You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zonder te jennen, maar een X heeft een zeker 20% hoger verbruik. Zie gemiddeld verbruiken voor de X van 250 tot 260 wH/km met een enkele uitzondering op rond 240 wH/km.Lekker dan, net nu een beslissing voor mij in de lucht hing lees ik dit draadje. Met mijn S rijd ik de laatste tijd rond de 200Wh/km, van de cijfers die ik hier lees schrik ik dan wel weer. Dat maakt een stap naar een 100D geen grote stap vooruit meer, maar een minimale. Ik snap dat een X meer luchtweerstand heeft, maar dat het in de orde van 20% scheelt had ik nog even gemist. Interessant, laat ik het zo maar even noemen.
Om een echt goed beeld te krijgen van het gemiddelde verbruik van de X is een periode van 12 maanden met alle seizoenen wel noodzakelijk, want zoals hier al is gezegd maakt winter en zomer een groot verschil.
View attachment 245300
@ FrankNL 262.. echt? Ik ook... Met af en toe de trailer. Trip B is winterbanden 20" trip A zomerbanden 22 "
Dames kousenvoetjes, netjes hoor.View attachment 246575 Nu gemiddeld 215 / km over ruim 7000 km, wel in de zomermaanden. Ik rij wat rustiger en zuiniger dan mijn vriend die volgens de stats 100 km minder kan rijden bij 90% lading dan wanneer mijn profiel aan staat.
Waarmee weer eens blijkt dat de rechtervoet voor 99% verantwoordelijk is voor het verbruik.Super netjes!
Zal ook an je geografische ligging liggen. Als ik naar Vlissingen rij ligt mijn verbruik over de A58 een stuk hoger met dezelfde rijstijl dan over de A2 richting het Oosten.Jemig wat een mooie (lage) warden lees ik allemaal... Ik haal dat nooit. Zit meestal rond de 280KWH.
Zal ook an je geografische ligging liggen. Als ik naar Vlissingen rij ligt mijn verbruik over de A58 een stuk hoger met dezelfde rijstijl dan over de A2 richting het Oosten.
@widodh kan hier ook wel het één en ander over vertellen.
Naar het schijnt (en uit eigen ervaring) wordt het meerverbruik veroorzaakt door het gebruikte asfalt van de A58.Je bedoelt als gevolg van tegenwind richting Vlissingen? Dat nadeel wordt dan gecompenseerd op de terugrit (wind mee).Wat wel uitmaakt is of je op je dagelijkse route vooral op 130 km/u wegen rijdt, of vooral op 100 km/u wegen (en je netjes aan die maximumsnelheid houdt)
Naar het schijnt (en uit eigen ervaring) wordt het meerverbruik veroorzaakt door het gebruikte asfalt van de A58.