Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vampire drain

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien past dit beter in een ander draadje, maar toch even hier.

Vanmorgen batterij op 0 aangetroffen.

Gisteravond met 12% aan een publieke paal gehangen, starttijd drie kwartier vertraagd gezet.
Geen melding in de app.
Gebeld met Tesla: waarschijnlijk probleem met main battery. Is binnen batterijgarantie maar buiten standaardgarantie dus wij komen niet kijken (WT...??). Afsleepdienst kan eerst proberen 12V te activeren (12V deed het gewoon, maar niet op gereageerd, wel ongenoegen geuit).

Wegenwacht erbij. Gelijktijdig komt de gebruiker van het andere laadcontact zijn auto afkoppelen. Ik vraag of hij wel heeft kunnen laden. Ja, maar kon eerder ook niet laden op het contact dat ik gebruikte. (Grappig dat iemand zoiets niet spontaan zegt als er een Wegenwachter bij staat, hij zou gewoon zijn weggereden...).

Plug gewisseld, begint gewoon te laden. WW denkt dat het leeglopen komt door blijven proberen/communiceren.

Twee vragen blijven dan hangen:
- waarom geen melding in de app?
- waarom voorkomt de auto niet dat de batterij volledig wordt leeggetrokken?
 
Misschien past dit beter in een ander draadje, maar toch even hier.

Vanmorgen batterij op 0 aangetroffen.

Gisteravond met 12% aan een publieke paal gehangen, starttijd drie kwartier vertraagd gezet.
Geen melding in de app.
Gebeld met Tesla: waarschijnlijk probleem met main battery. Is binnen batterijgarantie maar buiten standaardgarantie dus wij komen niet kijken (WT...??). Afsleepdienst kan eerst proberen 12V te activeren (12V deed het gewoon, maar niet op gereageerd, wel ongenoegen geuit).

Wegenwacht erbij. Gelijktijdig komt de gebruiker van het andere laadcontact zijn auto afkoppelen. Ik vraag of hij wel heeft kunnen laden. Ja, maar kon eerder ook niet laden op het contact dat ik gebruikte. (Grappig dat iemand zoiets niet spontaan zegt als er een Wegenwachter bij staat, hij zou gewoon zijn weggereden...).

Plug gewisseld, begint gewoon te laden. WW denkt dat het leeglopen komt door blijven proberen/communiceren.

Twee vragen blijven dan hangen:
- waarom geen melding in de app?
- waarom voorkomt de auto niet dat de batterij volledig wordt leeggetrokken?
Kreeg je geen melding laden niet mogelijk o.i.d.? Dat zie ik wel in de auto of de app als er geen stroom op staat o.i.d.
Uitgesteld laden doe ik alleen thuis en op andere momenten kijk ik toch altijd even of het laden gestart is en hoe snel.

Waarom de auto niet voorkomt dat de accu leeggetrokken wordt is een vraag maar ik denk dat ie juist probeert te laden omdat hij ingeplugd zit en dat hij regelmatig kijkt of hij kan laden.
 
Misschien past dit beter in een ander draadje, maar toch even hier.

Vanmorgen batterij op 0 aangetroffen.

Gisteravond met 12% aan een publieke paal gehangen, starttijd drie kwartier vertraagd gezet.
Geen melding in de app.
Gebeld met Tesla: waarschijnlijk probleem met main battery. Is binnen batterijgarantie maar buiten standaardgarantie dus wij komen niet kijken (WT...??). Afsleepdienst kan eerst proberen 12V te activeren (12V deed het gewoon, maar niet op gereageerd, wel ongenoegen geuit).

Wegenwacht erbij. Gelijktijdig komt de gebruiker van het andere laadcontact zijn auto afkoppelen. Ik vraag of hij wel heeft kunnen laden. Ja, maar kon eerder ook niet laden op het contact dat ik gebruikte. (Grappig dat iemand zoiets niet spontaan zegt als er een Wegenwachter bij staat, hij zou gewoon zijn weggereden...).

