Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik dacht gelezen te hebben dat een zakelijke auto exclusief BTW verzekerd kan/moet worden.
Wat is de ervaring van andere forum gebruikers die hun auto bij Promovendum hebben verzekerd?
Of het moet weet ik niet maar bij mijn Promovendum polis is verzekerde waarde inclusief BTW, maar staat er een extra clausule dat schade exclusief BTW wordt vergoed.
Had dat bij een vorige auto ook. Een gedekte ruitschade leverde me een factuur met alleen de BTW op, die je natuurlijk weer terugkrijgt van de belastingdienst.
 
Vreemd, ik heb ook een M3 LR AWD en die is gewoon geaccepteerd. Misschien heeft met je leeftijd te maken?

Ik heb door een "leaseauto-verleden" en een periode van 2 jaar daarna bijna geen schadevrije jaren opgebouwd (ik heb er pas 3). De combinatie vermogen / weinig schadevrije jaren was een "red flag" bij Promovendum. Leeftijd speelt ook een rol, alleen in mijn geval was ik oud genoeg. Uiteindelijk terecht gekomen bij European Automotive (doen heel veel Tesla's).
 
Ik heb door een "leaseauto-verleden" en een periode van 2 jaar daarna geen auto op mijn naam, bijna geen schadevrije jaren opgebouwd (ik heb er pas 3). De combinatie vermogen / weinig schadevrije jaren was een "red flag" bij Promovendum. Leeftijd speelt ook een rol, alleen in mijn geval was ik oud genoeg. Uiteindelijk terecht gekomen bij European Automotive (doen heel veel Tesla's).
 
Wat doen jullie voor de pechhulp? Bijverzekeren en zo ja waar? ANWB zzp pakket lijkt mij wel wat, maar heb je het nodig?
Mijn auto is bij de zusterorganisatie (voor de duurdere "classic"auto's) van de ANWB verzekerd, de KNAC. Heb daar ook de uitgebreide Europa pechhulp bij verzekerd. Volgens mij kan je ook zonder je auto daar te verzekeren een pechhulp afsluiten. Zo uit mijn herinnering.....Als je de pechhulp afsluit word je ook automatisch lid van de Club. Dat is een voorwaarde, maar niet zo duur. Je kan dan naar (gratis) evenementen, krijgt 8 maal per jaar het magazine De Auto, welk ism Carros wordt samengesteld. En lidmaatschapskortingen in de winkels van de ANWB. Best grappig.
 
Last edited:
Wat me opviel bij het opvragen van offertes is dat de kenteken tool die verzekeraars gebruiken niet altijd het juiste type bepalen. Ik heb een LR AWD besteld en belde met promovendum. Zij gaven aan niet te willen verzekeren omdat de auto 340kW vermogen heeft. Ik was even niet scherp genoeg om ze te corrigeren. Een andere verzekeraar gaf een offerte af voor een performance (200E/mnd...). Dat gaf me in elk geval een hint.

Ik weet niet precies waaraan het ligt (zou het kunnen dat auto's geregistreerd worden met een typegoedkeuring van een performance, maar softwarematig gelimiteerd worden?). Kortom: let dus op bij een LR AWD of je niet per ongeluk een offerte voor een performance krijgt.
 
Wat me opviel bij het opvragen van offertes is dat de kenteken tool die verzekeraars gebruiken niet altijd het juiste type bepalen. Ik heb een LR AWD besteld en belde met promovendum. Zij gaven aan niet te willen verzekeren omdat de auto 340kW vermogen heeft. Ik was even niet scherp genoeg om ze te corrigeren. Een andere verzekeraar gaf een offerte af voor een performance (200E/mnd...). Dat gaf me in elk geval een hint.

Ik weet niet precies waaraan het ligt (zou het kunnen dat auto's geregistreerd worden met een typegoedkeuring van een performance, maar softwarematig gelimiteerd worden?). Kortom: let dus op bij een LR AWD of je niet per ongeluk een offerte voor een performance krijgt.
Ik denk eerder dat ze de verschillende versies niet kennen. Bij de KNAC vroegen zij het mij, waarna ze het goed hebben opgepakt. Ook ik heb een LR AWD.
 
Wat me opviel bij het opvragen van offertes is dat de kenteken tool die verzekeraars gebruiken niet altijd het juiste type bepalen. Ik heb een LR AWD besteld en belde met promovendum. Zij gaven aan niet te willen verzekeren omdat de auto 340kW vermogen heeft. Ik was even niet scherp genoeg om ze te corrigeren. Een andere verzekeraar gaf een offerte af voor een performance (200E/mnd...). Dat gaf me in elk geval een hint.

Ik weet niet precies waaraan het ligt (zou het kunnen dat auto's geregistreerd worden met een typegoedkeuring van een performance, maar softwarematig gelimiteerd worden?). Kortom: let dus op bij een LR AWD of je niet per ongeluk een offerte voor een performance krijgt.

Ik heb/had hetzelfde probleem (overigens ook bij Promovendum). Bij het opvragen van (online) offertes kwam als model de Performance naar boven. Bij European Automotive ben ik goed geholpen. Verhaal uitgelegd; dit was niet nieuw voor hen.
 
Wat en waar is de beste prijs die jullie hebben gekregen voor een 2019 model 3 LR AWD all risk met +- 8jr schadevrij?

