Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp dat je het niet kunt vergelijken met zelf rijden, maar als je zelf rijdt, doe je dat wel in combinatie met de gewone CC. Dat kan met de TACC echter niet meer, want zover ik heb kunnen zien, is er geen mogelijkheid alleen de CC zonder TA te gebruiken...

Het kan niet op dezelfde manier, maar je kunt nog steeds ingrijpen. Beetje stroom erbij, iets meer afremmen.... Het is niet hetzelfde , maar met een beetje gewenning is het erg fijn rijden. Er zijn dagen dat ik ruim 100km over de snelweg naar mijn werk rij en ik de pedalen helemaal niet hoef te gebruiken. Erg relaxed!
 
Om bij het draadje te blijven, ik heb vanochtend pas de kaarten update gehad. Het kan dus even duren ;)

61ca4d0f265148279c4c0da7915c8b85.jpg


Om dan weer van het draadje af te wijken: ik had vandaag een nieuwe 85 met TACC mee van het SeC. Wat een wereld van verschil is zo'n nieuwe in vergelijking met mijn oudje. Geen kraakjes en helemaal stil, stoelen zitten heerlijk!

Ik heb TACC overal gebruikt en in tegenstelling tot hier boven is vooral het gebruik in de stad naar mijn mening erg prettig.
 
Om bij het draadje te blijven, ik heb vanochtend pas de kaarten update gehad. Het kan dus even duren ;)

Domme vraag wellicht. Maar hoe zie ik welke kaart ik momenteel heb?

Wel software updates gehad. Nooit kaart update-meldingen gezien.


Om dan weer van het draadje af te wijken: ik had vandaag een nieuwe 85 met TACC mee van het SeC. Wat een wereld van verschil is zo'n nieuwe in vergelijking met mijn oudje. Geen kraakjes en helemaal stil, stoelen zitten heerlijk!

Ik heb TACC overal gebruikt en in tegenstelling tot hier boven is vooral het gebruik in de stad naar mijn mening erg prettig.

Ik gebruik TACC overal. In file en op rustige wegen komt t het meest tot z'n recht naar mijn mening maar ook in de stad zet ik t wel aan. Gewoon autootje voor je volgen.

Op snelwegen waar t druk is maar wel nog door kan worden gereden zou er wel n wat kortere volgafstand optie mogen komen. Gewoon zodat t gaatje tussen mij en voorligger niet continu gevuld wordt
 
Ik gebruik TACC overal. In file en op rustige wegen komt t het meest tot z'n recht naar mijn mening maar ook in de stad zet ik t wel aan. Gewoon autootje voor je volgen.

Op snelwegen waar t druk is maar wel nog door kan worden gereden zou er wel n wat kortere volgafstand optie mogen komen. Gewoon zodat t gaatje tussen mij en voorligger niet continu gevuld wordt

Ik moet ook zeggen dat het steeds meer "gewoon" wordt om met de TACC te rijden (inderdaad ook in provenciaal verkeer en in files). Wel de eerste paar keer met zweethanden en een voet boven het rempedaal gezeten als de auto voor je netjes afremt van 80 naar b.v. 20/30 km per uur. Om dan ineens je rempedaal onder je voeten te voelen indrukken :).

De afstand tot je voorligger lijkt inderdaad nog wel wat verbetert te kunnen worden. Als ik nu file rijd zet ik deze soms zelfs van 1 (kleinste afstand) naar 2 of 3 omdat de afstand wel erg klein wordt en de auto soms wat snel moet remmen/optrekken. Maar bij 100 of 120 en een redelijk druk verkeer heb ik er toch regelmatig "last" van dat mijn Tessie hard op de rem trapt als er weer eens iemand van de rechterbaan tussen mij en mijn voorganger duikt.

Het lijkt erop alsof de afstand tot je voorganger een soort van rechtevenredig oploopt met de snelheid (wat bij 10km/u 10 meter is wordt bij 100 km/u dan 100 meter). Nu moet deze afstand natuurlijk wel oplopen met toename van de snelheid, maar dit lijkt nu toch iets te veel te zijn (wellicht op z'n Amerikaans aan de veilige kant).

