Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla's Premium Connectivity wordt subscription based

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad een goeie vraag: heeft er iemand in België al een juiste factuur ontvangen hiervoor: dus niet op bestuurdersnaam maar op de bedrijfsnaam met btw-nummer vermelding?
Bij het bestellen van PC kon je je factuurgegevens wijzigen (kennelijk alleen voor PC). Netjes vooraf gedaan. Aangegeven dat ik een zakelijke factuur wilde. Bedrijfsnaam opgegeven. BTW nummer moest ik verplicht opgeven. Dat slaat eigenlijk nergens op slaat, want zij hoeven mijn BTW nummer helemaal niet te hebben om een goede BTW factuur te produceren, maar goed, het geeft in ieder geval aan dat ze kennelijk begrijpen dat je iets met BTW wil doen. Zou je denken. Maar wat zie ik: factuur voor PC vermeld weliswaar BTW maar staat nog steeds op mijn privé naam. En dus niet op naam van mijn bedrijf.

Op de factuur voor Acceleration Boost heb ik 4 of 5 maanden moeten wachten. Na tig mailtjes en telefoontjes kreeg ik er kort geleden uiteindelijk eentje. Had denk ik niets met die mailtjes en telefoontjes te maken, want daar heb ik nooit reactie op gehad. Maar hoe dan ook, ook de factuur voor AB stond, net als indertijd die voor AP, onterecht op mijn privé naam. 't Is niet dat ze niet weten dat het een zakelijke auto is, want de factuur voor de auto zelf stond wel op mijn bedrijfsnaam. En de auto heb ik toch echt via hetzelfde account besteld.

Ik wordt helemaal gek van die gasten daar. Elke beetje webshop kan gewoon netjes correcte facturen versturen. Waarom lukt Tesla dat dan niet? Grrrr ....
 
......Ik wordt helemaal gek van die gasten daar. Elke beetje webshop kan gewoon netjes correcte facturen versturen. Waarom lukt Tesla dat dan niet? Grrrr ....

Financieel zit bij een USA-satellietvestiging zoals een Tesla-NL (financieel) alles helemaal en liefst voor meer dan 100% vast aan het USA-moederschip... Ben vorig jaar bijv. zelf na levering van onze Model 3 begin Feb.2019 meen ik slechts 2 maanden bezig geweest om niet geleverde winterbanden gecrediteerd te krijgen. Van alle facturen had ik toen ook op een gegeven moment twee versies, een Usa-versie en een Nl-versie. Tesla is gewoon een echt USA-bedrijf, niks fout mee dat weet je denk ik :cool: als je bestelt..., maar dus wel alles bijv. per kwartaal en financieel ALTIJD onder strikte USA-supervisie. ;) Kost dus HEEL VEEL TIJD.
 
Tesla is gewoon een echt USA-bedrijf, niks fout mee dat weet je denk ik :cool: als je bestelt..., maar dus wel alles bijv. per kwartaal en financieel ALTIJD onder strikte USA-supervisie. ;) Kost dus HEEL VEEL TIJD.
Ja, natuurlijk wist ik dat toen ik bestelde. Maar da's geen enkel excuus om er dan maar een zootje van te maken. By the way (om het maar een beetje Amerikaans te houden) de facturen komen gewoon van een Nederlandse BV en die BV moet zich gewoon aan de Nederlandse wet en regelgeving houden.

upload_2020-5-24_20-36-39.png


En dat betekent onder andere een juiste tenaamstelling van de facturen. Het feit dat ze hun eigen postcode niet goed op hun facturen krijgen bevestigt helaas wat je zegt en beloofd in ieder geval niet veel goeds :D
 
Ja, natuurlijk wist ik dat toen ik bestelde. Maar da's geen enkel excuus om er dan maar een zootje van te maken. By the way (om het maar een beetje Amerikaans te houden) de facturen komen gewoon van een Nederlandse BV en die BV moet zich gewoon aan de Nederlandse wet en regelgeving houden.

