Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
1 uurtje sneller? Met ICE 12,5 uur doorgaans. Met MS75 16 uur in de zomer en 17 in de winter.

Iets meer dan 14 uur met een MS100 hier, dus dat klopt dan wel! Overigens vind ik het rijden wel een stuk relaxter met de Tesla, maar dat kan ook nieuwigheid zijn natuurlijk. Maar het superchargen heeft wel iets en tot nu toe geen gekke dingen meegemaakt.
 
Naar Pompeii geweest met de Tesla. Totaal 4200 km gereden en verschillende superchargers aangedaan. A Better Routeplanner is een prima voorbereiding en uiteraard de Tesla zelf kan het ook prima berekenen. Hoewel de totale tijd iets langer is dan een ICE, is de reis aangenaam door de AP. De charge momenten zijn prima voor het eten, rusten, badminton en frisbee met de kids... Ik vond het prachtig. Ook de tip om te chargen bij Melide in Zwitserland was goud waard.
Overigens zijn de SuC in zuid-Italy nog wat mager en moet je wel goed plannen. We hebben helaas ook meegemaakt dat destinationchargers (hotel en golfclub) niet werken.
Mooi. Wij gaan in juni naar Sorrento en daarna naar Matera.
Niet alleen in Italië. Bij Hotel Eckert nabij Basel waren de 3 laadpunten ook alle dood.
 
  • Informative
Reactions: Merijn
Mooi. Wij gaan in juni naar Sorrento en daarna naar Matera.
Niet alleen in Italië. Bij Hotel Eckert nabij Basel waren de 3 laadpunten ook alle dood.

Oh, dat is goed om te weten, want we hebben daar in 2017 op de terugreis een nacht overnacht naar alle tevredenheid (fantastische gin-tonic kaart) en wilden daar dit jaar weer overnachten op de terugreis. Eerst even checken dus of de destination chargers weer werken...
 
Oh, dat is goed om te weten, want we hebben daar in 2017 op de terugreis een nacht overnacht naar alle tevredenheid (fantastische gin-tonic kaart) en wilden daar dit jaar weer overnachten op de terugreis. Eerst even checken dus of de destination chargers weer werken...
Als ze het vandaag doen is er geen garantie dat ze het morgen ook doen. Met carnaval deden ze het wel maar ze zeiden dat ze er de hele week problemen mee gehad hadden.
 
  • Informative
Reactions: Merijn
Gisteren naar Italië vertrokken, wat heerlijk relaxed dat superchargen. In Duitsland wel een paar industrieterrein plekken geweest maar in Zwitserland twee keer geladen eerst in Beckenried, op een prachtig terras met uitzicht over het vierwoutstedenmeer een kopje koffie gedaan, daarna 3 uur file:( om daarna voor de tweede maal in Melide op te laden, waar we een heerlijke pizza gegeten hebben. Vervolgens in Saronno overnacht.
Vandaag door gereden naar Toscane, hier zijn de Superchargers iets dunner gezaaid. ;) Al met al, op vakantie met de Tesla is super!!! :)
 
Sorry voor de wellicht dubbele post, maar het draadje is iets te lang om volledig terug te lezen.

Wij gaan deze zomer ook naar Italië op vakantie, Umbrië met de model s100d. Via Duitsland en Oostenrijk.

We overnachten (tussenstop) net over de grens na de Brenner, in Sud Tirol. Bij het hotel kan er a 380v 16a worden opgeladen. Zou dit krachtstroom zijn? Heb ik dan nog een aparte adapter nodig anders dan degene die standaard bijgeleverd zijn?

Opladen in Umbrië mag bij het huisje voor 5€ per dag dus prima, ik neem aan dat verlengsnoer en standaard oplader voldoende zijn?

Welke kaarten raden jullie aan voor publiek laden? Ik heb newmotion en plugsurfing?

Nog andere tips?

Thanks alvast!
 
Sorry voor de wellicht dubbele post, maar het draadje is iets te lang om volledig terug te lezen.

Wij gaan deze zomer ook naar Italië op vakantie, Umbrië met de model s100d. Via Duitsland en Oostenrijk.

We overnachten (tussenstop) net over de grens na de Brenner, in Sud Tirol. Bij het hotel kan er a 380v 16a worden opgeladen. Zou dit krachtstroom zijn? Heb ik dan nog een aparte adapter nodig anders dan degene die standaard bijgeleverd zijn?

Opladen in Umbrië mag bij het huisje voor 5€ per dag dus prima, ik neem aan dat verlengsnoer en standaard oplader voldoende zijn?

Welke kaarten raden jullie aan voor publiek laden? Ik heb newmotion en plugsurfing?

Nog andere tips?

Thanks alvast!

Voor die aansluiting zou ik nog even navragen hoeveel pinnen de aansluiting heeft.( Of vraag er een foto van) Ik heb in Italië een keer een krachtstroom aansluiting met maar 4 pinnen gehad en daar kan je niet op laden.

Ik neem aan dat je een Model S/X hebt. Want met de UMC van de 3 kan je niet laden aan krachtstroom.
 
