Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heb omgeving en auto type nog even toegevoegd aan de specs.
In mijn zoektocht in maart 2019 naar een verzekering had ik naast insuremytesla (met 4 offerte premies tussen de 1000 en 2200 voor dezelfde auto M3 LR AWD FSD ), carmeleon en Allsecur en Allianz heel snel laten vallen.
Daarna pas een paar anderen ivm geen 3 jaar nieuwwaarde en glazendakendekking. Ook mijn oude verzekering CB,
Uiteindelijk bleef er één redelijk dure over voor € 1500 incl alles, Europadekking en lidmaatschap club per jaar, maar excl rechtsbijstand. Die heb ik bij CB ondergebracht.
Ik 60 plus, particuliere aankoper, 10 jr schadevrij, Omgeving Den Haag. 30.000 km. Ik hoefde geen extra beveiligingspakket aan te schaffen, zoals een LoJack systeem. Echter ik heb dat voor mijn eigen geruststelling er wel in laten zetten met een contract van 5 jaar.

Doordat Carmeleon zo'n grote wijziging heeft aangebracht heb jij het recht om naar een andere verzekeringsma uit te kijken.
 
Een soort belonen van vaste klanten. Heel bijzonder!
Is tijdelijke actie sinds maandag 18 november 2019 t/m zondag 1 maart 2020. De gegeven korting is de korting die hoort bij het aantal jaar lid zijn van de ANWB.

1e jaar zou ik op 675,- uitkomen op een kale verzekering voor het 1e jaar en 813,- incl aanvullende dekkingen. Daar komt dan nog 195,- bij voor pechhulp. Net iets meer dan 1.000,- Een beter voorstel dan de 1.900 van Carmeleon.

Maar eens bellen want vorig jaar wilde de ANWB geen Tesla's verzekering zonder SCM alarm.
 
Last edited:
Even met ANWB gechat. Zakelijk kan ook (inclusief lagere premie vanwege BTW aftrek). Moet je alleen wel telefonisch aanvragen.
Klopt, de catalogus prijs van de auto wordt dan exclusief btw op de polis gezet.

Bij aangaan van de verzekering moet je ook aangeven per wanneer de tracker ingebouwd zal worden. Tot die tijd ben je niet verzekerd voor diefstal. Telefonisch je polis afsluiten is hierdoor handiger dan online.
 
Zojuist een email van de ANWB gekregen, ik had 7 schadevrije jaren opgegeven maar ik had er schijnbaar 8. Daardoor betaal ik niet meer €500 per jaar maar €411.64 per jaar. 2e jaar wordt het nog altijd €74,38 meer.

Voor alle volledigheid:
Tesla Model 3 LR AWD, Trekhaak, Wit Lak, Zwart int. Aero wielen.
Woonachtig in Emmen, Drenthe
Leeftijd bestuurder 31
Schadevrije jaren 8
Zakelijk eigendom (ex btw verzekerd)
Dekking All-Risk (Volledig Casco), 3jaar aanschafwaardegarantie
KM: onbeperkt
Lojack aangeschaft: 399 ex btw incl 3 jaar gratis abonnement.
ANWB ledenpas: voor de verzekering aangeschaft, laagste korting niveau (Brons)
 
Voor degenen die nog naar een verzekering op zoek zijn cq via KNAC bij Unigarant verzekerd zijn het volgende gekopieerde. Mijn eigen All Risk verzekering incl Europadekking en een aantal andere zaken. De meest uitgebreide verzekering met 3 jr nieuwwaarde en volledig glas, ook alle glazen dakdelen. Hou in het achterhoofd dat ik zelf woonachtig ben in een redelijk Postcodegebied, maar dat vlakbij hele slechte postcodegebieden van Den Haag zijn.
De wijziging die ik heb doorgevoerd betreft de acceleration boost voor de M3 LR AWD incl FSD. Aanvullende voorwaarden zijn veranderd. In de eerste polis moest ik het alarmsysteem van Tesla elk jaar laten keuren. Dai is vervallen, maar in de plaats is gekomen de Lo/jack. Prima, want die had ik al laten inbouwen. Jaarlijkse premieverhoging voor de acceleration boost is incl assurantiebelasting € 3,63.

