen plaatsen en net ietsje te laat voor een verrassing komt te staan.
Voor wie 32A gebruikt, daar heb je 6mm² kabels voor nodig, een nieuwe Tesla gaat overigens op 3 fase maar tot 24A en de model 3 slechts tot 16 ampere (
Oplaadinstallatie voor thuis ). Het zou me verbazen als dit bij 1 fase anders is (maar sluit het niet uit).
Voor buiten geldt, minimaal YMvK, liefst YMvK as-mb
Als je het zelf wilt doen zou ik adviseren is om 80% zelf te doen en de finishing touch door een elektrotechnisch bedrijf te laten doen zodat hun wel binnen no time klaar zijn, maar je toch de garanties e.d. hebt dat het goed zit en toch een fikse korting voor jezelf geregeld hebt.
Draden trekken is in principe het meeste werk en kost het meeste uren, een elektricien kost per uur gewoon veel geld.
Wel met het risico natuurlijk dat ze het afkeuren als het niet goed is en je alsnog de hoofdprijs kwijt bent of ze niet met je in zee gaan. Maar zelfs dan mag je op zijn minst om tekst en uitleg vragen of vragen wat hun dan anders willen doen, of is het leerzaam geweest.
Foto's meesturen kan helpen.
Overigens ben ik wel van mening dat Tesla dit zelf zou moeten begeleiden en niet door zou moeten verwijzen naar externe partijen. Ten eerste omdat sommige externe partijen in de randstad vaak niet meer met particulieren in zee willen gaan (teveel buitenlanders die niet betalen en na enige tijd plots weer terug gaan in hun eigen land en je naar je geld kunt fluiten of er veel te lang achteraan moet zitten), maar ook omdat dit vaak vanzelf iets kan worden van elkaar de schuld geven wanneer het die éne keer wel fout gaat.
Kijk, wanneer Tesla een externe partij inhuurt prima, maar spullen aan een klant geven en vervolgens zeggen dat de klant zelf maar een buitenstaander in moet huren om het te installeren vind ik toch een beetje apart.
Zo van: hier heb je een auto, nee, voor onderhoud moet je maar even naar een ander toe.