Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TeslaMate gratis in Google Cloud

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik niet mis ben, staat er geen paswoord op teslamate.

Op de Grafana staat een standaard installatie met admin:admin als gebruikersnaam/paswoord combinatie.

Ben volop aan het zoeken. Als ik op grafana inlog dan zie ik netjes zaken verschijnen in de logile maar als ik op teslamate inlog verschijnt er niets. Dus er loopt iets mis met het doorgeven van de inloggegevens naar de backend (denk ik).

Ik geraak er wel uit :D
 
Heb alles nog even opnieuw stap voor stap geinstalleerd maar het lukt met niet om ingelogd te geraken op Teslamate. Er verschijnt ook gewoon niks in de logs als ik gegevens in het inlogscherm invoer.

Anderzijds heb ik nog een andere installatiemanual gevonden en heb ik nu de grafana url open gezet over https en daar kan ik wel perfect inloggen met de username / password die ik in de .env file heb gespecifieerd.

Enkel Teslamate lukt niet. Ik zoek dus nog wat verder maar mocht iemand een idee hebben ...

even voor de zekerheid. Grafana staat standaard op poort 3000, maar Teslamate zelf (die de database vult) staat op poort 4000, en daar moet je de eerste keer inloggen
 
even voor de zekerheid. Grafana staat standaard op poort 3000, maar Teslamate zelf (die de database vult) staat op poort 4000, en daar moet je de eerste keer inloggen

Hey, bedankt voor de feedback. Dat had ik inderdaad ook ergens gezien op poort 4000 krijg ik geen antwoord.
Heb nu een firewall rule aangemaakt om poort 4000 toe te laten maar dat maakt ook geen verschil.

Heb hier nog een recente synology nas staan. Ga daar straks eens een lokale installatie op doen en zien of het daarmee beter gaat.
Hoeft voor mij nu ook niet van overal toegankelijk te zijn. Eerst wat ervaring mee op doen. Kan het later nog ergens naar een cloud instance migreren indien nodig.
 
Op een lokale synology of Raspberry Pi draai je die dingen inderdaad op poort 3000 en 4000. Op publieke servers zoals in Google voorzie je best dat die poorten enkel lokaal bereikbaar zijn, en voorzie je reverse proxy zoals Traefik of Apache met authenticatie op de TeslaMate URL, en dan kan je die bereikbaar maken op poort 443.
Advanced install with Apache2, TLS, HTTP Basic Auth | TeslaMate
Advanced installation with Traefik, Let's Encrypt & HTTP Basic Auth | TeslaMate

Je ziet daarin dat je ook een paswoord opgeeft voor Teslamate om in te loggen op de webpagina, in een zogenaamd ".htpasswd" bestand, met een paswoord dat je zelf moet genereren en het geencrypteerde paswoord in dit bestand plakken.
 
Op een lokale synology of Raspberry Pi draai je die dingen inderdaad op poort 3000 en 4000. Op publieke servers zoals in Google voorzie je best dat die poorten enkel lokaal bereikbaar zijn, en voorzie je reverse proxy zoals Traefik of Apache met authenticatie op de TeslaMate URL, en dan kan je die bereikbaar maken op poort 443.
Advanced install with Apache2, TLS, HTTP Basic Auth | TeslaMate
Advanced installation with Traefik, Let's Encrypt & HTTP Basic Auth | TeslaMate

Je ziet daarin dat je ook een paswoord opgeeft voor Teslamate om in te loggen op de webpagina, in een zogenaamd ".htpasswd" bestand, met een paswoord dat je zelf moet genereren en het geencrypteerde paswoord in dit bestand plakken.

Ik ga het eerst even lokaal proberen en als ik het onder de knie heb me nog eens aan google cloud wagen. Heb die manual nochtans volledig gevolg, een wachtwoord gegenereerd en de .htpasswd file aangemaakt maar toch kan ik niet autheniceren.

