Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
Zou het veel uitmaken in degradatie als je alleen maar bij een SuC zou laden. Als de accu warm genoeg is zou er weinig tot geen degradatie mogen optreden door specifiek SuC. Elke accu verliest overigens altijd vermogen net als een ice.
Ik laad overigens tot 90% en rij leeg tot ong 10 à 15%. Zowel SuC als 11 Kwh.
 
Zou het veel uitmaken in degradatie als je alleen maar bij een SuC zou laden. Als de accu warm genoeg is zou er weinig tot geen degradatie mogen optreden door specifiek SuC. Elke accu verliest overigens altijd vermogen net als een ice.
Ik laad overigens tot 90% en rij leeg tot ong 10 à 15%. Zowel SuC als 11 Kwh.
BMS regelt het zo dat de schade miniem is. Mijn MS had na 6 jaar, 200000km niet meer dan gemoddeld degradatie:9%. 50% SuC
 
Dat gebruik ik als richtlijn, ik laad ook vaker op bij een hoger percentage, hangt ervan af waar ik naartoe moet
Beste voor de batterij is om gewoon wanneer het kan bij te laden. De batterij op een wat hogere lading te houden is volgens mij beter. Heb hiervoor een model s gehad uit 2015 met ca 150k km en 8 jaar en minder dan 7% degradatie gehad. Maar we de batterij zo veel mogelijk aan de lader gehad en op 80% geladen.
 
Beste voor de batterij is om gewoon wanneer het kan bij te laden. De batterij op een wat hogere lading te houden is volgens mij beter. Heb hiervoor een model s gehad uit 2015 met ca 150k km en 8 jaar en minder dan 7% degradatie gehad. Maar we de batterij zo veel mogelijk aan de lader gehad en op 80% geladen.
Idem hier!