Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ben zelf nog steeds aan het zoeken voor een goedkoper alternatief dan Centraal Beheer (154 euro p/m - 4 schadevrije jaren - allrisk) maar ben er nog niet echt uit gekomen.

- AllSecur blijft zeggen dat ze het niet doen zonder TV01.
- Promovendum heel goedkoop maar aan de reviews te zien zijn dat lokprijzen die na een jaar of 2 jaar flink omhoog gaan.
- KNAC is te duur.
- Tesla Insurance/Insure My Tesla ook te duur.
- Carmeleon 149 euro, scheelt dus niet echt veel met Centraal Beheer.
- Zoiets alle andere bekende maatschappijen doen niets met een Tesla.

Dan hebben we nog Interpolis die me toen aangaf Tesla's niet voor diefstal te willen verzekeren. Vond dat toen al onzin en daarna heeft schijnbaar toch iemand hier kunnen verzekeren via hun. Daar dus toch ook nog maar eens geprobeerd. Nog niet echt veel verder gekomen maar weet nu wel waar het mis gaat bij hun. Zie hier hun bericht:

Interpolis said:
Beste .....................,

Onlangs heeft u het verzoek gedaan om u meer informatie te verschaffen met betrekking tot de diefstaldekking op uw Tesla.

De voorwaarde leest als volgend;

Interpolis eist voor de Alles in één Polis een VbV/SCM of CCV/SCM voertuigvolgsysteem met jamming detectie voor auto's met een cataloguswaarde vanaf € 75.000,- en jonger dan 5 jaar.

Interpolis gaat uit van een minimale cataloguswaarde van € 75.000,- exclusief accessoires.

Uw Tesla is standaard niet geleverd met een bovenstaand systeem. U kunt een goedgekeurd systeem, op uw eigen kosten in laten bouwen door een erkent inbouwbedrijf/garage.

Op uw polis zal wanneer u de dekking afneemt wel 'Diefstaldekking' staan. Maar omdat u niet aan de voorwaarde voldoet zal er bij diefstal GEEN schade-uitkering plaatsvinden.

Heeft u nog vragen?

Neemt u dan contact met ons op via de contactpagina.

Met vriendelijke groet,

.........................
Adviseur Specialistenteam Afdekken Risico Particulieren
Rabo Klantenservice

Rabobank

Ze gaan er dus vanuit dat elke Tesla gewoon een cataloguswaarde van minimaal 75.000 euro heeft. Schijnbaar kennen ze de Model 3 nog niet daar. Vind ik wel een beetje jammer. Als ze de moeite doen en het kenteken even bekijken kunnen ze het meteen zijn dat die van mij zelfs nog net onder de 50.000 zit wat voor de meeste verzekeraars ook al een drempel is. Morgen nog maar eens contact met ze opnemen, lijkt er in ieder geval op dat het wel gaat lukken om een Model 3 daar te kunnen verzekeren met diefstaldekking zonder TV01/VbV/CCV/SCM. Maar wil toch echt eerst een bevestiging hebben voordat ik overstap van verzekering. Interpolis is wel wat goedkoper voor mij (139 euro) dus hoop dat ze het gewoon doen.

Ben verder nog aan het wachten tot de ANWB de SCM eis weg haalt, dit zouden ze binnenkort gaan doen. Daar is de premie 109 euro dus dat is echt een groot verschil. Stap dan direct over. :)
 
  • Informative
Reactions: morphine
Ben zelf nog steeds aan het zoeken voor een goedkoper alternatief dan Centraal Beheer (154 euro p/m - 4 schadevrije jaren - allrisk) maar ben er nog niet echt uit gekomen.

- AllSecur blijft zeggen dat ze het niet doen zonder TV01.
- Promovendum heel goedkoop maar aan de reviews te zien zijn dat lokprijzen die na een jaar of 2 jaar flink omhoog gaan.
- KNAC is te duur.
- Tesla Insurance/Insure My Tesla ook te duur.
- Carmeleon 149 euro, scheelt dus niet echt veel met Centraal Beheer.
- Zoiets alle andere bekende maatschappijen doen niets met een Tesla.

