Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Afhankelijk van de Goodwill van Tesla. je kan het niet versnellen, alleen afwachten.

Het lijkt weer wat gestopt te zijn, ik zie al een tijd geen nieuwe juichverhalen van nieuwe user meer? Mogelijk zit er toch nog ergens een bug en is de uitlevering gestopt.
6.0 heeft ook minimaal 6 weken geduurd., met tussentijdse patches voor de eerste installs

En Frank, daar was jij de eerste. Ben benieuwd of dat nog impact heeft op je volgorde bij deze release :)
 
Ik blijf het gek vinden hoe traag dit gaat vergeleken met iOS upgrades : dat zijn er toch duizenden keren meer, en binnen de week is iedereen gediend.
Het risico is ook een beetje kleiner bij het updaten van een iPhone. In het ergste geval kun je er niet meer mee bellen (zie iOS 8.0 update). Bugs in de update van je auto kunnen het leven van anderen en jezelf in gevaar brengen, of voor grote materiële schade zorgen. Ik kan me voorstellen dat ze die updates rustig en met beleid doorvoeren, mocht er ondanks alle tests toch iets in het veld misgaan dan heb je niet meteen je hele wagenpark om zeep geholpen.
Verder heeft Apple als (deels) software company een tikkeltje meer resources (waaronder eigen data centers) om die updates te pushen, en gaan die updates over het algemeen niet over 3G... (het zou kunnen zijn dat er een bottle neck bij de mobiele provider is...)
 
De mijne was vrijdag in Duiven. Mijn vraag of ze er de laatste versie op wilden zetten werd volmondig met "ja" beantwoord. Beetje teleurstellend dat dat niet 6.1 was maar een nieuwe 6.0. Wel blij met de nieuwe klepjesfunctie! Daarnaast weer een super service ervaren!