Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tolbadge Mango APRR

This site may earn commission on affiliate links.
De badge kan momenteel gratis besteld worden vi Touring, toch voor de Belgen. Ik weet niet of het ook kan voor levering in Nederland.

Volgens mij is hij al maanden gratis te krijgen direct bij Mango zelf.
 
Klopt; heb hem een paar weken rechtstreeks en gratis bij Mango besteld. Heb hem in de Y rechts naast de binnenspiegel hangen en rijd volgende week naar Italië. Hopelijk werkt het zoals gedacht.
Gaat goed komen. Voor de zekerheid bij de tol achter Como (als je daar tenminste Italië binnenrijdt) een gecombineerd poortje kiezen. Voorkomt ellende achter je.
 
  • Helpful
Reactions: peter85
Thuis testen is volgens mij niet mogelijk toch? Die van mij is nog geen jaar in mijn bezit (weet natuurlijk niet hoelang hij daar al op de plank gelegen heeft) dus ik verwacht niet dat ie leeg is maar toch wel lekker om te weten voordat de slagboom plotseling niet open gaat. Dan is 60 misschien toch wel te hard. :p

Mijn badge was na 1 jaar leeg. Zit een stikker op dat ie "houdbaar" zou moeten zijn tot 2027, maar ding doet niets meer.
Ze adviseren om 'm bij lang niet gebruik m in het antistatische folie zakje te doen. Dat heb ik niet gedaan, hij heeft hier gewoon 't hele jaar aan de voorruit gehangen.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Mijn badge was na 1 jaar leeg. Zit een stikker op dat ie "houdbaar" zou moeten zijn tot 2027, maar ding doet niets meer.
Ze adviseren om 'm bij lang niet gebruik m in het antistatische folie zakje te doen. Dat heb ik niet gedaan, hij heeft hier gewoon 't hele jaar aan de voorruit gehangen.
Die van mij tot 2028. In april deed ie het nog maar hij leeft bijna altijd in zijn zakje. Volgende week in Italië maar eens kijken of ie nog werkt.
 
Klopt maar niet bij elke winkel. Even googlen. Of in Italië een hybride poortje nemen.
Het voordeel van de tolbadge vond ik ook minder groot dan voorheen. Het afrekenen met contactloos betalen met de pinpas gaat eigenlijk vrijwel net zo snel als met de tolbadge. De tijd dat je moet wachten op je voorganger die z'n kleingeld telt is wel echt voorbij.
 
Het voordeel van de tolbadge vond ik ook minder groot dan voorheen. Het afrekenen met contactloos betalen met de pinpas gaat eigenlijk vrijwel net zo snel als met de tolbadge. De tijd dat je moet wachten op je voorganger die z'n kleingeld telt is wel echt voorbij.
Je moet je papiertje en pinpas bij de hand hebben. Dat is altijd even stressen, zeker wanneer je gestopt bent bij een tankstation. Ik vond het dit jaar vervelend. Het heeft me zo een 30 minuten gekost over heel het traject. Dat is geen drama maar vervelend. In de buurt van de Brenner lag het elektronisch betalingsverkeer eruit. Dat was toen vloeken. Iedereen was zijn geld bijeen aan het sprokkelen. De vrachtwagenchauffeurs hadden nog het meeste last. Dat heeft daar meer dan een uur geduurd.

Het zou ook als standaard gebruikt kunnen worden om al die andere vignetten overbodig te maken, zoals Zwitserland, Oostenrijk, groene punt in Duitsland. Zelfs Frankrijk heeft zo een Crit'Air vignet. In mijn gemeente heb ik een parkeerkaart, wat bijna het formaat heeft van een A5/A6.
 
Het voordeel van de tolbadge vond ik ook minder groot dan voorheen. Het afrekenen met contactloos betalen met de pinpas gaat eigenlijk vrijwel net zo snel als met de tolbadge. De tijd dat je moet wachten op je voorganger die z'n kleingeld telt is wel echt voorbij.


Dat zou voor Frankrijk best wel kunnen gelden, al vond ik de rij op mijn terugrit via Frankrijk ook best substantieel voor de tolpoortjes.

In Italie gaat het nog net zo traag als voorheen en Italianen blijven dol op kleingeld....
 
Het voordeel van de tolbadge vond ik ook minder groot dan voorheen. Het afrekenen met contactloos betalen met de pinpas gaat eigenlijk vrijwel net zo snel als met de tolbadge. De tijd dat je moet wachten op je voorganger die z'n kleingeld telt is wel echt voorbij.
Ligt natuurlijk aan het tijdstip maar feitelijk kun je alleen echt doorrijden bij de t-poortjes. Er staan me daar toch vaak rijen te wachten! Italië dan, Frankrijk non lo so.
 
Inmiddels door 3 poortjes gereden in Frankrijk met mijn nieuwe badge. tot nu toe werkt het. Een keer moest ik iets wachten, maar pakte wel.
Prima plek dus. Wanneer ik terug ga even bij bip&go een badge meepakken voor 14 maanden gratis maandkosten in Frankrijk.
 
Een Bip&go badge gehaald, het systeem is geavanceerder dan mango. Voor spanje of portugal betaal je wel iets meer voor een maand gebruik. Maar daar kom ik toch bijna nooit. Frankrijk is het voornaamste en het servicecentre is makkelijker te bereiken. Daar kom ik wel langs als ik richting Parijs ga.
 
Een Bip&go badge gehaald, het systeem is geavanceerder dan mango. Voor spanje of portugal betaal je wel iets meer voor een maand gebruik. Maar daar kom ik toch bijna nooit. Frankrijk is het voornaamste en het servicecentre is makkelijker te bereiken. Daar kom ik wel langs als ik richting Parijs ga.
Heb jij ervaring met beide, waar zit het verschil in?
 
  • Like
Reactions: Sagitta013
Morgenavond richting Frankrijk… voor alle duidelijkheid, dit zou moeten lukken?

304650E3-368B-4139-B7E5-3362370BAD74.jpeg
 
  • Like
Reactions: Stijntje and Krisja
Heeft bij mij gewerkt in 100% van de gevallen afgelopen vakantie.
Werkte bij mij ook feilloos op die plek. De eerste keer op de slagboom afrijden is een beetje spannend ("zou ie het doen"), ik ging zo'n beetje juichend door het poortje heen. Mijn vrouw snapte mijn enthousiasme volgens mij niet helemaal, maar vond het daarna wel erg leuk dat we telkens zonder wachten door de VIP straat mochten. Was in Italië, dus overal wachtrijen.
 
  • Like
Reactions: fryeBE and Krisja