Dan hebben we nog Interpolis die me toen aangaf Tesla's niet voor diefstal te willen verzekeren. Vond dat toen al onzin en daarna heeft schijnbaar toch iemand hier kunnen verzekeren via hun. Daar dus toch ook nog maar eens geprobeerd. Nog niet echt veel verder gekomen maar weet nu wel waar het mis gaat bij hun. Zie hier hun bericht:



Ze gaan er dus vanuit dat elke Tesla gewoon een cataloguswaarde van minimaal 75.000 euro heeft. Schijnbaar kennen ze de Model 3 nog niet daar. Vind ik wel een beetje jammer. Als ze de moeite doen en het kenteken even bekijken kunnen ze het meteen zijn dat die van mij zelfs nog net onder de 50.000 zit wat voor de meeste verzekeraars ook al een drempel is. Morgen nog maar eens contact met ze opnemen, lijkt er in ieder geval op dat het wel gaat lukken om een Model 3 daar te kunnen verzekeren met diefstaldekking zonder TV01/VbV/CCV/SCM. Maar wil toch echt eerst een bevestiging hebben voordat ik overstap van verzekering. Interpolis is wel wat goedkoper voor mij (139 euro) dus hoop dat ze het gewoon doen.

Ben verder nog aan het wachten tot de ANWB de SCM eis weg haalt, dit zouden ze binnenkort gaan doen. Daar is de premie 109 euro dus dat is echt een groot verschil. Stap dan direct over. :)
VbV-SCM criteria vallen in het niet bij het Tesla beveiligingspakket. Alleen dat weten de meeste maatschappijen niet. Dus als je ergens een offerte aanvraagt of een verzekeringsaanvraag indient, doe dan altijd de Tesla beveiligingsdocumenten erbij. Ook als je een medewerker aan de telefoon hebt vraag diens email-adres en zend de documenten in. Dan heb je meer kans om geaccepteerd te worden.
Overigens zijn er wel verschillen in dekking bij de diverse maatschappijen. Soms ja erg duur, maar dan is de dekking ook veel completer. Uiteindelijk is het een risico-inschatting en financiële overweging of je een duurdere dan wel een goedkopere verzekering neemt. Mocht er ooit iets ernstigs gebeuren dan heb je met een duurdere verzekering misschien wel meer zekerheid.
 
VbV-SCM criteria vallen in het niet bij het Tesla beveiligingspakket. Alleen dat weten de meeste maatschappijen niet. Dus als je ergens een offerte aanvraagt of een verzekeringsaanvraag indient, doe dan altijd de Tesla beveiligingsdocumenten erbij. Ook als je een medewerker aan de telefoon hebt vraag diens email-adres en zend de documenten in. Dan heb je meer kans om geaccepteerd te worden.
Overigens zijn er wel verschillen in dekking bij de diverse maatschappijen. Soms ja erg duur, maar dan is de dekking ook veel completer. Uiteindelijk is het een risico-inschatting en financiële overweging of je een duurdere dan wel een goedkopere verzekering neemt. Mocht er ooit iets ernstigs gebeuren dan heb je met een duurdere verzekering misschien wel meer zekerheid.

Heb die documenten bij AllSecur aangeleverd maar daar maakte het voor mij geen verschil. Nog niet echt bij andere verzekeraars geprobeerd. Misschien nog eens even bij de ANWB proberen. :p

Zo ver ik in de voorwaarden kan zien zit er niet veel verschil tussen bijvoorbeeld Centraal Beheer en Interpolis, alleen dan wel een prijsverschil van 15 euro. inderdaad bij sommige anderen wel al gezien dat nieuwwaarde maar 1 jaar verzekerd is i.p.v. 3 jaar, daar moet je inderdaad altijd even op letten en niet direct voor het goedkoopste gaan. Ik zoek gewoon dezelfde voorwaarden die ik nu bij Centraal Beheer heb maar dan voor een betere prijs. ;)
 
Dat valt toch wat tegen hoor, die kwaliteit van Tesla anti diefstal t.o.v. SCM: Gestolen Tesla van 170.000 euro crasht in Rotterdam. ;) Het zal je auto maar zijn...

En WC-eend: Een Tesla is toch bestand tegen diefstal? Niet dus! - SCM Klasse Alarm

Dat is voor alle keyless entry auto's toch wel zo? BMW en Mercedes worden ook gewoon op die manier gestolen.

Voordeel bij Tesla is echter de pin-to-drive functie. Als je dat aan hebt staan kunnen ze wel inbreken maar niet wegrijden. Lijkt me toch wel veilig genoeg voor diefstal dan. :)
 
Dat is voor alle keyless entry auto's toch wel zo? BMW en Mercedes worden ook gewoon op die manier gestolen.