Plug gewisseld, begint gewoon te laden. WW denkt dat het leeglopen komt door blijven proberen/communiceren.

Twee vragen blijven dan hangen:
- waarom geen melding in de app?
- waarom voorkomt de auto niet dat de batterij volledig wordt leeggetrokken?
De melding in de app kan ik bij de M3 zelf instellen (melding bij laden starten, laden stoppen, storing, etc.) Zal bij een MS niet anders zijn verwacht ik.
Misschien staat het vinkje in de app niet aan??? (icoontje rechtsboven in de hoek -> instellingen -> voertuig -> 7 opties welke aan/uit kunnen)
 
Kreeg je geen melding laden niet mogelijk o.i.d.? Dat zie ik wel in de auto of de app als er geen stroom op staat o.i.d.
Uitgesteld laden doe ik alleen thuis en op andere momenten kijk ik toch altijd even of het laden gestart is en hoe snel.

Waarom de auto niet voorkomt dat de accu leeggetrokken wordt is een vraag maar ik denk dat ie juist probeert te laden omdat hij ingeplugd zit en dat hij regelmatig kijkt of hij kan laden.
Nee, ik kreeg geen enkele melding. Normaliter wel.
Ik denk dat het niet normaal is dat de main battery volledig wordt leeggetrokken (12 kWh) door een proces dat repeterend faalt.
 
  • Like
Reactions: fivari
De melding in de app kan ik bij de M3 zelf instellen (melding bij laden starten, laden stoppen, storing, etc.) Zal bij een MS niet anders zijn verwacht ik.
Misschien staat het vinkje in de app niet aan??? (icoontje rechtsboven in de hoek -> instellingen -> voertuig -> 7 opties welke aan/uit kunnen)
Het gaat om een Model 3. De app draait op 3 toestellen, vinkjes staan aan.
Ik zal het nog melden bij Tesla, maar het leek me een event dat misschien nuttig is om hier te delen.
 
Nee, ik kreeg geen enkele melding. Normaliter wel.
Ik denk dat het niet normaal is dat de main battery volledig wordt leeggetrokken (12 kWh) door een proces dat repeterend faalt.
12 kWh lijkt mij ook veel inderdaad. Het is mij al wel een paar keer overkomen dat ik 6 tot 10% kwijt ben vrij snel nadat ik thuis kwam met een SOC onder de 15%. Zover ik weet meestal na een lange reis met meerdere SUC sessies. Ik weet niet of jij zoiets al hebt gezien.
 
12 kWh lijkt mij ook veel inderdaad. Het is mij al wel een paar keer overkomen dat ik 6 tot 10% kwijt ben vrij snel nadat ik thuis kwam met een SOC onder de 15%. Zover ik weet meestal na een lange reis met meerdere SUC sessies. Ik weet niet of jij zoiets al hebt gezien.
Nee, nooit zoiets gezien.
Ik denk echt dat het puur te maken heeft met de storing in de laadpaal. Tesla is het aan het onderzoeken,
 
Misschien past dit beter in een ander draadje, maar toch even hier.

Vanmorgen batterij op 0 aangetroffen.

Gisteravond met 12% aan een publieke paal gehangen, starttijd drie kwartier vertraagd gezet.
Geen melding in de app.
Gebeld met Tesla: waarschijnlijk probleem met main battery. Is binnen batterijgarantie maar buiten standaardgarantie dus wij komen niet kijken (WT...??). Afsleepdienst kan eerst proberen 12V te activeren (12V deed het gewoon, maar niet op gereageerd, wel ongenoegen geuit).

Wegenwacht erbij. Gelijktijdig komt de gebruiker van het andere laadcontact zijn auto afkoppelen. Ik vraag of hij wel heeft kunnen laden. Ja, maar kon eerder ook niet laden op het contact dat ik gebruikte. (Grappig dat iemand zoiets niet spontaan zegt als er een Wegenwachter bij staat, hij zou gewoon zijn weggereden...).

