Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
Duidelijk een verkeerde generaliserende stemmingmakende conclusie. Tesla is het meest van nabij gevolgde automerk. Misschien wel ‘merk’ tout court. De ganse wereld zit er met een vergrootglas op om elke onvolkomenheid uit te vergroten. Van ‘OTA’ naar ‘terugroepactie’ van ‘onoplettende bestuurder’ naar ‘autopilot veroorzaakt dodelijk ongeval’, zelfs als later blijkt dat de AP niet op stond. Van ‘9 keer minder autobranden’ naar ‘moeten uit parkeergarages geband worden’.
En mochten we lui zijn, dan hadden we geen Tesla kunnen betalen.
Begint op trollen te gelijken. En eerlijk, als je met argumenten af komt dat je navigatie een ongeluk kan veroorzaken, dan is dat zo van de pot gerukt dat ik als technieker ook geen verdere actie zou ondernemen. Hou je geloofwaardig aan de feiten en er zal geluisterd worden en binnen de mogelijkheden een oplossing gezocht worden.

trollen?

leg ij dan maar eens uit waarom AP! in duitsland wel automatisch afremd naar de nieuwe snelheid en bij verhoging ook zelf de dan geldende snelheid automatsch aanneemt waard ik in nederland alles moet activeren met CC stick??????
 
Nutteloos wordt dat scherm natuurlijk nooit, je zal hooguit wat functionaliteit verliezen, zoals ik die ben verloren op de iPad Air2 waar ik dit op tik. Werkt prima, maar sommige software draait niet meer.

En dan biedt Tesla nog de mogelijkheid te upgraden naar MCU2, waardoor je wagen weer langermee kan.
leg mij maar uit wat de rede is om de nu geldende snelheden niet up to date te houden?

mcu2 is niet de oplossing, je dient dan ook je achteruitrijcamera te vervangen omdat die niet goed samewerkt...
 
Voor firmware hebben wij natuurlijk TeslaFi, maar voor kaartdata heb ik nog niets gezien....

Daarom hier de nieuwste versie. S.v.p. alleen posten als je een nieuwe versie hebt en dan ook graag je FW versie en type auto.

1 mei 2019 - EU-2018.42-1729 - FW 2019.12.1.1 - MS 100D, HW2.5, MCU1
Ik quote even de openingspost van dit draadje.

Ik stel dus graag voor om ook alleen de updates en versie van de navigatie bespreken in dit draadje, er zijn genoeg andere draadjes om breed te discussiëren.
 
trollen?

leg ij dan maar eens uit waarom AP! in duitsland wel automatisch afremd naar de nieuwe snelheid en bij verhoging ook zelf de dan geldende snelheid automatsch aanneemt waard ik in nederland alles moet activeren met CC stick??????
Als het in Duitsland wel werkt, dan is het toch bewezen dat het niet aan Tesla ligt, maar aan de lokale databasebeheerders (third party), dus ontopic) of aan de wetgeving.
 
Ik merk weinig verschil. Ik ben wel benieuwd hoe die de A9 nu navigeert. Maar gelukkig kom ik daar niet zo vaak. Afgelopen week wel 3 dagen en eigenlijk was dat stukje met de tunnels wel teleurstellend.
Ik heb wel het idee dat lange routes plannen iets sneller gaat al weet ie nog steeds niet hoe je naar Kaunas kunt rijden. :p Al is dat niet zo belangrijk meer want deze zomer toch maar niet naar Estland, Letland en Litouwen maar misschien naar zuid Italië. Er is nog tijd om die keuze te maken.
 
De firmware 2021.24.28 komt hier ook binnen. Ben benieuwd naar vervolg.
Ja daaristieal
4B3C5F5E-32D9-49FB-829C-5C2BE5317754.jpeg
 
Elk uur? De tijdstippen zijn erg simpel...en staat er natuurlijk ook duidelijk vermeld bij de borden.
Elk uur was dan weer met een sarcastische kwinkslag. Blijkbaar is die niet binnen gekomen...

Maar als ik lees:
...Welke maximumsnelheid geldt, staat op borden langs en boven de weg. Bijvoorbeeld op de matrixborden (elektronische verkeersborden). De snelheid op een matrixbord geeft de maximumsnelheid op dat moment aan...

Dan vraag ik me af hoe hoe men de software "bagger" kan noemen als er geen max. snelheid bestaat en deze ... om de haverklap kan veranderen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Elk uur was dan weer met een sarcastische kwinkslag. Blijkbaar is die niet binnen gekomen...

Maar als ik lees:
...Welke maximumsnelheid geldt, staat op borden langs en boven de weg. Bijvoorbeeld op de matrixborden (elektronische verkeersborden). De snelheid op een matrixbord geeft de maximumsnelheid op dat moment aan...

Dan vraag ik me af hoe hoe men de software "bagger" kan noemen als er geen max. snelheid bestaat en deze ... om de haverklap kan veranderen.

Matrixborden kennen jullie toch ook in BE? Die zijn ook bij jullie leidend zo ver ik weet. Bij jullie zit er zelfs nog een mooie rode cirkel om :)
 
Tuurlijk hebben we matrixborden, die volgens mij volledig onwettig zijn, maar dat is mijn idee.

Waar het hier om gaat is dat Myfirestone Tesla (of de navigatie) bagger noemt omdat hij in NL slechts 100km/u mag rijden.
Mijn punt daarop is/ was , hoe wil je dat een softwareontwikkelaar zich kan baseren op de werkelijke snelheid als deze elk moment kan veranderen?
 
  • Like
Reactions: job-lek