Voordeel bij Tesla is echter de pin-to-drive functie. Als je dat aan hebt staan kunnen ze wel inbreken maar niet wegrijden. Lijkt me toch wel veilig genoeg voor diefstal dan. :)
Bovendien is de Sentry Mode ook relatief nieuw. De gestolen Tesla in Rotterdam had dat nog niet. Daarnaast is het nu gangbaar om je sleutel/fob in aluminium te bewaren als je niet rijdt. Er is eigenlijk nog maar een manier om je Tesla soms kwijt te kunnen raken, maar ik ga hier dieven niet wijzer maken. Ik denk dat de meesten van jullie wel zullen weten wat dat is.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Ben zelf nog steeds aan het zoeken voor een goedkoper alternatief dan Centraal Beheer (154 euro p/m - 4 schadevrije jaren - allrisk) maar ben er nog niet echt uit gekomen.

- AllSecur blijft zeggen dat ze het niet doen zonder TV01.
- Promovendum heel goedkoop maar aan de reviews te zien zijn dat lokprijzen die na een jaar of 2 jaar flink omhoog gaan.
- KNAC is te duur.
- Tesla Insurance/Insure My Tesla ook te duur.
- Carmeleon 149 euro, scheelt dus niet echt veel met Centraal Beheer.
- Zoiets alle andere bekende maatschappijen doen niets met een Tesla.

Waarom niet gewoon voor Promovendum gaan? Stel dat ze over een tijdje je premie verhogen, stap je toch op dat moment over? Heb je toch tot die tijd geprofiteerd van die lagere premie...
 
  • Like
Reactions: morphine
Waarom niet gewoon voor Promovendum gaan? Stel dat ze over een tijdje je premie verhogen, stap je toch op dat moment over? Heb je toch tot die tijd geprofiteerd van die lagere premie...

Wil niet mijn geld geven aan een organisatie die zo met klanten omgaat. Lees verhalen dat ze de premie ineens 2 of 3 keer zo hoog maken, dat vind ik toch niet echt kunnen. Is niet voor niks dat ze zo goedkoop zijn/lijken. Eerst klanten lokken, daarna de prijzen omhoog gooien.. Komt dan ook niet echt betrouwbaar over, voor als je ze echt een keer nodig hebt als je schade hebt. Dan betaal ik toch liever wat meer per maand bij een verzekeraar die wel goed staat aangeschreven.

Sowieso blijf ik gewoon liever langdurig bij 1 verzekeraar zonder constant te moeten wisselen. Vind ik prettiger en kost ook wat minder moeite, steeds weer uitzoeken welke de goedkoopste is op dat moment vind ik niet echt zo fijn. ;)
 
Net nog even contact gehad met de Rabobank over de Interpolis verzekering. Blijkt dat het verzekeren van een Model 3 daar dus toch gewoon mogelijk is zonder SCM/TV01 certificering. Zoals ik dus al dacht waren ze er vanuit gegaan dat de cataloguswaarde hoger dan 75.000 zou zijn wat bij de Model S en Model X wel het geval is. Schijnbaar zijn ze nog niet echt op de hoogte van de Model 3. De medewerker waarmee ik gesproken heb gelukkig wel. :) Ga nu dus overstappen van Centraal Beheer naar Interpolis (154 euro p/m naar 139 euro p/m). Hebben zoiets dezelfde voorwaarden. Glazen dak valt helaas bij beide niet onder ruitschade maar dat neem ik dan maar voor lief.

Anderen die dus ook een rekening bij de Rabobank hebben, kijk even bij Interpolis. Is dus gewoon mogelijk om de Model 3 daar te verzekeren en de voorwaarden en premies zijn best goed. Levert ook nog voordeel op als je andere schadeverzekeringen hebt lopen bij hun. Niet zo goedkoop als Promovendum maar voor mij wel goedkoper dan alle andere verzekeraars.
 
Net nog even contact gehad met de Rabobank over de Interpolis verzekering. Blijkt dat het verzekeren van een Model 3 daar dus toch gewoon mogelijk is zonder SCM/TV01 certificering. Zoals ik dus al dacht waren ze er vanuit gegaan dat de cataloguswaarde hoger dan 75.000 zou zijn wat bij de Model S en Model X wel het geval is. Schijnbaar zijn ze nog niet echt op de hoogte van de Model 3. De medewerker waarmee ik gesproken heb gelukkig wel. :) Ga nu dus overstappen van Centraal Beheer naar Interpolis (154 euro p/m naar 139 euro p/m). Hebben zoiets dezelfde voorwaarden. Glazen dak valt helaas bij beide niet onder ruitschade maar dat neem ik dan maar voor lief.