View attachment 544474

En dat betekent onder andere een juiste tenaamstelling van de facturen. Het feit dat ze hun eigen postcode niet goed op hun facturen krijgen bevestigt helaas wat je zegt en beloofd in ieder geval niet veel goeds :D
Bedankt voor de uitleg iedereen. Als ik het hier zo lees zijn ze weer niet in staat zijn om correcte facturen te maken, man man man, zeer spijtig. Liefst van al zou ik liever direct voor 1 of meerdere jaren betalen en een éénmalige correcte factuur betalen. Ik hoop dat ze snel met een gepaste oplossing komen!
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Ik heb contact opgenomen per email naar de lokale SeC voor een correcte factuur en die hebben het intern doorgestuurd.

Ik kreeg wel de officieuze suggestie om de volgende wijzigingen in mijn account te doen om het op te lossen:

First name ; naam van het bedrijf.
Last name ; btw nr.

Niet prettig en netjes, wel praktisch.

Edit: als je dit probeert bij de contactgegevens van Premium Connectivity krijg je een foutmelding, dus no go.
 
Last edited:
Ik heb contact opgenomen per email naar de lokale SeC voor een correcte factuur en die hebben het intern doorgestuurd.

Ik kreeg wel de officieuze suggestie om de volgende wijzigingen in mijn account te doen om het op te lossen:



Niet prettig en netjes, wel praktisch.

Edit: als je dit probeert bij de contactgegevens van Premium Connectivity krijg je een foutmelding, dus no go.
Ik heb zo lang op een correcte FSD-factuur moeten wachten heb er de 2e keer geen zin in. Zal meteen bij de SEC informeren eens ik moet gaan betalen. Heb jij nu een maandelijkse factuur ontvangen of kan het toch jaarlijks?
 
Ik heb contact opgenomen per email naar de lokale SeC voor een correcte factuur en die hebben het intern doorgestuurd.

Ik kreeg wel de officieuze suggestie om de volgende wijzigingen in mijn account te doen om het op te lossen:

Niet prettig en netjes, wel praktisch.

Edit: als je dit probeert bij de contactgegevens van Premium Connectivity krijg je een foutmelding, dus no go.
Dat zou kunnen helpen als ze de factuur op naam zetten van je accountgegevens. De factuur voor FSD staat bij mij op naam van mijn privé-persoon (account heeft altijd op naam van mijn zaak gestaan) en op mijn oude adres. Het adres heb ik veranderd toen ik nog mijn oude MS had, dus waarom ze nog het oude gebruiken is een raadsel. Ze hebben gewoon een schaduwsysteem met daarin factuurgegevens die je helemaal niet zelf kan aanpassen. En er is geen (werkende) ingang bij Tesla om dit recht te zetten.
 
Ik krijg helemaal geen factuur niet per email en niet in m'n account geschiedenis, misschien volgende maand opzeggen en opnieuw afsluiten en dan de adres gegevens aanpassen naar zakelijk?
Een factuur op privé naam kan ik wel verdedigen tegenover de belastingdienst (liever niet) maar geen factuur wordt wel heel lastig te verdedigen lijkt mij.
Nb. Heb net wel succesvol de adresgegevens aan kunnen passen naar zakelijk (geen foutmelding zoals @wooter ) maar daarna geen factuur ontvangen helaas.
 
Ik krijg helemaal geen factuur niet per email en niet in m'n account geschiedenis, misschien volgende maand opzeggen en opnieuw afsluiten en dan de adres gegevens aanpassen naar zakelijk?
Een factuur op privé naam kan ik wel verdedigen tegenover de belastingdienst (liever niet) maar geen factuur wordt wel heel lastig te verdedigen lijkt mij.
Nb. Heb net wel succesvol de adresgegevens aan kunnen passen naar zakelijk (geen foutmelding zoals @wooter ) maar daarna geen factuur ontvangen helaas.
Factuur zit onder de link bij Premium Connectivity, zie mijn post met screenshot.