ANWB is niet gelukt vanwege de VBV certificering en Promovendum heeft vanmiddag gebeld net zoals hierboven vermeld dat mijn
auto teveel vermogen heeft.

Ik heb naast European automotive services (€192 p/mnd) niet veel opties kunnen vinden.
 
Wat en waar is de beste prijs die jullie hebben gekregen voor een 2019 model 3 LR AWD all risk met +- 8jr schadevrij?

ANWB is niet gelukt vanwege de VBV certificering en Promovendum heeft vanmiddag gebeld net zoals hierboven vermeld dat mijn
auto teveel vermogen heeft.

Ik heb naast European automotive services (€192 p/mnd) niet veel opties kunnen vinden.
Uiteraard is het niet bij de ANWB gelukt. Die doen dat soort autot'jes niet. Je moet daarvoor bij de zusterorganisatie, de KNAC, zijn. Is niet goedkoop, maar alle mogelijke schades zijn wel gedekt incl diefstal, vandalisme met 3 jaar nieuwwaarde garantie. Dan over drie jaar overstappen naar een goedkopere. Bij voorbeeld Centraal Beheer. Dat is mijn plan als particuliere verzekeringsnemer. Ik betaal omgerekend per maand € 133,33. Naast de all risks verzekering zit daar ook nog de extra uitgebreide Europa pechhulp, het lidmaatschap van de KNAC (met gratis toegang tot evenementen en 8 maal per jaar het blad AUTO) bij plus korting in alle ANWB winkels en op de ANWB zuster reisorganisaties.
 
Uiteraard is het niet bij de ANWB gelukt. Die doen dat soort autot'jes niet. Je moet daarvoor bij de zusterorganisatie, de KNAC, zijn. Is niet goedkoop, maar alle mogelijke schades zijn wel gedekt incl diefstal, vandalisme met 3 jaar nieuwwaarde garantie. Dan over drie jaar overstappen naar een goedkopere. Bij voorbeeld Centraal Beheer. Dat is mijn plan als particuliere verzekeringsnemer. Ik betaal omgerekend per maand € 133,33. Naast de all risks verzekering zit daar ook nog de extra uitgebreide Europa pechhulp, het lidmaatschap van de KNAC (met gratis toegang tot evenementen en 8 maal per jaar het blad AUTO) bij plus korting in alle ANWB winkels en op de ANWB zuster reisorganisaties.

Ik ben ook bij de KNAC met mijn M3 als bedrijfsverzekering, jij als particulier. Echter bij mij kan ik diefstal niet meeverzekeren, gewone schade wel. Dus met pincode erop vertrouw ik wel dat het stelen zo’n vaart niet loopt.
 
Dank allemaal.

Bij mij valt de verzekering hoger uit omdat ik voor werk heen en weer naar Parijs rij en dus rond de 55K per jaar haal.

Hebben wij de roadside van de ANWB wel nodig aangezien Tesla (wat ik heb begrepen) dit ook aanbied dmv de SOS knop.

Ik heb nog een keer gekeken en het lijkt erop dat de verzekering via EAS dan de beste optie is met 3jr nieuwwaarde en unlimited km's
voor mij. (€192 p/mnd)

Groet
 
Hebben wij de roadside van de ANWB wel nodig aangezien Tesla (wat ik heb begrepen) dit ook aanbied dmv de SOS knop.
Daar is een draadje over volgeschreven Pechhulp.
Bottomline: de service van Tesla is zo achteruitgegaan en pechhulp kost eigenlijk zo weinig dat het slim is pechhulp bij je verzekering te nemen. En let op: pech altijd meteen melden bij de verzekering en niet eerst bij Tesla, want na 48 uur kun je niet meer claimen.
 
Bij mij is het niet gelukt met Promovendum.

Door een leaseverleden van 4 jaar met welgeteld één schade van € 114 enkele jaren terug (waarbij mij niet eens gevraagd is of ik dit zelf wilde vergoeden) heb ik ondanks een royementsverklaring met 12 jaar schadevrij van voor de leaseperiode en inmiddels 4 jaren opgebouwd op de eigen auto toch nog te weinig schadevrije jaren voor de LR AWD (veel vermogen meneer, nou!). Dat ik mijn BMW nog niet verkoop was ook een complicerende factor voor ze. Schadevrije jaren gelden namelijk per polis en niet per eigenaar/bereider. Dus voor een extra auto begin je weer op 0! Logisch?

Blijf met plezier toch bij de bestaande verzekeraar. Hogere premie maar ze boden een prima oplossing voor de extra auto. Wel balen dat ik dus enigszins vast zit en niet onder het TV01 voertuigvolgsysteem uitkom.
 
Schadevrije jaren gelden namelijk per polis en niet per eigenaar/bereider. Dus voor een extra auto begin je weer op 0! Logisch?

Bij andere verzekeringsmaatschappijen, zoals Allianz, krijg je als polishouder op je 2e auto ook geen bonus/malus korting, maar nee, dat vind ik totaal niet logisch. Je kunt maar in 1 auto tegelijk rijden, dus het aantal kilometers per auto, en dus het risico op schade, halveert.

Misschien kan iemand met verstand van verzekeringen dit eens uitleggen (@horta misschien)?