Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb het bedrag ook handmatig moeten aanpassen, maar naar 49900. Misschien maakt het iets uit als je boven de 50K komt.
Opleiding WO, 10 schadevrije jaren, locatie breda.
Misschien hadden ze VWO gelezen of wel gedacht post-academisch ha, ha. Dan ben je geen hoger opgeleide meer, maar er voorbij. Je weet maar nooit hoe lager opgeleiden denken. Echter word ik van dat soort vragen een beetje recalcitrant. Ik zou hebben ingevuld: met een IQ van 162 de LOM, via MBO en HBO, de Rietveldt en UvA richtingen bestuurskunde en politicologie doorlopen. Maar uhhh, ik hep geen naogel om an m'n kont te krabbe. Ook dan zou ik niet geaccepteerd worden, denk ik.
 
Overige opleiding
'overig' zou niet uit moeten maken. Bv sommige buitenlandse opleidingen hebben wel HBO of WO niveau, maar worden vanwege financiele en/of protectionistisce motieven niet als zodanig door OCW erkend. Maar ook andere redenen kunnen de grondslag zijn om een bepaalde keuze aan te geven. Promovendum hanteert de eis :
a) overbodig en discriminatoir,
b) verkeerd door geen verdere uitleg te vragen.
 
Promovendum nog even gebeld maar geen beter resultaat gekregen dan op de website zelf.
Het zag er goed uit de mevrouw vertelde mij dat het geen enkel probleem was om hem te verzekeren tot dat haar systeem blokkeerde en ze mij even in de wacht moest zetten. Toen ze terug kwam zei ze dat dit model buiten de acceptatie valt van Promovendum.
Het voorstel om iets meer te betalen en altijd op de Chill mode te rijden bracht geen verandering in de zaak.

Dus hebben jullie nog een goed voorstel om een M3 Performance te verzekeren? :rolleyes:
 
ik heb het bedrag ook handmatig moeten aanpassen, maar naar 49900. Misschien maakt het iets uit als je boven de 50K komt.
Opleiding WO, 10 schadevrije jaren, locatie breda.

Zonder aanpassing bedrag (M3 LR), 11 schadevrij, WO, omg. Utrecht, kom ik bij Promovendum op ruim euro 81. Bij carmeleon op ruim euro 60. Toch wel raar al die verschillen. Wordt bij ons Carmeleon.
 
Promovendum nog even gebeld maar geen beter resultaat gekregen dan op de website zelf.
Het zag er goed uit de mevrouw vertelde mij dat het geen enkel probleem was om hem te verzekeren tot dat haar systeem blokkeerde en ze mij even in de wacht moest zetten. Toen ze terug kwam zei ze dat dit model buiten de acceptatie valt van Promovendum.
Het voorstel om iets meer te betalen en altijd op de Chill mode te rijden bracht geen verandering in de zaak.

Dus hebben jullie nog een goed voorstel om een M3 Performance te verzekeren? :rolleyes:
Wellicht toch bij de KNAC. Is wel duurder, maar de dekking is ook dan ook volledig. Maar dan een complete aanvraag indienen samen met de uitlegbeveiligingsdocumenten van Tesla. Nog wel een noot: Ik heb de M3 wel als particulier verzekerd.
 
Bij Centraal Beheer is een van de geselecteerde bedrijven een Tesla certified bodyshop bij mij om de hoek (Vermaire in Haarlem). Ik heb niet gecontroleerd of er meer op de lijst stonden, maar bij Centraal Beheer staat er dus minimaal 1 Tesla schadeherstelbedrijf op de lijst.

ik ben bij Carmeleon verzekerd en werd ook verwezen naar Vermaire. Maar helaas blijkt het toch weer anders en lastig te zijn. Schadeherstel van Tesla's gaat niet via Schade Garant en uiteindelijk was het door Vermaire gerekende uurtarief te hoog voor Carmeleon en kwam er geen akkoord voor het herstel. Auto moet waarschijnljk naar Verweij in Den Haag voor herstel, maar die bevestiging moet ik nog ontvangen.
 
ik ben bij Carmeleon verzekerd en werd ook verwezen naar Vermaire. Maar helaas blijkt het toch weer anders en lastig te zijn. Schadeherstel van Tesla's gaat niet via Schade Garant en uiteindelijk was het door Vermaire gerekende uurtarief te hoog voor Carmeleon en kwam er geen akkoord voor het herstel. Auto moet waarschijnljk naar Verweij in Den Haag voor herstel, maar die bevestiging moet ik nog ontvangen.
Ik heb zeer goede ervaring met mijn vorige auto met Verwey; ze halen je auto bij je op (als je er om vraagt!) en je krijgt een gratis leen auto!! Als je een eigen risico hebt betalen ze zelfs dat!
 
ik ben bij Carmeleon verzekerd en werd ook verwezen naar Vermaire. Maar helaas blijkt het toch weer anders en lastig te zijn. Schadeherstel van Tesla's gaat niet via Schade Garant en uiteindelijk was het door Vermaire gerekende uurtarief te hoog voor Carmeleon en kwam er geen akkoord voor het herstel. Auto moet waarschijnljk naar Verweij in Den Haag voor herstel, maar die bevestiging moet ik nog ontvangen.
Zoiets zou ik vervelend vinden. Eerst roept de verzekeraar dat een Tesla certified schadeherstelbedrijf bij haar is aangesloten en als je dan verzekerd bent blijkt het niet zo te zijn.
 
