Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vampire drain

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is dan de logische verklaring, toch? Sentry mode kost stroom.
Dat klopt, echter zoals ik in mijn post al schreef, had ik in mijn andere auto ook 10% vampire drain terwijl Sentry mode in die auto niet aan stond. Het lijkt dus niet direct een verband te zijn met Sentry mode.

…..Onlangs in de ander auto ook een flink verlies (10% in een nacht) terwijl Sentry mode niet aan stond…..
 
Ik snap die smart summon sowieso niet in NLD. Je moet toch al de sleutel bij je hebben, dus hoeveel werk is het om er dan een keer op te drukken om de auto wakker te maken?
Summon is omwille van Europese regels beperkt. In de VS moet er geen bluetooth-verbinding zijn tussen je sleutel of smartphone en je auto om Summon te gebruiken, maar in Europa vind men het maar niks dat je op tientallen of zelfs honderden meters afstand een auto vanzelf laat rijden, dus laat men enkel toe als je er vlak naast staat en de auto de sleutel detecteert.

Om dezelfde reden kan je ook niet op afstand de ramen sluiten. Je kan ze wel openen, maar sluiten, nee dat mag niet.
 
Tesla heeft vorige week de hele batterij pack vervangen van mijn X, dit door en hele rits van foutmeldingen ivm BMS etc. Auto wilde niet meer rijden en ik stond vast in Spanje op weg naar Portugal. Auto in Madrid gemaakt, allemaal hele goede service en support van Tesla moet ik zeggen, petje af. Nu valt mij op dat sinds die nieuwe pack mijn "vampire drain" praktisch weg is. Zelfs na 3 dagen niet gebruiken blijft het batterij percentage hetzelfde. Software is 23.6.8. Daarvoor had ik toch makkelijk 2 tot zelfs 5% loss per dag. Nu vraag ik mij af of er al wat langer een probleem met mijn batterij was of dat deze software release flinke verbeteringen heeft? Ik gebruik geen 3rd party apps die de auto eventueel zouden kunnen pollen.