Drain metingen over 4 dagen uitlezen met verschillend instellingen:
km tijd temp km/h Aktie: Tijd en verlies
432 23:25 19,0** laden/rijden WiFi uit:
434 11:30 15,5 +0,17 WiFi aan: na 12 uur +2km?
430 13:30 21,0 -2,0 WiFi uit: na 2 uur -4km
429 14:12 22,5 -1,3 WiFi uit: na 3/4 uur -1km
427 16:35 23,5 -0,87 WiFi uit: na 2u20 -2km
421 24:00 19,0 -0,8 WiFi uit: na 7,5u -6km
420 24:10 19,0 -0,92 WiFi aan: na 7,6u -7km
415 13:00 22,0 -0,38 WiFi aan: na 13u -5km
412 15:00 23,0 -1,5 WiFi uit+BT uit: na 2u -3km
406 09:00 14,0 -0,37 WiFi uit+BT uit, na 16u -6km
402 12:00 17,0 -1,3 Mob uit, WiFi aan, BT uit: na 3u -4km
401 20:30 16,0 -0,12 Mob uit, WiFi aan , BT uit: na 8,5u -1km
368 22:30 16,0**Gereden Mob uit, WiFi uit, BT uit:
366 11:30 20,0 -0,15 Mob uit, WiFi aan, BT uit: na 13u -2km
366 22:10 14/18 0 Mob aan, WiFi aan, BT uit: na 11u 0km
364 08:10 11/16 -0,20 Mob aan, WiFi aan, BT uit: na 10u -2km
Mijn conclusie: "Mob uit" betekent lage drain. Dus de iPad/iPhone apps kunnen
dan ook geen van allen de API van de Tesla bereiken. Kennelijk ook niet via LTE.
Verder blijkt dat met WiFi uit de drain nog steeds relatief hoog kan zijn is. Let op: het verlies van de km's hoort bij de vorige "Aktie" op het tijdstip van de meting. Dus zodra ik b.v. bij 402km de Mobiele toegang wordt uitgezet zakt de drain in elkaar tot 0,12km/h. De apps werken dan ook niet meer en bevragen de Tesla API dan ook niet meer kennelijk ook niet meer via LTE of op de achtergrond of vanuit een cloud, zodat hij kan blijven slapen, wat dat dan ook mag voorstellen.
De temperatuur voorzover er een enkel getal staat is de interieur temp welke hooguit 1 graad afwijkt van de buitentemperatuur. De batterij temperatuur zal daar nauwelijks van afwijken behalve bij ** als er net geladen en/of gereden is.
Mijn indruk is dat Bluetooth ook een dingetje is. Je kunt het niet uitzetten maar bij mij betekent het dat ik alle verbindingen delete, zodat er niks systematisch gezocht wordt. Zekerheid heb ik nog niet over de invloed van bluetooth. "Mobiele toegang uit" betekent dus dat je Tesla batterij conditie niet meer op je vliegvakantie adres kan uitlezen middels je mobiele verbindingen. Maar misschien moet je dat ook niet willen. Het verschaft lijkt mij nu de zekerheid dat de Tesla lekker blijft slapen.
De toename (+0,17km/h) 12 uur na geladen te hebben en ca 8km naar, is nog een beetje een verrassing hoewel de temperatuur van de batterij na het laden wel hoog zal zijn geweest en deze na de nachtelijke afkoeling toch een extra effect veroorzaakt heeft. Ik heb ook wel gezien dat rijden de batterij niet zo snel opwarmt vanuit een koude conditie omdat de "regeneratie " heel lang beperkt blijft aan de streepjes te zien
aan begin van de grijze lijn. De grote batterij van 478kg zal er lang over doen voordat deze afkoelt of opwarmt.
De nauwkeurigheid van de metingen blijft wel een dingetje omdat je eigenlijk elke wijziging 24 uur moet laten bestaan. Maar voor mij voorlopig goed genoeg.