Sorry voor de wellicht dubbele post, maar het draadje is iets te lang om volledig terug te lezen.

Wij gaan deze zomer ook naar Italië op vakantie, Umbrië met de model s100d. Via Duitsland en Oostenrijk.

We overnachten (tussenstop) net over de grens na de Brenner, in Sud Tirol. Bij het hotel kan er a 380v 16a worden opgeladen. Zou dit krachtstroom zijn? Heb ik dan nog een aparte adapter nodig anders dan degene die standaard bijgeleverd zijn?

Opladen in Umbrië mag bij het huisje voor 5€ per dag dus prima, ik neem aan dat verlengsnoer en standaard oplader voldoende zijn?

Welke kaarten raden jullie aan voor publiek laden? Ik heb newmotion en plugsurfing?

Nog andere tips?

Thanks alvast!

Een paar vragen:
- “bij het hotel kan er aan 380V worden opgeladen”: weet je precies waar dat stopcontact zit?
Is de 7m lengte van je UMC genoeg ? Is het inderdaad een 5 polige plug en niet een 4 polige zoals je in IT nog wel eens tegenkomt?
- “opladen mag bij het huisje”: is het een schuko of een Italiaans stopcontact?
M.a.w.: ik zou voor de zekerheid en gemoedsrust altijd een setje adapters meenemen, een CEE rood verlengsnoer of een verloopstuk van CEE naar schuko zodat je een schuko verlengsnoer kan gebruiken. En een adapter voor Italiaanse stopcontacten.
 
Een paar vragen:
- “bij het hotel kan er aan 380V worden opgeladen”: weet je precies waar dat stopcontact zit?
Is de 7m lengte van je UMC genoeg ? Is het inderdaad een 5 polige plug en niet een 4 polige zoals je in IT nog wel eens tegenkomt?
- “opladen mag bij het huisje”: is het een schuko of een Italiaans stopcontact?
M.a.w.: ik zou voor de zekerheid en gemoedsrust altijd een setje adapters meenemen, een CEE rood verlengsnoer of een verloopstuk van CEE naar schuko zodat je een schuko verlengsnoer kan gebruiken. En een adapter voor Italiaanse stopcontacten.
Pas op met te hoge stromen als je een stekker adapter gebruikt. Als je op je vakantie locatie bent volstaat druppelladen vaak ook wel. En dan heb je ook geen last van overbelasting van je accommodatie. Stel gewoon een lagere stroom in bij de laadinstellingen. Een kennis van mij zorgde er voor dat de hele camping zonder stroom kwam te zitten.
 
Wellicht staat het al ergens in dit draadje maar weet iemand wat ik nodig heb aan vignetten of stickers op de ruit om in Italie diverse stadjes te kunnen bezoeken met de Tesla vanwege milieu zones?
Voor de ZTL-gebieden kun je geen stickers kopen. Mocht je hotel in zo'n zone liggen dan kan de receptie een ontheffing voor je regelen. In alle andere gevallen: parkeer buiten die zone. Gaat je anders goud geld kosten.
 
@Limbo2121 , @michelh Aha voor die milieuzones bestaan dus geen stickers en dus gewoon niet inrijden, ook niet met een Tesla. Tnx.
Nee. Google maar eens en kijk welke boetes argeloze toeristen krijgen die ongemerkt een paar keer de zone in- en uitrijden. En die krijg je pas 9 maanden later.

Donderdag gaan wij op pad. Overnachten bij Bazel. Dan naar Toscane. Maandag naar Matera. Dinsdag en woensdag in Sorrento. Dan paar dagen Toscane en dan zit het er weer op.
 
Het is sowieso uitkijken met ZTL's. In Arezzo wilde ik naar een parkeerplaats net buiten de ZTL rijden maar vond de weg opgebroken en de enig mogelijke omleidingsroute was door de ZTL, waar ik pas achter kwam toen ik er weer uitreed. Anderhalf jaar na dato nog geen rekening gekregen, ik heb dan ook goede hoop dat die niet meer komt.
Ander punt: in ieder geval in Sienna en Arezzo zijn er openbare laadpalen in de ZTL. Helaas staat dit niet in de app van Enel aangegeven. Van te voren even goed kijken dus.
 
Nee. Google maar eens en kijk welke boetes argeloze toeristen krijgen die ongemerkt een paar keer de zone in- en uitrijden. En die krijg je pas 9 maanden later.

Donderdag gaan wij op pad. Overnachten bij Bazel. Dan naar Toscane. Maandag naar Matera. Dinsdag en woensdag in Sorrento. Dan paar dagen Toscane en dan zit het er weer op.

oke goed om te weten, je hebt veel ervaring met Italie zo te lezen :)

Dan weet je vast ook wel welke verloop stekker ik moet meenemen voor de 230v. o.a. voor mijn telefoonlader maar ik zou ook graag via de schuko adapter op 230v de auto willen kunnen laden.
Welke adapter heb ik nodig (ivm vrij hoog vermogen tijdens laden) en is dat overal goed mogelijk of zit je met aarde/neuter issues in Italie?