Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen. Ik heb 2 vragen.
Wie kent een alternatief voor Mövenpick Egerkingen? Met laadmogelijkheid en achter Bazel? De prijs in juli is flink hoger. En het tweepersoonsbed daar is al zo klein. Grenzach is prima alternatief maar liefst zou ik dieper in Zwitserland willen overnachten.
Dan de tweede. Iemand als eens de SuC te Melide aangereden vanuit het zuiden? Vanuit het noorden ligt die echt perfect parallel aan de snelweg, je rijdt niks om maar is het omgekeerd ook zo? Monte Ceneri is vaak redelijk tot helemaal bezet. En qua natuur is Melide bijna niet te overtreffen...

Wij gaan volgend weekend naar Toscane en hebben geboekt bij Seerausch, Buochserstrasse in Beckenried. Is iets verder doorrijden, maar ligt een parkeerplaats naast met SUC.
 
Goedemorgen. Ik heb 2 vragen.
Wie kent een alternatief voor Mövenpick Egerkingen? Met laadmogelijkheid en achter Bazel? De prijs in juli is flink hoger. En het tweepersoonsbed daar is al zo klein. Grenzach is prima alternatief maar liefst zou ik dieper in Zwitserland willen overnachten.
Dan de tweede. Iemand als eens de SuC te Melide aangereden vanuit het zuiden? Vanuit het noorden ligt die echt perfect parallel aan de snelweg, je rijdt niks om maar is het omgekeerd ook zo? Monte Ceneri is vaak redelijk tot helemaal bezet. En qua natuur is Melide bijna niet te overtreffen...
Wij rijden volgende week ook weer naar Toscane en overnachten in B&B Beckenried op twee minuten lopen van de SuC. Voor Zwitserse begrippen erg betaalbaar, ook als je met z'n vijven onderweg bent.
Overigens zijn wij nu vier keer bij Monte Ceneri geweest (verrukkelijke cappuccino) en hebben het daar nog nooit volbezet gezien. Twee keer zelfs alleen gestaan. Gezien de mooie plaatjes twijfel ik nu toch over een stop bij Melide.
 
Wij rijden volgende week ook weer naar Toscane en overnachten in B&B Beckenried op twee minuten lopen van de SuC. Voor Zwitserse begrippen erg betaalbaar, ook als je met z'n vijven onderweg bent.
Overigens zijn wij nu vier keer bij Monte Ceneri geweest (verrukkelijke cappuccino) en hebben het daar nog nooit volbezet gezien. Twee keer zelfs alleen gestaan. Gezien de mooie plaatjes twijfel ik nu toch over een stop bij Melide.
Heb je geluk gehad. Één keer full house en heb moeten laden op de buitenste stall achter het huisje waar een rolstoel is ingetekend zo kwam ik later achter.
Rij maar door nu. Het is de moeite waard!!
 
Last edited:
Wij hebben ook plannen om naar Italie op vakantie te gaan met de Model3.
Naar aanleiding daarvan 2 vragen:
  1. Zijn alle Supercharges op de route al geschikt voor Model3? Kunnen we in juli zonder verloopstekkers en/of andere hulpmiddelen onze bestemming bereiken?
  2. We hebben 6 maanden onbeperkt Supercharging -> dat werkt zonder problemen in heel Europa? (auto wordt herkent tijdens laden en we kunnen dus zonder pasjes etc. in heel Europa laden?)
 
Wij hebben ook plannen om naar Italie op vakantie te gaan met de Model3.
Naar aanleiding daarvan 2 vragen:
  1. Zijn alle Supercharges op de route al geschikt voor Model3? Kunnen we in juli zonder verloopstekkers en/of andere hulpmiddelen onze bestemming bereiken?
  2. We hebben 6 maanden onbeperkt Supercharging -> dat werkt zonder problemen in heel Europa? (auto wordt herkent tijdens laden en we kunnen dus zonder pasjes etc. in heel Europa laden?)
1. Tot en met Piacenza zijn er stalls geschikt voor de M3. Daaronder weet ik niet maar je kunt dat op het www nakijken
2. Ja. Gaat allemaal automatisch. Wellicht wel handig je aan te melden bij Enel zodat je een account hebt voor het geval SuC's en DeC's te ver weg zijn.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Wij zitten de eerste week net boven Sienna. Daarna verkassen we naar Pelago voor nog een weekje. Zondagochtend vertrekken we, hopelijk niet al te veel paasdrukte :)
Ja dan is de drukte wel voorbij. Wij rijden donderdagavond naar Bazel en hopen dan vrijdagochtend zonder al te veel ellende door de Gotthard te rijden. Het scheelt dat in die regio's de vakanties al begonnen zijn. Inmiddels is het weerbericht ook ten goede gekeerd. Wij zitten onder Pisa/Florence.
Si diverta!!
 
Melide
 

Attachments

  • 15556703216406351564018122603388.jpg
    15556703216406351564018122603388.jpg
    599.9 KB · Views: 74