Plug gewisseld, begint gewoon te laden. WW denkt dat het leeglopen komt door blijven proberen/communiceren.

Twee vragen blijven dan hangen:
- waarom geen melding in de app?
- waarom voorkomt de auto niet dat de batterij volledig wordt leeggetrokken?
Onlangs stond mijn auto ’s ochtends ook op 0%SoC. Volgens mijn zoon had hij de auto de avond/nacht ervoor op 10% aan de laadpaal gehangen. Ik heb een Zappi laadpaal en die stond ingesteld op uitgeteld laden tot overproductie zonnepanlen, dus de auto kon niet bijladen. Ik vond het wel vreemd dat de auto in ongever 8 uur tijd van 10% naar 0% was gegaan.
 
Onlangs stond mijn auto ’s ochtends ook op 0%SoC. Volgens mijn zoon had hij de auto de avond/nacht ervoor op 10% aan de laadpaal gehangen. Ik heb een Zappi laadpaal en die stond ingesteld op uitgeteld laden tot overproductie zonnepanlen, dus de auto kon niet bijladen. Ik vond het wel vreemd dat de auto in ongever 8 uur tijd van 10% naar 0% was gegaan.
Ik vind het vreemd en ik vind het slecht dat er geen beveiliging is. Zoals sentry mode afschakel(t/de?) bij te lage SoC zou er toch een afschakeling van andere features moeten zijn om minstens 20 km range te borgen. Afslepen als enige optie doordat een proces ongemerkt doorgaat is gewoon heel slecht geregeld.
 
Ik vind het vreemd en ik vind het slecht dat er geen beveiliging is. Zoals sentry mode afschakel(t/de?) bij te lage SoC zou er toch een afschakeling van andere features moeten zijn om minstens 20 km range te borgen. Afslepen als enige optie doordat een proces ongemerkt doorgaat is gewoon heel slecht geregeld.
Er zijn veel features die onder de 20% afschakelen. Al zag ik onlangs ook nog de batterijconditionering starten terwijl ik maar met 6% zou aankomen. Dat was vroeger niet het geval denk ik. Uiteindelijk met 4% aangekomen. Perfect voor mij, maar er zijn er al stil gevallen met 7%. Maar goed. Men moet geen systemen bouwen op uitzonderingen zeg ik mijn klanten altijd.
 
Ik vind het vreemd en ik vind het slecht dat er geen beveiliging is. Zoals sentry mode afschakel(t/de?) bij te lage SoC zou er toch een afschakeling van andere features moeten zijn om minstens 20 km range te borgen. Afslepen als enige optie doordat een proces ongemerkt doorgaat is gewoon heel slecht geregeld.
Ik dacht sentry normaal gesproken ook uitgeschakeld wordt als je minder dan 20% SoC hebt, maar blijkbaar zijn er nog andere processen die het verbruik omlaag brengen.
 
De laatste weken heeft mijn Model S (sep 2018) een flink verlies als die stil staat. Sentry staat uit, WIFI uitgeschakeld, wachtwoord aangepast en reset uitgevoerd, maar niks lijkt te helpen. Soms gaat het even goed, maar nu blijft die ook weer uren wakker. Auto verlies al gauw zo’n 3% per dag en dat is een beetje jammer.

Heb al een jaar Teslamate draaien en nooit een probleem geweest. Sinds een maand lijkt het mis te zijn. Mijn 12V accu is wel 4 jaar oud en heb gelezen dat een slechte accu de auto ook wakker kan houden(constant bijladen). Hoe kan Jemenitische controleren en kan ik zonder Teslamate ook zien of mijn auto “slaapt”?
Where is Google translator when I need it? No disrespect intended. "Vampire Drain"
 
