Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Sorry, snap je nou echt niet wat ik vraag of loop je een beetje te trollen?
Vraag je het uit een zakelijk punt of anders....In beide gevallen snap ik het dan inderdaad niet!
Kan je het voorkauwen. Ik ben niet zo intelligent.
Ik heb in ieder geval aangegeven dat het een toevoeging aan de auto zelf betrof die na de initiële aankoop nog aangeschaft kon worden.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Op de website van Lojack je verzekering maatschappij kiezen en vervolgens krijg je het aanbod van Lojack te zien. Per maatschappij zijn er andere afspraken/deals.
Je kan het zelf ook nog direct bij Lo/Jack aanschaffen. Op die manier heb ik een extra korting gekregen die ze als tijdelijke aanbieding gaven. Overigens was voor mij alls particulier de prijs incl BTW en 5 jarig abonnement geen Euro 499, 00 , maar Euro 482,79. Een kniesoor die er op let, maar dit is wel het enig juiste.
 
Last edited:
Vraag je het uit een zakelijk punt of anders....In beide gevallen snap ik het dan inderdaad niet!
Kan je het voorkauwen. Ik ben niet zo intelligent.
Ik heb in ieder geval aangegeven dat het een toevoeging aan de auto zelf betrof die na de initiële aankoop nog aangeschaft kon worden.
Heb je tegen ze gezegd: ik heb Acceleration Boost aangeschaft en dat wil ik meeverzekeren?
 
Ja, zeker............uiteraard. Bovendien nog schriftelijk (moeten) bevestigd.
Maar nogmaals.... ik weet niet of dit bij andere verzekeringsmaatschappijen ook zo kan......
Nog even een toevoeging. Daar ik de acceleration boost heb mee laten verzekeren was de verzekering dus gewijzigd. Vandaar dat ik vandaag een nieuwe Groene Kaart ontving. Viel mij trouwens op dat de verzekeringscode aangaf auto plus aanhanger, terwijl bij de RDW het trekgewicht als niet geregistreerd staat dus er geen enkele belasting op of aan een eventuele trekhaak mag. Daardoor blijf je toch onverzekerd bij een ongeval waarbij een evt trekhaak aanwezig is of ook maar 1 kilo trekt. Want een nadien aangebrachte trekhaak die nadien niet bij of door de RDW gekeurd is, is illegaal. Ook als de auto het aan kan en misschien wel veiliger is dan voorheen.
 
..., terwijl bij de RDW het trekgewicht als niet geregistreerd staat dus er geen enkele belasting op of aan een eventuele trekhaak mag. Daardoor blijf je toch onverzekerd bij een ongeval waarbij een evt trekhaak aanwezig is of ook maar 1 kilo trekt. Want een nadien aangebrachte trekhaak die nadien niet bij of door de RDW gekeurd is, is illegaal. Ook als de auto het aan kan en misschien wel veiliger is dan voorheen.
Dat je niets met je auto mag trekken, als er bij het RDW geen trekgewicht staat geregistreerd, is iedereen wel bekend, lijkt me.

Dat in dat geval ook de aanwezigheid van een trekhaak of het plaatsen van bv een fietsendrager op die trekhaak illegaal zou zijn, heb je al eerder naar voren gebracht. Maar die bewering heb je op geen enkele manier onderbouwd of kunnen onderbouwen. Als je dit nu wel kunt, dan hoor ik het graag van je. Zo niet, ..... liever niet dit soort dingen gaan beweren.
 
  • Like
Reactions: horta
Dat je niets met je auto mag trekken, als er bij het RDW geen trekgewicht staat geregistreerd, is iedereen wel bekend, lijkt me.

Dat in dat geval ook de aanwezigheid van een trekhaak of het plaatsen van bv een fietsendrager op die trekhaak illegaal zou zijn, heb je al eerder naar voren gebracht. Maar die bewering heb je op geen enkele manier onderbouwd of kunnen onderbouwen. Als je dit nu wel kunt, dan hoor ik het graag van je. Zo niet, ..... liever niet dit soort dingen gaan beweren.
Ok, dan doe ik het niet meer, want ik heb geen zin om het helemaal op detailniveau uit te zoeken, echter mijn algemene kennis mbt wet- en regelgeving incl juridische achtergrond en uitspraken plus wel eens verzekeringsproblemen op tv gezien te hebben, kan ik met redelijk besef aangeven dat het op zo'n manier werkt en opgepakt gaat worden door verzekeringen en rechters. Of je moet een verzekeringsrecht- cq verkeersrechtadvocaat zien te vinden die net zo goed is en alternatieve juridische wegen kent als Prof mr. P. Nicolai op zijn hoogtepunt in het bestuurs-, ambtenarenrecht en Koningshuisrecht waarbij de rechters bij voorbaat al zich terugtrokken als ze zijn naam hoorden.