Maar we geven niet op ;)
 
Op een lokale synology of Raspberry Pi draai je die dingen inderdaad op poort 3000 en 4000. Op publieke servers zoals in Google voorzie je best dat die poorten enkel lokaal bereikbaar zijn, en voorzie je reverse proxy zoals Traefik of Apache met authenticatie op de TeslaMate URL, en dan kan je die bereikbaar maken op poort 443.
Advanced install with Apache2, TLS, HTTP Basic Auth | TeslaMate
Advanced installation with Traefik, Let's Encrypt & HTTP Basic Auth | TeslaMate

Je ziet daarin dat je ook een paswoord opgeeft voor Teslamate om in te loggen op de webpagina, in een zogenaamd ".htpasswd" bestand, met een paswoord dat je zelf moet genereren en het geencrypteerde paswoord in dit bestand plakken.

Probleem gevonden. Had blijkbaar een verkeerde encryptie gebruikt voor het wachtwoord in de .htpasswd file
 
  • Like
Reactions: wooter
Wie kan mij helpen? Heb teslamate geïnstalleerd op mijn NAS Synology . De installatie is goed gegaan, ik kan via poort 4000 naar de login pagina , via poort 3000 naar de grafieken pagina.
Maar nu het probleem; Ik krijg een error wanneer ik met mn tesla account inlog. “Non existing domain”. ik heb het vermoeden dat er iets fout gaat met de DNS maar kom er niet achter wat en hoe het op te lossen. Via GitHub wordt ik helaas ook niet veel wijzer.
Ik heb m’n hoop gevestigd op de knappe koppen van dit forum

68814D9D-9B3C-4A97-A2E4-51C076AC107F.jpeg
 
Last edited:
Wie kan mij helpen? Heb teslamate geïnstalleerd op mijn NAS Synology . De installatie is goed gegaan, ik kan via poort 4000 naar de login pagina , via poort 3000 naar de grafieken pagina.
Maar nu het probleem; Ik krijg een error wanneer ik met mn tesla account inlog. “Non existing domain”. ik heb het vermoeden dat er iets fout gaat met de DNS maar kom er niet achter wat en hoe het op te lossen. Via GitHub wordt ik helaas ook niet veel wijzer.
Ik heb m’n hoop gevestigd op de knappe koppen van dit forum

View attachment 623810

Heb je wel een DNS server ingesteld op je synology?
 
Wie kan mij helpen? Heb teslamate geïnstalleerd op mijn NAS Synology . De installatie is goed gegaan, ik kan via poort 4000 naar de login pagina , via poort 3000 naar de grafieken pagina.
Maar nu het probleem; Ik krijg een error wanneer ik met mn tesla account inlog. “Non existing domain”. ik heb het vermoeden dat er iets fout gaat met de DNS maar kom er niet achter wat en hoe het op te lossen. Via GitHub wordt ik helaas ook niet veel wijzer.
Ik heb m’n hoop gevestigd op de knappe koppen van dit forum

View attachment 623810
Je zou eens in de logs kunnen kijken naar de uitgebreide error. Wellicht een foute setting van de DB host.
 
[root@host docker]# ping owner-api.teslamotors.com
PING owner-api.vn.tesla.services (205.234.31.120) 56(84) bytes of data

Dat lijkt me correct. Wellicht komt de response van de API niet binnen op je NAS? Heb je de nodige poorten open staan? Ik zou om te beginnen alles open zetten. En heb je het geprobeerd met de checkbox "Use legacy authentication API" gechecked?
 
jl. Teslamate op PI een update gegeven en vanaf die tijd heb ik last van de volgende foutmelding: Error: :mfa_input_not_found
Tesla vereist een multi-factor-authentication. Daarmee krijg ik Teslamate niet meer opgestart, gek genoeg na een update.

Iemand hiermee ervaring?

Toevoeging
Laat maar, nieuwe update al beschikbaar :) : Releases · adriankumpf/teslamate
Ja voor domoticz is het een stukje ingewikkelder en moet je even trucje (token)via tesla.nl en een authenticator doen. Is me wel gelukt overigens.