Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Grootste probleem is dat je niet meer kan aangeven dat je tot maximaal x % wilt laden. Ik krijg nu allemaal routes in de app die uitgaat van laden tot 98% terwijl ik altijd als setting instel "aankomstlimiet SuC 6 a 8%" en "laadlimiet SuC 65 a 70%". Ik wil met de M3P het liefste weg als de max laadsnelheid onder de 60kw/h komt. Dan weegt wachten niet meer op tegen een extra laadstop langs de snelweg in mijn beleving.

De app is overzichtelijk maar ik mis wel een aantal setting. Ik mis bijvoorbeeld de settings om voor snelladers een minimum van 100kw in te voeren en aan te geven dat ik bij voorkeur bij Ionity wil laden

m2c:

1. Je kunt onder 'settings' van alles aanpassen, zo ook je SOC op destination en/of charger. Ook kun je een fastcharger voorkeur aangeven. Dus dan gewoon alleen CCS als voorkeur ingeven... (Los hiervan vind ik de website (ook) vooralsnog prettiger werken.)
2. Ik heb het op de een of andere manier nog nooit als wachten ervaren; auto is altijd eerder klaar dan ik met mijn koffie en plaspauze (omdat smartdriver het over 'wachten' heeft)
 
  • Like
Reactions: Larss
Vanmiddag bij Suc in Kamen (Dortmund) geladen. Deze was gratis.
Niet druk en ging snel.

Zowel maandag 23 als vrijdag 27 december bij SuC Kamen geladen, en dit is nog steeds gratis: maandag rond een uur of 9: extreem rustig, maar vrijdagavond om 19 uur: zeer druk, af en aan rijden van Tesla's en laden met 67 kW. 1 Noor, 1 Nederlander en de rest Duitsers. Ik zou deze SuC vermijden als de echte vakantiedrukte gaat beginnen...
 
Grootste probleem is dat je niet meer kan aangeven dat je tot maximaal x % wilt laden. Ik krijg nu allemaal routes in de app die uitgaat van laden tot 98% terwijl ik altijd als setting instel "aankomstlimiet SuC 6 a 8%" en "laadlimiet SuC 65 a 70%". Ik wil met de M3P het liefste weg als de max laadsnelheid onder de 60kw/h komt. Dan weegt wachten niet meer op tegen een extra laadstop langs de snelweg in mijn beleving.

ABRP rekent uit wat het snelste is. Wellicht heb je TIME TO OPEN CHARGE PORT op een te hoge waarde staan? Als ik deze op een paar minuten zet dan rij ik bij elke SuC weg bij max denk 65% omdat dan de snelheid te ver instort.

Ik zou graag een ABRP optie zijn om de laadsnelheid te reduceren in de berekening. Naar mijn mening vaak te optimistisch.
 
Gisteren naar Berlijn gereden, bij Emsburen, Lauenau en Hochwarsleben allen een rij van meerdere wachtenden. Ik ging ervoor om gratis SuC km’s op te maken. Bij de laatste toch voor ionity gekozen omdat ik niet wilde wachten en geen zin had in 63kw
 
Gisteren naar Berlijn gereden, bij Emsburen, Lauenau en Hochwarsleben allen een rij van meerdere wachtenden.
Emsbüren was altijd extreem rustig, dus als daar ondertussen al een rij staat dan wordt het echt druk. Ik ga over 1.5 maand op wintersport met de Tesla (in de drukke week). Benieuwd hoe het gaat, want tot nu toe was het altijd probleemloos met vakanties. We gaan dit keer maar op tijd weg en dan zien we wel. Wil het wel eens meemaken...
 
Vandaag in Flachau aangekomen. Nergens wachtrij gezien. Als test Fastned (175kw) en Ionity geprobeerd (300kw). Bij de laatste tegen de 200 je gehaald. Fastned maximaal 132 kw. Dat vond ik tegenvallen (lage SoC warme accu).

Die snelheid bij Fastned schijnt een beperking in hun laadapparatuur te zijn. Ze zijn bezig met een firmware update voor hun laders zodat dat harder gaat.
 
  • Informative
Reactions: Jopie
Gisteren terug gekomen uit Saalbach-Hinterglemm. Dankzij een lokale DeC (dank aan hotel Adler!) vol kunnen vertrekken en aan twee stops genoeg gehad om thuis te komen. Zowel in Ulm als Waldlaubersheim volle peut gekregen en plek genoeg. Ook nog even gestopt in Gensingen die overigens helemaal leeg was, maar ben snel door gereden naar Waldlaubersheim ivm verregaande triestigheid aldaar - tenzij je Burger King fan bent natuurlijk :) Geen Stau aan de SuC dus, helaas wel giga veel Stau op de weg grrrr...
 
Gisteren terug gekomen uit Saalbach-Hinterglemm. Dankzij een lokale DeC (dank aan hotel Adler!) vol kunnen vertrekken en aan twee stops genoeg gehad om thuis te komen. Zowel in Ulm als Waldlaubersheim volle peut gekregen en plek genoeg. Ook nog even gestopt in Gensingen die overigens helemaal leeg was, maar ben snel door gereden naar Waldlaubersheim ivm verregaande triestigheid aldaar - tenzij je Burger King fan bent natuurlijk :) Geen Stau aan de SuC dus, helaas wel giga veel Stau op de weg grrrr...
verbleef je bij Hotel Adler of was dit service?
 
Goed ingeschat Devils son! We verbleven in een aftands pension waarvan de eigenaresse geen Tesla op de stoep wilde hebben ivm brandgevaar..... Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte maar toen ik vroeg of ik het stopcontact buiten op de parkeerplaats mocht gebruiken werd ik gesommeerd de Tesla meteen weg te zetten. Gevalletje kansloos dus ik heb maar gewoon gelachen om zoveel domheid, de auto netjes weggezet en de dag voor vertrek even aan de receptie van Adler gevraagd of ik één van hun drie DeC's mocht gebruiken. Was geen enkel probleem en ik mocht er ook niks voor betalen. Uiteraard wel een doos chocolade achtergelaten bij de receptie.
 
  • Like
Reactions: Maarten