Polisblad KNAC Autoverzekering

Pagina 1 van 4, Polisnummer

Polisgegevens

Soort verzekering : KNAC Autoverzekering

Polisnummer :

Afgiftenummer polisblad : 2

Afgegeven i.v.m. : Wijzigen dekkingen

Ingangsdatum wijziging : 21-01-2020

Hoofdpremievervaldag :

Contractduur : 1 jaar

Betaling per : Jaar

Verzekerde bedragen

exclusief btw

: Nee

Voorwaardenummer : AUTKNA

Objectgegevens

Kenteken : Meldcode :

Merk : TESLA

Model : MODEL 3

Uitvoering : LONG RANGE LAUNCH; moet zijn LR AWD met acceleration boost

Bouwjaar : 2019

Gewicht : 1.831 kg

Cataloguswaarde : € 68.517

Dagwaarde : € 68.517

Aanschafwaarde : € 68.517

Aantal kilometers per jaar : 12.001 t/m 20.000 KM

Verzekeringsgegevens inclusief dekkingen

Wa : € 2.500.000,00 Schade

aan zaken

€ 6.100.000,00 Schade

aan personen

Gedeeltelijk Casco : Verzekerd

Standaard eigen risico

afgekocht

: Nee

Standaard eigen risico : € 150,00

Casco : Verzekerd

3 jaar

aanschafwaardegarantie

: Ja, zie voorwaarden

Vervangend Vervoer : Verzekerd

Vervangend vervoer : Geheel Europa

Schadeverzekering voor

Inzittenden

: Verzekerd

Schadeverzekering voor

inzittenden

: Extra uitgebreid

Ongevallenverzekering

voor Inzittenden

: Verzekerd

Ongevallen voor

inzittenden

: Meer dan 2 personen

No-claimbeschermer : Verzekerd

Heeft no-claim

beschermer

: Ja

Aantal schadevrije jaren : 10

Aantal B/M treden : 14

No-claim korting : 80,00 %

UVM Verzekeringsmaatschappij N.V.

Postbus 50.000 - 7900 RP Hoogeveen

IBAN NL96 INGB 0000 2576 70 | K.v.K. nr 04037930

Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club

KNAC03 (06-13)

Polisblad KNAC Autoverzekering

Pagina 2 van 4, Polisnummer

Heeft u nog vragen over de verzekeringen van KNAC Assurantiën of wilt u een schade melden? Neem dan

contact op met:

KNAC Services BV

Postbus 93114

2509 AC DEN HAAG

Telefoon: 070-3855558

E-mail: [email protected]

Hoogeveen, 21-01-2020

UVM Verzekeringsmaatschappij N.V.

Polisblad KNAC Autoverzekering

Pagina 3 van 4, Polisnummer

Premiespecificatie

WaGedeeltelijk

Casco

Casco No-claimbeschermer

Schade

Inzittenden

Ongevallen-

Inzittenden

Vervangend

Vervoer

Startpremie 1.816,08 436,40 2.732,45 39,00 36,75 15,50 43,00

Ervaren rijderskorting 5,00% -90,80 -136,62

1.725,28 2.595,83

Korting van maatschappij -172,53 -43,64 -259,58 -3,90 -3,68 -1,55 -4,30

Basispremie 1.552,75 392,76 2.336,25 35,10 33,07 13,95 38,70

No-claim korting 80,00% -1.242,20 -1.869,00

Nettopremie 310,55 467,25

Korting intermediair -9,78 -12,37 -14,72 -1,11 -1,04 -0,44 -1,22

300,77 380,39 452,53 33,99 32,03 13,51 37,48

Assurantiebelasting 21,00% 63,16 79,88 95,03 7,14 6,73 0,00 7,87

Eindpremie 363,93 460,27 547,56 41,13 38,76 13,51 45,35

Totaalbedrag € 1.510,51

Premie verrekenen

Krijgt u premie van ons terug of moet u premie terugbetalen? Dan ontvangt u hierover bericht van ons.

