Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten/wensen voor de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
CC is nooit bedoeld voor gebruik in druk verkeer en dat is met ACC niet anders. Het lijkt mij met name voor "hypermilen" een bruikbaar hulpmiddel. Als je op redelijke afstand achter een vrachtwagen, die over het algemeen een vrij constante snelheid aanhoudt, hangt richting Luxemburg of vanuit Brest bijvoorbeeld om 100km extra range uit je batterij te halen. In druk verkeer moet je CC sowieso niet gebruiken:rolleyes:
 
CC is nooit bedoeld voor gebruik in druk verkeer en dat is met ACC niet anders. Het lijkt mij met name voor "hypermilen" een bruikbaar hulpmiddel. Als je op redelijke afstand achter een vrachtwagen, die over het algemeen een vrij constante snelheid aanhoudt, hangt richting Luxemburg of vanuit Brest bijvoorbeeld om 100km extra range uit je batterij te halen. In druk verkeer moet je CC sowieso niet gebruiken:rolleyes:

Dat is ook mijn punt. In Nederland is het te druk voor ACC. Alleen bij de trajectcontroles werkt het, want daar rijdt iedereen even hard en vaak in dezelfde 'lane'
 
Hallo allen!

I'm new so be gentle.

Verbeterpunten:

Vind de parkeersensoren VOOR te nerveus, bij indraaien parkeergarage. Auto kan makkelijk rekening houden met draaicirkel auto (stand v/d wielen)
Parkeersensoren achter te langzaam.
Heb al een kras achter omdat ik dacht vrij achteruit te kunnen rijden en er een 107 in m'n dooie hoek zat.
Camera was nat, 3 man op de achterbank, tinted rear mirrors (je ziet NIKS in het donker)

Mag van mij geleidelijker piepen ook bij groene zone. Tevens mag de auto van mij gewoon in PARK klappen als ik achteruit rij en hij detecteert een mogelijke botsing.
Met creep uit en 3 km/h naar achteren rijden ben je gewoon te laat als je plots moet remmen als iemand je niet hoort.
Een MS kan dit makkelijk voorkomen door op basis van snelheid en afstand een inschatting te maken. Indien voet op 'gas' bij mogelijke botsing gewoon E-Brake aan.
Laatst ook een dromer met een winkelkarretje bijna te pakken.
Verder lijkt het me tof om max. output elektromotor in te kunnen stellen. Bijvoorbeeld in Rangemode de optie om bijv. maximaal 60Kw aan de motor te leveren.
Hoef je je geen zorgen te maken om zware voet.

Dus resumé:

Geleidelijker piepen bij achteruit rijden
Spiegels dimmen ''uit'' bij achteruit rijden
E-Brake bij niet te voorkomen botsing
Parkeersensoren-voor calculeren afstand tot muur i.c.m. draaicirkel auto
Instelbaar max. vermogen in Kw. in Rangemode (uitgebreider menu)

My 2 cents.

- - - Updated - - -

Oh bijna vergeten!

Als Elon Musk de Duitse MS harder laat rijden, wil ik de LOW suspension setting per direct terug!
Wij hebben in NL een van de best onderhouden en strakste wegennetwerken ter wereld. Niet in LOW kunnen was niet 'part of the deal' toen ik mijn MS kocht.
Scheelt gewoon bereik. (En het ziet er natuurlijk mooier uit in LOW)

En tevens zou het prettig zijn als de active steering automatisch kan, waarbij je kan kiezen tussen hybride van Active, Standard en Sport (automatisch schakelen tussen alle 3) of alleen Active en Standard of alleen Standard en Sport (mijn voorkeur).
De MS houdt dan rekening met rijsnelheid.
 
Ik heb er ook nog wel een paar:

(disclaimer: het kan zijn dat items al genoemd zijn in dit topic en ik heb de auto pas ruim een week, dus het kan zijn dat bepaalde zaken al kunnen, maar simpelweg door mij nog niet ontdekt zijn :))

Software:

- Automatisch volume (geluid gaat harder als banden/windgeruis toeneemt)
- Kunnen verplaatsen van de app-knoppen bovenaan het touchscreen (telefoon zit nu uiterst rechts, wat onhandig is)
- Hulplijnen bij de achteruitrijcamera, die de huidige en maximale bocht aangeven gebaseerd op de hoek van de voorwielen (mijn BMW 530d had dit, erg handig)
- Automatisch inzoomen van de navigatiekaart bij naderen kruispunten
- Kunnen veranderen van de oriëntatie van de kaart in het instrumentenscherm van persepectief naar view van bovenaf (rijrichting/noordrichting)
- Routeberekening gebaseerd op verkeersinformatie (komt in 6.0, heb ik begrepen)
- Mogelijkheid de laadkabel te ontgrendelen via de keyfob als de auto niet aan het laden is
- Kunnen zoeken op alfabet bij TuneIn-internetradio (probeer maar eens een specifieke zender te vinden)
- Geheugenstand op de bijrijderstoel, en instelbaar of alleen bestuurdersstoel of ook bijrijderstoel anders ingesteld moeten worden als een ander profiel wordt gekozen
- Uitgebreidere tripcomputer (gemiddelde snelheid, reisduur etc)
- Crowdsourced laadpunten op de kaart (mogelijkheid gebruikte laadpunten als openbaar punt toe te voegen)
- Dimmende spiegels uitschakelbaar in settings (met optie voor enkel uitschakelen bij achteruitrijden)

Hardware:
- middenarmsteun achter, met bekerhouders/opbergruimte
- betere vloermatten (ben niet de enige die zich daar aan ergert geloof ik ;))
- hoedenplank omhoog bij openen kofferruimte (touwtje van 2 euro lost het op)
- verstelbare hoofdsteunen achter
- verstelbare gordelhoogte voor
- gemotoriseerde bediening van de frunk (hoewel ik vermoed dat dat niet mag ivm botsveiligheid)
- Type 2 kabel onderdeel van NL standaarduitrusting

Wat optioneel leverbaar zou moeten zijn in deze prijsklasse
- adaptieve cruise control
- lane change warning/dodehoekwaarschuwing
- meervoudig verstelbare stoelen (verstelbare bovenbeensteun, zijwangen etc)