Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
0211955E-A077-47CA-B7D5-BD5D8B2BB95C.png


Staat bij mij in de Polis
 
Is dat lastig met de tesla app? Of vreet het accu?

Dus promovendum accepteert dit als klasse 3 gelijkwaardig?

Ik denk dat ze met de Tesla app bedoelen dat de auto te traceren is als zijnde GPS tracking. Maar inderdaad, ze hebben de ingebouwde alarm installatie van Tesla (Tesla Security Package) geaccepteerd als voorwaarde om uit te keren als de auto wordt gestolen, mits is voldaan aan de voorwaarden die zij daar aan gesteld hebben (alarm ingeschakeld, hellingshoekdetectie aan, tracking)
 
Last edited:
Ik denk dat ze met de Tesla app bedoelen dat de auto te traceren is als zijnde GPS tracking. Maar inderdaad, ze hebben de ingebouwde alarm installatie van Tesla (Tesla Security Package) geaccepteerd als voorwaarde om uit te keren als de auto wordt gestolen, mits is voldaan aan de voorwaarden die zij daar aan gesteld hebben (alarm ingeschakeld, hellingshoekdetectie aan, tracking)
Dank. Dan ga ik daar ook voor. Dus wel even aandacht voor het juist inschakelen van deze functies met de tesla app....
 
In Californië kun je de verzekering bij Tesla afsluiten, benieuwd wanneer dit in Nederland wordt aangeboden...
Tesla Insurance | Tesla
Binnenkort
Tesla Insurance is now available in California. We’ll notify you when it is available in your area.

Introducing Tesla Insurance
Starting today, we’re launching Tesla Insurance, a competitively priced insurance offering designed to provide Tesla owners with up to 20% lower rates, and in some cases as much as 30%. Tesla Insurance offers comprehensive coverage and claims management to support our customers in California, and it will expand to additional U.S. states in the future.

Because Tesla knows its vehicles best, Tesla Insurance is able to leverage the advanced technology, safety, and serviceability of our cars to provide insurance at a lower cost. This pricing reflects the benefits of Tesla's active safety and advanced driver assistance features that come standard on all new Tesla vehicles.

Tesla owners in California can purchase a policy in as little as one minute via tesla.com/insurance. For new vehicle orders, customers can request a quote prior to delivery once a VIN has been assigned to their Tesla Account.

Tesla Insurance offers a convenient monthly payment with no hidden fees or charges. Customers may cancel or change their Tesla Insurance policy at any time.
 
Last edited:
Uitkomst van mijn inventarisatie (M3 LR AWD, 19 schadevrije jaren, maximaal eigen risico gekozen, verzekering ex BTW, betalen per jaar):
  • Carmeleon 84 euro per maand
  • Insuremytesla 64 euro per maand (maar moest bij vragen over de polis paar keer doorvragen voordat ik het echte antwoord had)
  • Unive 88 euro per maand maar los alarmsysteem vereist
  • Centraal Beheer zakelijk 106 euro per maand
  • AllSecur, waar ik m'n vorige auto heb zitten, kwam er niet uit. Via hun site werd het kenteken wel herkend maar bleef de site steeds hangen. Bij bellen kregen ze het kenteken niet gevonden maar kwam de dame na wat zoeken met een premie richting de 170 euro. Dat ze daarmee op 2-3 keer de concurrentie zat liet haar koud. En hoe dan wel tot een offerte voor dit kenteken te komen wist ze ook niet, was duidelijk niet haar probleem.
  • Promovendum 48 euro per maand, geen eigen risico, ruit/dakschade ook goed afgedekt
Dus ook Promovendum. Dat alarm volstaat laat ik ook nog even zwart op wit op de polis zetten. In forum is gewaarschuwd dat Promovendum nog wel eens gestaag de premie wil verhogen, dat zien we dan onderweg wel weer. De medewerker die ik sprak was zich ervan bewust dat zijn op dit moment voor Tesla's erg scherp zitten, dus kan kan best een binnentakel actie zijn. Ervaring tot nu toe positief in elk geval.
 
  • Informative
Reactions: Nexus
Uitkomst van mijn inventarisatie (M3 LR AWD, 19 schadevrije jaren, maximaal eigen risico gekozen, verzekering ex BTW, betalen per jaar):
  • Carmeleon 84 euro per maand
  • Insuremytesla 64 euro per maand (maar moest bij vragen over de polis paar keer doorvragen voordat ik het echte antwoord had)
  • Unive 88 euro per maand maar los alarmsysteem vereist
  • Centraal Beheer zakelijk 106 euro per maand
  • AllSecur, waar ik m'n vorige auto heb zitten, kwam er niet uit. Via hun site werd het kenteken wel herkend maar bleef de site steeds hangen. Bij bellen kregen ze het kenteken niet gevonden maar kwam de dame na wat zoeken met een premie richting de 170 euro. Dat ze daarmee op 2-3 keer de concurrentie zat liet haar koud. En hoe dan wel tot een offerte voor dit kenteken te komen wist ze ook niet, was duidelijk niet haar probleem.
  • Promovendum 48 euro per maand, geen eigen risico, ruit/dakschade ook goed afgedekt
Dus ook Promovendum. Dat alarm volstaat laat ik ook nog even zwart op wit op de polis zetten. In forum is gewaarschuwd dat Promovendum nog wel eens gestaag de premie wil verhogen, dat zien we dan onderweg wel weer. De medewerker die ik sprak was zich ervan bewust dat zijn op dit moment voor Tesla's erg scherp zitten, dus kan kan best een binnentakel actie zijn. Ervaring tot nu toe positief in elk geval.

Waar doel je op kwa dak goed afgedekt? Die valt bij Promovendum onder de gewone casco verzekering, en niet onder “ruitschade”.
 
Wel vreemd, ik kom op het dubbele uit (ook M3 LR, met 15 svj, maar dat levert dezelfde BM-korting op). Of was dat bij jou een telefonische quote? Voer je de aankoopprijs ex btw in als nieuwwaarde? Allrisk?
All risk, geen inzittenden/rechtsbijstand, ex BTW verzekerd. Het is een LR RWD met cataloguswaarde 55150 (incl BTW). Ik woon in een dorp naast Leiden, misschien helpt dat nog. En ben nieuwe klant, weet niet of ze daar nog mee spelen.