Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Dit kan zo zijn maar dit is bij mij nog nooit voorgekomen. Verlichting staat gewoon met een stall out of service.

Wellicht is dat zo als er bij de betreffende charger cabinet een probleem is maar met een kapotte stekker of kabel bij de stall niet?

Anyway.. mij tip blijft van kracht. Als je en route bent en je ziet die melding staan gelijk bellen.
Naar welk nummer van Tesla bel je dan?
 
  • Helpful
Reactions: Krisja
Zou triestig zijn moest het niet zo zijn.
Klopt maar waarom navigeert de Tesla navigatie dan zelf nog langs V2 laders. Als ik de verschillen van deze en vorige reis pak dan blijkt langs V3 zeker 10min per stop korter. Toch gaf de navi de voorkeur aan de V2 route boven de handmatige V3 route die ik heb ingevoerd. Ben er wel achter dat sinds de laatste updates de navi beter is geworden dan ABRP. Krijg zelfs met live data bij ABPR niet de goede berekeningen meer (ook niet na volledige reset). Terwijl de navi spot-on is op dit moment.
 
Klopt maar waarom navigeert de Tesla navigatie dan zelf nog langs V2 laders. Als ik de verschillen van deze en vorige reis pak dan blijkt langs V3 zeker 10min per stop korter. Toch gaf de navi de voorkeur aan de V2 route boven de handmatige V3 route die ik heb ingevoerd. Ben er wel achter dat sinds de laatste updates de navi beter is geworden dan ABRP. Krijg zelfs met live data bij ABPR niet de goede berekeningen meer (ook niet na volledige reset). Terwijl de navi spot-on is op dit moment.

Mij viel juist op dat ik voornamelijk naar V3 chargers werd gestuurd op weg naar mijn vakantiebestemming. Kan ook toeval zijn natuurlijk, maar ik was er blij mee!
 
Klopt maar waarom navigeert de Tesla navigatie dan zelf nog langs V2 laders. Als ik de verschillen van deze en vorige reis pak dan blijkt langs V3 zeker 10min per stop korter. Toch gaf de navi de voorkeur aan de V2 route boven de handmatige V3 route die ik heb ingevoerd. Ben er wel achter dat sinds de laatste updates de navi beter is geworden dan ABRP. Krijg zelfs met live data bij ABPR niet de goede berekeningen meer (ook niet na volledige reset). Terwijl de navi spot-on is op dit moment.
Mij is het al opgevallen hoeveel extra tijd er soms bij komt in ABRP als ik een andere SuC neem die schijnbaar ook op de route ligt, maar waarvoor je even de snelweg af moet. De tijdswinst van V3 ben je snel kwijt als je er een paar straten extra voor moet omrijden.
 
Welke instellingen gebruik je voor ABRP? Met de referentiesnelheid op 90% klopte de voorspelling van ABRP bij mij ook deze vakantie tamelijk goed.
Hoe bepaal jij je refentiesnelheid? Ik had bedacht dat abrp daarmee bedoelt hoe hard je tov de snelheidslimieten rijdt. Ik probeer meestal +3 km/u er boven te rijden en heb de abrp referentie daarom op 103% staan
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hoe bepaal jij je refentiesnelheid? Ik had bedacht dat abrp daarmee bedoelt hoe hard je tov de snelheidslimieten rijdt. Ik probeer meestal +3 km/u er boven te rijden en heb de abrp referentie daarom op 103% staan
Ik rij +6 maar hou toch een referentiesnelheid van 95% aan. Dat heb ik aangepast naar 95% toen het me duidelijk werd dat ABRP veel te optimistisch in reistijd was. Bij 95% komt de schatting qua rijtijd realistischer uit, ondanks +6km/u, en dat is natuurlijk omdat je niet overal vMax+6 kan doen.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Ik rij +6 maar hou toch een referentiesnelheid van 95% aan. Dat heb ik aangepast naar 95% toen het me duidelijk werd dat ABRP veel te optimistisch in reistijd was. Bij 95% komt de schatting qua rijtijd realistischer uit, ondanks +6km/u, en dat is natuurlijk omdat je niet overal vMax+6 kan doen.

Heb 'm ook op 95% gezet. Dat komt ook bij ons behoorlijk precies uit. Files neemt ie mee (bij de premium variant tenminste). Wij rijden +2 met een max van 132 in Frankrijk.
 
Gisteren de helle-tocht terug naar huis gemaakt vanuit Kroatië. Na al die bangmaakverhalen wilde ik wel eens zelf zo'n zwarte zaterdag met laadpaalfiles ervaren. Wat een teleurstelling! Nergens maar dan ook nergens hoeven te wachten bij een SuC - ik zal wel weer gewoon geluk gehad hebben :) Wel megafiles overal en lange rijen bij de bezinepompen.... Voortaan ga ik weer buiten het weekend rijden.
 
Gisteren de helle-tocht terug naar huis gemaakt vanuit Kroatië. Na al die bangmaakverhalen wilde ik wel eens zelf zo'n zwarte zaterdag met laadpaalfiles ervaren. Wat een teleurstelling! Nergens maar dan ook nergens hoeven te wachten bij een SuC - ik zal wel weer gewoon geluk gehad hebben :) Wel megafiles overal en lange rijen bij de bezinepompen.... Voortaan ga ik weer buiten het weekend rijden.
Wij ook terug uit Kroatië. Vrijdagavond vertrokken en doorgereden in de nacht. Inderdaad zaterdag overdag veel files op de A3, maar niet bij de SUC’s. Alleen Hilden was druk. Daar ook model Y bewonderd. Dat wordt een mooie opvolger voor de X.
 
  • Like
Reactions: Phil V and job-lek
De flitscamera’s zijn ondertussen gepromoveerd naar camera’s. De flits is niet meer nodig, zelfs ‘s nachts niet.
In Duitsland werken ze (ook) nog met flitsers... weet ik uit ervaring bij Phantasialand jongslede. Gelukkig niet een hele persoonlijke ervaring 😎. Tegemoet komend verkeer is geflitst en een korte periode dacht ik in een krachtterm en besefte daarna dat ik gezegend ben met AP.
 
  • Like
Reactions: Phil V and job-lek