Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Toezichthouder onderzoekt klachten over plots versnellende Tesla's

This site may earn commission on affiliate links.
Nee hoor, zolang jij mensen niet tracht te kleinere met een opmerking dat hij maar iets moet bijleren zal ik verder vergeten dat je zelf nog veel meer te leren hebt.

Met andere woorden hou het feitelijk en hou het op de discussie en maak het niet op de persoon.
Even voor de duidelijkheid: ik reageerde op de opmerking van @wooter die aan het adres van @horta schreef: "Laat ons weten wat je van hem hebt bijgeleerd. Tot dan!".

Goed voorbeeld doet goed volgen?
 
Even voor de duidelijkheid: ik reageerde op de opmerking van @wooter die aan het adres van @horta schreef: "Laat ons weten wat je van hem hebt bijgeleerd. Tot dan!".

Goed voorbeeld doet goed volgen?

Dat ging over leren en de vorm van het kennis nemen van informatie van een andere forum deelnemer wk057.
Niet over claimen dat iemand een gebrekkige opleiding of kennisniveau heeft.
Ik hoop toch echt dat we je dat verschil niet hoeven uit te leggen.

Ik ben nu toch wel echt klaar hiermee...
 
@horta ik stel voor dat je rechtstreeks in discussie gaat met wk057 in plaats van dit draadje als proxy te gebruiken en allerlei ongefundeerde aannames en twijfels te opperen.

Laat ons weten wat je van hem hebt bijgeleerd. Tot dan!

We zijn al 4 dagen een pagina per dag aan het vol schrijven over hetzelfde. Ik neem aan dat dat voor niemand prettig is. Dus zolang niemand een ander argument aanbrengt, stel ik voor dat we ermee kappen.
Vertel, waar opper ik ongefundeerde aannames en twijfels? Jij hebt tot nu toe geen enkel relevant argument ingebracht behalve jouw aanname dat het altijd user error is.

Ik herhaal: doe geen aannames. Ik herhaal ook: been there, seen that. Precies die houding van het is per se gebruikersfout, de software kan geen fouten bevatten en de hardware al helemaal niet. (IT Auditor he, en jij?)

PS als je het me 5 jaar geleden gevraagd had dan had ik de pentest nog wel voor je gedaan, ben er nu te lang uit.
 
Ik zou het sociologisch interessant om weten vinden, bij "plots versnellende Tesla's", om wat statistieken te kennen: Bij die plots versnellende Tesla's :

- hoeveel km's had de persoon achter het stuur in zijn/haar leven al gereden, vs. gemiddelde?
- leeftijd bestuurder?
- geslacht bestuurder?
- opleidingsniveau bestuurder?
- rijgewoonten bestuurder (stad/snelweg/etc.)

Sommige vragen zijn vermoedelijk politiek incorrect, dat weet ik, maar alle antwoorden kunnen wel helpen het probleem te duiden en op te lossen - al was het maar door, weet ik veel, het rempedaal een geheel ander "voetgevoel" te geven dan het acceleratiepedaal, de twee verder van elkaar te zetten, het remmen met linkervoet te promoten, mocht dat helpen, enfin weet ik veel? In ieder geval: om te zien wat kàn helpen zullen wellicht politiek incorrecte vraagstellingen ook helpen :)
 
Mijns inziens is ook de instelling van Creep Mode van belang.
Mijn advies is om deze op ON te zetten. De stoplichtsprinters onder ons zullen dit advies wel niet opvolgen, helaas. Misschien na een ‘unintended acceleration event’ van een naaste juist weer wel (in diens eigen profiel...).
 
het rempedaal een geheel ander "voetgevoel" te geven dan het acceleratiepedaal

Dat is al zo denk ik.
Probleem bij vergissen is, dat als dit paniek veroorzaakt, de natuurlijke reactie dan is om je schrap te zetten door je voeten tot tegen de bodem te drukken. Als de verkeerde pedaal tussen je voeten en de bodem zit, dan wordt de situatie nog erger, nog meer paniek, nog harder drukken...
Ik heb het zelf bij het overschakelen van manueel naar automaat alleen nog maar omgekeerd mee gemaakt: rem ingedrukt ipv ontkoppelpedaal. Je verschiet, zet je af met je voet op de fem, geholpen door de wet an de traagheid die je naar voor duwt en je krijgt je voet pas van de rem als je stil staat.
Wellicht voor velen herkenbaar.
Mijn vrouw heeft wel eens per ongeluk geaccelereerd, en zo bewezen hoe sterk de facelift neus is.
6ECF1877-3EA9-4A97-A482-9F459C02471C.jpeg 254820AF-8B52-4A9D-97AD-553C289D6E2A.jpeg
 
Dat is al zo denk ik.
Probleem bij vergissen is, dat als dit paniek veroorzaakt, de natuurlijke reactie dan is om je schrap te zetten door je voeten tot tegen de bodem te drukken. Als de verkeerde pedaal tussen je voeten en de bodem zit, dan wordt de situatie nog erger, nog meer paniek, nog harder drukken...
Ik heb het zelf bij het overschakelen van manueel naar automaat alleen nog maar omgekeerd mee gemaakt: rem ingedrukt ipv ontkoppelpedaal. Je verschiet, zet je af met je voet op de fem, geholpen door de wet an de traagheid die je naar voor duwt en je krijgt je voet pas van de rem als je stil staat.
Wellicht voor velen herkenbaar.
Mijn vrouw heeft wel eens per ongeluk geaccelereerd, en zo bewezen hoe sterk de facelift neus is.
View attachment 547505 View attachment 547506

Als ik dit zo zie dan denk ik tocht echt dat dit geen user error is maar dat dit is veroorzaakt door de software.:D:D
 
Gisteren kwam er een oproep van @wooter om met de discussie te stoppen totdat er nieuwe argumenten naar voren zouden komen. Het lijkt er op dat die oproep ook aan mensen die een storing bij voorbaat uitsluiten voorbij is gegaan :rolleyes:

Net als het verzoek om niet andere mensen te kleineren ....
 
  • Like
Reactions: horta
Mijns inziens is ook de instelling van Creep Mode van belang.
Mijn advies is om deze op ON te zetten. De stoplichtsprinters onder ons zullen dit advies wel niet opvolgen, helaas. Misschien na een ‘unintended acceleration event’ van een naaste juist weer wel (in diens eigen profiel...).
Ik heb creep op "on" staan, en dan nog kan je aan het stoplicht het rempedaal diep induwen om de rem te activeren als "hill assist" en je voet op het gaspedaal klaar te houden.

Creep op "off" betekent inderdaad dat je auto niet beweegt als de ondergrond vlak is, maar ik vind dan het gaspedaal erg moeilijk te doseren bij het traag vooruit of achteruit rijden.
 
Ik denk dat creep trager dan dat is.

En ja, het gaat het, maar ik vind het niet comfortabel. Ik heb beide geprobeerd, en als je achteruit je garage wil inrijden zonder creep en je vanuit stilstand wil vertrekken is het toch moeilijk om vanuit het niets te doseren. Dan is creep z'n zin laten doen en je rempedaal als regulator om de creep te vertragen makkelijker - vind ik.
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904
...Dan is creep z'n zin laten doen en je rempedaal als regulator om de creep te vertragen makkelijker - vind ik.
Niet alleen makkelijker, maar vooral ook veiliger. Omdat je voet al op het rempedaal zit.

Geen enkele auto met goed functionerende remmen accelereert als er hard genoeg op het rempedaal wordt geduwd. Ook een Tesla accelereert dan niet.