Ik heb zeer goede ervaring met mijn vorige auto met Verwey; ze halen je auto bij je op (als je er om vraagt!) en je krijgt een gratis leen auto!! Als je een eigen risico hebt betalen ze zelfs dat!
Dat laatste wist ik niet, maar ben daar dan wel blij mee, want Verweij is sowieso de Tesla certified schadehersteller bij mij in de buurt. Dan wordt mijn dure verzekering toch NOG ietsje beter, maar gratis leenauto heb ik niet van Verweij gekregen toen ik een glascoating bij haar liet uitvoeren..
 
ik ben bij Carmeleon verzekerd en werd ook verwezen naar Vermaire. Maar helaas blijkt het toch weer anders en lastig te zijn. Schadeherstel van Tesla's gaat niet via Schade Garant en uiteindelijk was het door Vermaire gerekende uurtarief te hoog voor Carmeleon en kwam er geen akkoord voor het herstel. Auto moet waarschijnljk naar Verweij in Den Haag voor herstel, maar die bevestiging moet ik nog ontvangen.
Vanochtend mijn 3 gebracht voor schade bij Vermaire. Ik ben bij Promovendum verzekerd en door juist bij Vermaire te laten repareren is er geen eigen risico en leenauto.
 
Vanochtend mijn 3 gebracht voor schade bij Vermaire. Ik ben bij Promovendum verzekerd en door juist bij Vermaire te laten repareren is er geen eigen risico en leenauto.

dat was ook het eerste wat Carmeleon tegen mij zei. Op hun advies ben ik 26 juli bij Vermaire geweest voor taxatie en afspraak. Vandaag belde Vermaire dat ze afspraak moeten laten gaan omdat Carmeleon geen akkoord geeft voor reparatie, terwijl het een schade is die door tegenpartij veroorzaakt is. Als ik bij Vermaire wil blijven, moet ik schade zelf voorschieten en zelf declareren bij tegenpartij (inclusief het gezeik als dat niet in 1 x goed gaat). Of ik moet naar Verweijs, dan handelen zij verder alles af. Denk dat ik het laatste maar doe... maar ben niet echt blij hiermee. Moet ik ook weer maand wachten tot verweijs een plekkie heeft
 
Dat laatste wist ik niet, maar ben daar dan wel blij mee, want Verweij is sowieso de Tesla certified schadehersteller bij mij in de buurt. Dan wordt mijn dure verzekering toch NOG ietsje beter, maar gratis leenauto heb ik niet van Verweij gekregen toen ik een glascoating bij haar liet uitvoeren..
hmm misschien heeft dat wel te maken met het soort schade of werk wat je laat uitvoeren (het ging bij mij om verzekerde schade). Wat kostte de glascoating jou trouwens?
 
dat was ook het eerste wat Carmeleon tegen mij zei. Op hun advies ben ik 26 juli bij Vermaire geweest voor taxatie en afspraak. Vandaag belde Vermaire dat ze afspraak moeten laten gaan omdat Carmeleon geen akkoord geeft voor reparatie, terwijl het een schade is die door tegenpartij veroorzaakt is. Als ik bij Vermaire wil blijven, moet ik schade zelf voorschieten en zelf declareren bij tegenpartij (inclusief het gezeik als dat niet in 1 x goed gaat). Of ik moet naar Verweijs, dan handelen zij verder alles af. Denk dat ik het laatste maar doe... maar ben niet echt blij hiermee. Moet ik ook weer maand wachten tot verweijs een plekkie heeft
Dan is het de vraag of Verweij ook met hetzelfde verhaal komt. Dit was een van de redenen waarom ik niet naar Carmeleon ben gegaan. De vele negatieve feedback gaf dit exacte scenario als voorbeeld. Het ligt in deze niet aan Vermaire of haar kostenopgave.
 
Dan is het de vraag of Verweij ook met hetzelfde verhaal komt. Dit was een van de redenen waarom ik niet naar Carmeleon ben gegaan. De vele negatieve feedback gaf dit exacte scenario als voorbeeld. Het ligt in deze niet aan Vermaire of haar kostenopgave.

mee eens, daarom heb ik nogmaals schriftelijk aan Carmeleon gevraagd of herstel bij Verweij wel akkoord is. Wil voorkomen dat ik volgende maand hoor dat Verweij ook niet akkoord is... Carmeleon heeft zojuist schriftelijk bevestigd dat Verweij akkoord is. Meer kan ik nu niet doen, vrees ik. Zal hier informeren als het weer mis gaat