Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist telefonisch contact gehad met Carmeleon. Carmeleon is overgenomen door ASR Verzekeringen en ASR wil geen Tesla's verzekeren. Ze kunnen lopende verzekeringen niet opzeggen dus door de verzekeringpremie sterk te verhogen hoopt ASR dat de Tesla's rijders hun polis niet verlengen en hun auto elders gaan verzekeren. Hiermee is ASR dan verlost van de ongewenste Tesla's.

Waarom heb ik wel reeds dit bericht en andere Carmeleon verzekerde met een Model 3 nog niet? Ik zat in de 1e batch van premie verleningen omdat mijn verzekering is gestart in Januari 2019. Alle verzekerden die na Januari 2019 een verzekering hebben afgesloten voor hun Model 3 zullen bij het verleningsvoorstel dezelfde enorme verhoging aangeboden krijgen!
Nou ASR heeft een goede koop gedaan. Nu maar wachten totdat ze het met minder winst dan gehoopt door verkopen.
 
Zijn er eigenlijk mensen die een Performance Boost upgrade hebben en dat ook hebben doorgegeven bij hun verzekering?
Wat bedoel je met performance boost? Ik heb mijn acceleration boost laten verzekeren. Meerprijs bovenop de jaarlijke premie is euro 3,63 per jaar.
En ja zowel de acceleration boost zelf als de waarde, want ik moest de factuur incl beschrijving digitaal aanleveren bij de verzekeringsma. En ja het is te begrijpen waarom je de post niet had gelezen als je toch al verzekerd bent.
 
Mijn vraag is: heb je voor 1500,- aan extra accessoires opgegeven (zonder te benoemen waar het om ging) of heb je echt "acceleration boost" opgegeven?
Ik heb heel duidelijk aangegeven dat het GEEN accessoire betrof. De verzekeringsmedewerker heeft het zelfs tot 2 keer toe bevestigd dat het dan een aanvullend onderdeel van de auto betreft. Het kan zijn dat de KNAC een uitzondering is op de regel van de verzekeringsmaatschappijen. KNAC is per slot van rekening een Oldtimers- en bijzondere autoclub. Zij hebben voor hun leden een bijzondere verzekering met aparte voorwaarden en mogelijkheden opgesteld en onder kunnen brengen bij Unigarant. Dus in hoofdzaak is het een club met een eigen verzekeringstak en dus niet een verzekeringsmaatschappij die iets doet met bijzondere auto's.
 
Ik heb heel duidelijk aangegeven dat het GEEN accessoire betrof. De verzekeringsmedewerker heeft het zelfs tot 2 keer toe bevestigd dat het dan een aanvullend onderdeel van de auto betreft. Het kan zijn dat de KNAC een uitzondering is op de regel van de verzekeringsmaatschappijen. KNAC is per slot van rekening een Oldtimers- en bijzondere autoclub. Zij hebben voor hun leden een bijzondere verzekering met aparte voorwaarden en mogelijkheden opgesteld en onder kunnen brengen bij Unigarant. Dus in hoofdzaak is het een club met een eigen verzekeringstak en dus niet een verzekeringsmaatschappij die iets doet met bijzondere auto's.
Thanks, maar nu zeg je dat je hebt aangegeven wat het NIET was. Heb je ook aangegeven wat het WEL was?