Met interesse deze discussie zitten lezen maar helaas ook nog niet de oplossing voor mijn Tesla MX uit 2017 gevonden. Volgens Teslafi gaat mijn auto helemaal niet slapen. vandaag bijvoorbeeld wel 20 pogingen maar niet 1x gaan slapen. 4% van 00.00uuur tot nu 19.00uur kwijt geraakt. Deze zomer moet de auto lang op een luchthaven staan en vrees dus voor de Phantom Battery Drain. PW etc allemaal geprobeerd. Het enige wat dus over blijft is een ticket bij Tesla inschieten?
Ik herhaal even mijn oproep omdat er een andere discussie tussendoor is gekomen. Iemand met dezelfde ervaring? Iemand nog tips?
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Ik herhaal even mijn oproep omdat er een andere discussie tussendoor is gekomen. Iemand met dezelfde ervaring? Iemand nog tips?
Je hebt het paswoord gereset en toch zegt Teslafi dat de auto niet slaapt. Je hebt dus Teslafi opnieuw toegang gegeven.
Je hebt dus mooi gedweild en daarna de kraan weer open gezet.
Vooraleer Teslafi kan zien of de auto slaapt moet hij die wakker maken. Een slapende auto kan geen status doorgeven. Zoals de vrouw die aan haar man vraagt: “slaap je”. En de man die antwoordt: “Nu niet meer”.
Voor de lange tijd op de luchthaven zou ik mij geen zorgen maken. De Tesla’s van 2017 gaan pas na ongeveer een dag volledig in slaap. Dan verbruiken ze nog slechts 1% per dag ongeveeer. Maar dan moet je wel van de app af blijven en Teslafi de toegang ontzeggen, want met elke statuscheck start de teller opnieuw en kom je nooit aan een dag.
 
TeslaFi stopt na dertig minuten met pollen. En maakt je auto niet wakker.
En hoe weet Teslafi dan dat het weer mag herbeginnen met pollen?
De wagen stuurt niet spontaan een berichtje dat hij weer actief is? Volgens mij kan hij dat enkel weten door te pollen. Dat is net het probleem van al die apps: ze moeten blijven info pullen omdat Tesla nooit info pusht.
Wellicht polt hij minder bij inactiviteit, maar af en toe zal zal toch eens moeten gecheckt worden.
 
En hoe weet Teslafi dan dat het weer mag herbeginnen met pollen?
De wagen stuurt niet spontaan een berichtje dat hij weer actief is? Volgens mij kan hij dat enkel weten door te pollen. Dat is net het probleem van al die apps: ze moeten blijven info pullen omdat Tesla nooit info pusht.
Wellicht polt hij minder bij inactiviteit, maar af en toe zal zal toch eens moeten gecheckt worden.
Er zijn twee verschillende calls. Zie: Enabling sleep settings to limit vampire loss. / Knowledge base / TeslaFi

Only a few data points are returned from this call. The most useful point is the online state of the vehicle such as online/offline/asleep/waking/unknown. The important part of this call is that it can be called without affecting the vehicle’s state. This means it can be called and it won't prevent the vehicle from sleeping and it won't wake the vehicle if it's asleep.

Zodra je auto slaapt, wordt deze door TeslaFi dus niet meer wakker gemaakt. Pas als de auto wakker is, gaat TeslaFI de data pollen. Met een andere call.
 
En hoe weet Teslafi dan dat het weer mag herbeginnen met pollen?
De wagen stuurt niet spontaan een berichtje dat hij weer actief is? Volgens mij kan hij dat enkel weten door te pollen. Dat is net het probleem van al die apps: ze moeten blijven info pullen omdat Tesla nooit info pusht.
Wellicht polt hij minder bij inactiviteit, maar af en toe zal zal toch eens moeten gecheckt worden.

Je kan ook alleen de state van de auto opvragen bij de Tesla API, zo kan je pollen zonder wakker te maken. Als je alle data (batterij %, temperatuur etc) opvraagt, wordt ie wel wakker.

Na X minuten geen verandering stopt TeslaFi met data opvragen en checkt dan alleen nog maar de state. Mijn MYP staat soms dagen achter elkaar te slapen op de oprit, met TeslaFi enabled.

Edit: spuit 11 hier, dus wat SpaceWagon zei.