MaSansky
Member
Dat is het hele punt van deze draad. Dat er gevallen zijn van rijders die zeker weten dat er geen sprake van user error is tijdens het plotsklaps versnellen van de auto. Dat wil niet zeggen dat het niet zo is, maar ik kan in ieder geval voor mijzelf zeggen dat het uiterst onwaarschijnlijk is dat het een bedieningsfout of over het hoofd geziene TACC activatie betreft. Alles wat ik daar verder over zeg zou als uiterst arrogant overkomen dus dat laat ik maar even. Maar laat ik het er maar op houden dat ik tamelijk ervaren ben met het bedienen van techniek en opsporen van fouten en probleemoorzaken.
Toen het eerste geval in Nederland zich voordeed waar de pers over schreef, de dame bij de slagboom, hoe zou dat onderzoek zijn afgelopen eigenlijk, was mijn eerste reactie ook: “user error”. Het is de meest voor de hand liggende oorzaak aangezien alle andere mogelijke oorzaken uiterst onwaarschijnlijk zijn. Iets met een scheermes...
Totdat mijn auto direct na vertrek uit een parkeerplaats ook versnelde terwijl ik toch echt netjes en net iets sneller dan stapvoets de komende haakse linkerbocht wilde ronden. Geen TACC geactiveerd want nog maar net een paar seconden aan het rijden. Ook niet per ongeluk want de bocht is naar links en voor TACC moet het rechter hendeltje naar beneden. Dat kan toch bijna niet samengaan met een omhoog bewegende rechterhand zou je denken. Ik heb het zelfs nog een paar keer geprobeerd om het scenario na te doen. Maar het lukt mij niet om terloops TACC te activeren bij het naar links draaien van het stuur (handjes op kwart voor drie).
De tweede keer was de situatie zoals hierboven beschreven. Overigens ook een bocht naar links. Ik ga nog een keer proberen om na te bootsen of ik dan TACC onbewust kan activeren. Ik zou geen andere oorzaak kunnen bedenken.
Toen het eerste geval in Nederland zich voordeed waar de pers over schreef, de dame bij de slagboom, hoe zou dat onderzoek zijn afgelopen eigenlijk, was mijn eerste reactie ook: “user error”. Het is de meest voor de hand liggende oorzaak aangezien alle andere mogelijke oorzaken uiterst onwaarschijnlijk zijn. Iets met een scheermes...
Totdat mijn auto direct na vertrek uit een parkeerplaats ook versnelde terwijl ik toch echt netjes en net iets sneller dan stapvoets de komende haakse linkerbocht wilde ronden. Geen TACC geactiveerd want nog maar net een paar seconden aan het rijden. Ook niet per ongeluk want de bocht is naar links en voor TACC moet het rechter hendeltje naar beneden. Dat kan toch bijna niet samengaan met een omhoog bewegende rechterhand zou je denken. Ik heb het zelfs nog een paar keer geprobeerd om het scenario na te doen. Maar het lukt mij niet om terloops TACC te activeren bij het naar links draaien van het stuur (handjes op kwart voor drie).
De tweede keer was de situatie zoals hierboven beschreven. Overigens ook een bocht naar links. Ik ga nog een keer proberen om na te bootsen of ik dan TACC onbewust kan activeren. Ik zou geen andere oorzaak kunnen bedenken.