Anderen die dus ook een rekening bij de Rabobank hebben, kijk even bij Interpolis. Is dus gewoon mogelijk om de Model 3 daar te verzekeren en de voorwaarden en premies zijn best goed. Levert ook nog voordeel op als je andere schadeverzekeringen hebt lopen bij hun. Niet zo goedkoop als Promovendum maar voor mij wel goedkoper dan alle andere verzekeraars.
Als ze dezelfde voorwaarden hebben als CB, maar ook dezelfde service zijn ze erg goed. Ik had eigenlijk ook bij CB willen blijven; alleen het gemis aan 3 jaar nieuwwaarde, glazen daken en een paar kleine dingetjes weerhielden mij ervan. Dus heb ik geopteerd om voor drie jaar een verzekering die een tweemaal hogere premie heeft. Daarna ga ik terug naar CB.
 
Natuurlijk de KONINKLIJKE NEDERLANDSCHE AUTOMOBIEL CLUB wil geen zakelijke verzekeringen afsluiten. Dus als je hier wilt verzekeren mag je je wagen enkel privé gebruiken (woon werk verkeer telt als privé)
Het gaat altijd om de definities. Wanneer is een auto zakelijk en wanneer prive. Jij definieert het hierboven als: je mag je auto enkel prive gebruiken. Is dat de formele definitie of jouw interpretatie
Want stel ik heb een auto prive gekocht en moet voor mijn werk eenmalig naar een vergadering of klant, moet ik dan mijn verzekering opzeggen? En als dat bij een keer niet hoeft, moet het dan wel bij eenmaal per jaar, maand, week, dag? Ofwel Als ze dit soort voorwaarden hanteren moet dat ook juridisch gedefinieerd worden. Doet de KNAC dat ook?
Vaak wordt gesteld dat de auto niet op de zaak mag staan. Dat is duidelijk bij een BV, want dan is de BV eigenaar, maar bij een eenmanszaak speelt ook weer zo’n definitiekwestie. Verzekeringsmaatschappijen zijn (opzettelijk?) vaak erg vaag met dit soort voorwaarden.
 
Als ze dezelfde voorwaarden hebben als CB, maar ook dezelfde service zijn ze erg goed. Ik had eigenlijk ook bij CB willen blijven; alleen het gemis aan 3 jaar nieuwwaarde, glazen daken en een paar kleine dingetjes weerhielden mij ervan. Dus heb ik geopteerd om voor drie jaar een verzekering die een tweemaal hogere premie heeft. Daarna ga ik terug naar CB.

Centraal Beheer heeft gewoon 3 jaar nieuwwaarde, staat tenminste bij mij wel in de voorwaarden. Alleen glazen dak inderdaad niet onder ruitschade, maar dat hebben helaas dus meerdere verzekeraars.
 
Net nog even contact gehad met de Rabobank over de Interpolis verzekering. Blijkt dat het verzekeren van een Model 3 daar dus toch gewoon mogelijk is zonder SCM/TV01 certificering. Zoals ik dus al dacht waren ze er vanuit gegaan dat de cataloguswaarde hoger dan 75.000 zou zijn wat bij de Model S en Model X wel het geval is. Schijnbaar zijn ze nog niet echt op de hoogte van de Model 3. De medewerker waarmee ik gesproken heb gelukkig wel. :) Ga nu dus overstappen van Centraal Beheer naar Interpolis (154 euro p/m naar 139 euro p/m). Hebben zoiets dezelfde voorwaarden. Glazen dak valt helaas bij beide niet onder ruitschade maar dat neem ik dan maar voor lief.

Anderen die dus ook een rekening bij de Rabobank hebben, kijk even bij Interpolis. Is dus gewoon mogelijk om de Model 3 daar te verzekeren en de voorwaarden en premies zijn best goed. Levert ook nog voordeel op als je andere schadeverzekeringen hebt lopen bij hun. Niet zo goedkoop als Promovendum maar voor mij wel goedkoper dan alle andere verzekeraars.
Zat met de X en de S bij Interpolis paar jaar geleden tot deze ook de premie fors ging verhogen. Jaar daarop naar Allianz en deze verhoogde ook na een jaar fors de premie. Is blijkbaar vrij gewoon geworden bij verzekeraars en niet iets specifiek van Promovendum. Sinds dien shop ik gewoon elk jaar opnieuw.
En met de Model 3 bij promovendum voor 55€ per maand vindt ik een prima deal voor een jaar.