No-claimkorting

U betaalt voor uw verzekering een basispremie. Rijdt u 1 of meer jaren zonder schade? Dan krijgt u korting op

de premie. Dat noemen we de no-claimkorting. Hoe meer jaren u geen schade heeft, hoe hoger uw korting.

Op een deel van de premie voor casco wordt geen no-claimkorting in mindering gebracht. Dit komt doordat

sommige schades, zoals diefstal- en ruitschade, geen invloed op deze korting hebben.

Schadevrije jaren

Uw oude verzekeraar geeft uw schadevrije jaren door aan een centraal systeem, Roy-data. Wij kunnen dit zien

in dit systeem. Is het aantal in Roy-data anders dan u heeft opgegeven? Dan gaan wij uit van het aantal in Roydata.

De premie kan dan hoger of lager zijn. Of we beoordelen uw aanvraag opnieuw.

Online schade melden

Ga naar unigarant.nl/schademelden en houd uw polisnummer bij de hand. Zo kunt u makkelijk en snel uw

schade melden. Binnen vijf werkdagen ontvangt u een reactie van ons. Uiteraard kunt u ook terecht bij uw

verzekeringsadviseur.

UVM Verzekeringsmaatschappij N.V.

Postbus 50.000 - 7900 RP Hoogeveen

IBAN NL96 INGB 0000 2576 70 | K.v.K. nr 04037930

Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club

KNAC03 (06-13)

Polisblad KNAC Autoverzekering

Pagina 4 van 4, Polisnummer
Aanvullende voorwaarden

Op basis van de door u verstrekte gegevens, zijn de onderstaande aanvullende voorwaarden van toepassing:

025: No-claim Beschermer

Per verzekeringsjaar kan 1 schadegebeurtenis worden geclaimd zonder dat er terugval plaatsvindt van treden

op de Bonus/Malusladder. Bij verlenging van de verzekering blijft de no-claim korting ongewijzigd. De schade

heeft wel invloed op het aantal opgebouwde schadevrije jaren.

114: Terugvindsysteem Moving Intelligence of LoJack

Het op het polisblad omschreven voertuig moet uitgerust zijn met een terugvindsysteem van Moving Intelligence

of LoJack, dat ingebouwd is door een geautoriseerde dealer.

Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?

* Hij moet kunnen aantonen dat het voertuig over het vereiste terugvindsysteem beschikt.

* Hij moet kunnen aantonen dat hij ten tijde van de diefstal voor het terugvindsysteem een lopend abonnement

had bij een meldkamer/alarmcentrale. Op die manier konden meldingen van de meldkamer/alarmcentrale hem

bereiken.

Recht op vergoeding

Is er voldaan aan bovenstaande voorwaarden? Dan is er in geval van diefstal van het voertuig recht op

vergoeding.
 
Last edited:
Bij mij kost het 1e jaar bij de ANWB €500 en 2e jaar €575 als er verder geen vreemde wijzigingen komen.
ik begrijp niet helemaal waarom het 2e jaar veel duurder zou moeten zijn/worden. Tenzij ik schade rijd natuurlijk. In mijn Mercedes en Alfa's had ik duurdere verzekeringen (ca. 700,- p.j.)
Hoe kan ik zien of ik volgend jaar (ik heb hem pas een maand) een (veel) duurdere verzekeringspremie aan mijn broek krijg?
ik woon trouwens in de buurt van Utrecht.
 
Zojuist telefonisch contact gehad met Carmeleon. Carmeleon is overgenomen door ASR Verzekeringen en ASR wil geen Tesla's verzekeren. Ze kunnen lopende verzekeringen niet opzeggen dus door de verzekeringpremie sterk te verhogen hoopt ASR dat de Tesla's rijders hun polis niet verlengen en hun auto elders gaan verzekeren. Hiermee is ASR dan verlost van de ongewenste Tesla's.

Waarom heb ik wel reeds dit bericht en andere Carmeleon verzekerde met een Model 3 nog niet? Ik zat in de 1e batch van premie verleningen omdat mijn verzekering is gestart in Januari 2019. Alle verzekerden die na Januari 2019 een verzekering hebben afgesloten voor hun Model 3 zullen bij het verleningsvoorstel dezelfde enorme verhoging aangeboden krijgen!