Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbruik zuinige Tesla model Y rijder (RWD)

This site may earn commission on affiliate links.
Net iets meer dan de helft 46% accu gereden.
Met mijn standaard ww verkeer, ik niet boven de 101 km per uur gereden! En rustig opgetrokken. In de ochtend 6/7 graden, gisteren wind en regen en niet boven de 10 graden gereden. Verwarming 18 graden.

Ik weet nu dat met deze temperaturen en veel al snelweg deze MYRW echt zuinig is!!

Wanneer het rond de 15 graden is zal ik een nieuwe poging doen.

🙏 echt heel blij wat je dus met aanpassing rijstijl kan bereiken. Nu vind ik steeds in mijn binnenspiegel kijken minder leuk dan vooruit kijken. Voordeel van 100 rijden dat Flitsmeister niet aan hoeft 😂

aaa62a98-373d-44ff-9adb-0c8f7bee2184.jpeg
 
kan ik je al vertellen dat het verbruik zo'n 60 kWh lager ligt dan bij de Mazda

Bij verbruiken spreek ik steeds over kWh/100km. , berekend op basis van batterij inhoud vs. kilometers.


Zeg nu eens gewoon wat je verbruik is bij je Tesla en hoeveel dit was bij je Mazda. Zoals het er nu staat komt het een beetje rommelig over.
 
Bij verbruiken spreek ik steeds over kWh/100km. , berekend op basis van batterij inhoud vs. kilometers.
Dat kan. Bij Tesla wordt Wh/km gebruikt wat eigenlijk korter is. Zo is "134 Wh/km" precies hetzelfde als "13.4 kWh/100km". Het scheelt een punt, een 'k' en het getal 100. Geen idee waarom de rest zo graag kWh/100km gebruikt. Waarschijnlijk omdat dat het meest lijkt op liter/100km?

Maar wat bedoelde je nou met dit:

[...] dat het verbruik zo'n 60 kWh lager ligt dan bij de Mazda [...]

Is je verbruik 60 kWh/100km lager? In Wh/km is dat 600 Wh/km lager. Had je bij de Mazda een verbruik van meer dan 700 Wh/km of 70.0 kWh/100km?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat die Mazda zo slecht was. Dit zijn eerder verbruikswaarden die je bij een benzine- of dieselauto verwacht.