Aangezien een redelijk deel van de afstand tot je voorganger voortkomt uit je reactiesnelheid (of de reactiesnelheid van de TACC) zou de afstand bij hogere snelheden minder dan evenredig op moeten lopen (volgens mij).

Verder niets dan lof over de TACC. Ik wil nog steeds eens proberen een rit te maken zonder ooit mijn gas- en rempedaal te gebruiken :wink: moet kunnen volgens mij...
 
Met mijn vorige auto jaren met de ACC ervaring op gedaan en herken wat jullie nu meemaken. De afstand tot de voorligger is inderdaad dynamisch en op de snelweg is standje 1 het beste, op provinciale wegen stand 3 of 4.
Wat echt goed bedacht is bij Tesla is dat als je richting naar links aangeeft de ACC al naar zijn maximum snelheid gaat. Verder is het heel mooi dat de minimum snelheid 0 is, bij de vorige auto viel de ACC af bij 32 km/uur. Rotondes nemen met de ACC en een voorligger werkt nog niet goed.
 
Wat mij opviel vandaag, op en stuk waar ik maar 1 tot keer per maand rij, staat zo een snelheidsmeter die je dan met een smiley laat zien of je goed bezig bent of juist niet. Altijd gaf deze exact de snelheid aan welke de S aangaf, echter nu gas de S 52 aan en dat ding 50. Zouden ze met de 6.1 dit hebben aangepast? Iemand bij Renault vertelde mij eens toen ik ging klagen over de snelheidsaanduiding welke echt goed afweek van de werkelijke snelheid (de auto gaf hoger aan) dat dit ivm reclamaties is uit het verleden. Bij snelheidsovertredingen gingen blijkbaar mensen autofabrikanten aanklagen dat ze door een onjuiste afstelling een bekeuring hadden gekregen.... Beetje vreemd maar ok.. Als het over "Sue'n" gaat dan zou juist een US auto bouwer wel hier voorzichtig mee omgaan.
 
Wat mij opviel vandaag, op en stuk waar ik maar 1 tot keer per maand rij, staat zo een snelheidsmeter die je dan met een smiley laat zien of je goed bezig bent of juist niet. Altijd gaf deze exact de snelheid aan welke de S aangaf, echter nu gas de S 52 aan en dat ding 50. Zouden ze met de 6.1 dit hebben aangepast? Iemand bij Renault vertelde mij eens toen ik ging klagen over de snelheidsaanduiding welke echt goed afweek van de werkelijke snelheid (de auto gaf hoger aan) dat dit ivm reclamaties is uit het verleden. Bij snelheidsovertredingen gingen blijkbaar mensen autofabrikanten aanklagen dat ze door een onjuiste afstelling een bekeuring hadden gekregen.... Beetje vreemd maar ok.. Als het over "Sue'n" gaat dan zou juist een US auto bouwer wel hier voorzichtig mee omgaan.

Gisteren nog twee van die palen tegen gekomen. Snelheidsaanduiding van de auto klopte exact. Rij ook op 6.1.
 
Is idd ff wennen aan de juistheid van de snelheidsmeter in onze S'jes. Werd een paar maand terug geflitst op de E411 in Waver aan 121 km/u op mijn teller, bij maximumsnelheid 120 km/u. Geen boete gekregen (marge ligt denk ik op 124 km/u in België tegenwoordig), maar de radar flitste wel echt!
 
V6.1 (2.2.176) - zag niet onmiddelijk verschil in de notes...

Merkte vandaag wel op bij het rijden dat de collision alert warning sneller komt nu.
Vroeger kwam hij eigenlijk te laat om nog te reageren (was telkens vals alarm). Nu heb je nog de kans in te grijpen indien nodig.

Hij sprong vandaag aan toen een wagen voor me plots hard remde om toch nog af te kunnen slaan in een straatje.
Was met TACC aan het rijden - was dus nog afstand genoeg om te reageren.
 
Ik reed vandaag op de TACC en had juist 2 keer binnen een halve minuut een collision warning om niks, degene voor mij remde niet eens af. Alleen door de lage snelheid zat ik er gevoelsmatig, ondanks stand 3, wel wat dicht op. Maar de TACC remde ook niet af toen hij die warning gaf, dus het lijken ook wel losstaande systemen te zijn dan.

Overigens ook versie 2.2.176.