Maar toch nog even voor de brainstorm een voorbeeldje aandragen.
Je hebt op de niet geregistreerde trekgewicht auto een trekhaak en daarop heb je een fietsendrager gemonteerd; je rijdt op de snelweg en de fietsendrager valt er (met of zonder fietsen ) van de trekhaak. De auto daarachter krijgt daardoor een ernstig ongeval met zwaar lichamelijk letsel of zelfs dodelijke afloop en die auto is total loss, hoe denk je dat de verzekeringsmaaatschappij (n) gaat/gaan reageren? Dan weet ik bijna zeker dat zij zeggen dat jij voor alle schade kan opdraaien. Want dat kan dan in de 10.000 of zelfs 100.000 tot miljoenen Euro's lopen. Dat willen de verzekeringsmaatschappijen niet vergoeden en zullen er alles aan doen om onder uitbetaling uit te komen of zij vorderen het terug bij jou.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mars2020
Ok, dan doe ik het niet meer, want ik heb geen zin ...
En dan toch doen, he? :p

Weer een hele hoop woorden. Maar geen één woord waaruit zou blijken dat het inderdaad illegaal is, zoals jij beweert.

Dan weet ik bijna zeker dat zij zeggen dat jij voor alle schade kan opdraaien. Want dat kan dan in de 10.000 of zelfs 100.000 tot miljoenen Euro's lopen. Dat willen de verzekeringsmaatschappijen niet vergoeden en zullen er alles aan doen om onder uitbetaling uit te komen of zij vorderen het terug bij jou.
Dat proberen / zeggen ze toch altijd? Maar om er mee weg te komen zullen ze het wel moeten onderbouwen. Hoe gaan ze dat doen? Want juist dat weet jij blijkbaar ook niet.

Maar als ik het goed begrijp rijdt jij dus ook niet met een dakkoffer of fietsen op het dak? Want die kunnen er ook af vallen. En bij het RDW staat ook geen maximale daklast geregistreerd.
 
Dat proberen / zeggen ze toch altijd? Maar om er mee weg te komen zullen ze het wel moeten onderbouwen. Hoe gaan ze dat doen? Want juist dat weet jij blijkbaar ook niet.

Trekgewicht staat specifiek vermeld bij de RDW. Als er geen trekgewicht wordt geregistreerd, dan mag met de auto niets getrokken worden met een eventuele trekuitrusting. En met trekken bedoelen ze ook niets plaatsen op een eventuele trekuitrusting. Zo geeft de RDW aan. Het is een specifieke uitsluiting bij geen registratie. De verzekeringen zullen dit aanhalen.
Dakkoffers of fietsendrager op het dak worden niet vermeld en dan is het geen uitsluiting, omdat er in het geheel niets wordt vermeld. Ten minste als de uitrusting daarvan bedoeld is om het op dergelijke wijze eea veilig te vervoeren. Je mag een koffer niet zomaar op het dak leggen en met 1 klein touwtje vastzetten en dan gaan rijden. Dan is de mogelijke gevaarzetting te groot. Bij Nederlandse wet- en regelgeving moet alles binnen de redelijkheid en billijkheid blijven is de mentaliteitsachtergrond; rekening houdend met (de belangen van) anderen.
 
Trekgewicht staat specifiek vermeld bij de RDW. Als er geen trekgewicht wordt geregistreerd, dan mag met de auto niets getrokken worden met een eventuele trekuitrusting. En met trekken bedoelen ze ook niets plaatsen op een eventuele trekuitrusting. Zo geeft de RDW aan. Het is een specifieke uitsluiting bij geen registratie.
Ik snap niet dat je blijft proberen je gelijk te halen zonder met bronnen te komen. Ik heb er wel een, namelijk diezelfde RDW:

Als u gaat rijden met een aanhangwagen of caravan, is het wettelijk verplicht dat de gewichten geregistreerd staan in het kentekenregister van de RDW. Ziet u dat het trekgewicht in het kentekenregister, op het kentekenbewijs of op het conformiteitsbewijs niet klopt of ontbreekt, neem dan contact op met RDW Klantenservice.
(bold van mij)
Accepteer nu gewoon dat je geen gelijk hebt.
 
En met trekken bedoelen ze ook niets plaatsen op een eventuele trekuitrusting.
Dat is niet meer dan een persoonlijke, niet onderbouwde mening van jou. Ik heb al eerder aangegeven waarom dat niet klopt:

Dit is de wet: https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2018-05-20
En de wet maakt expliciet onderscheid tussen aanhangwagens (gelijk op pagina 1):

upload_2020-1-30_14-35-34.png


en lastdragers:

upload_2020-1-30_14-36-8.png


De wet geeft zelfs expliciet aan waar je aan oet voldoen wanneer je zo'n lastdrager gebruikt:
upload_2020-1-30_14-31-11.png


upload_2020-1-30_14-41-52.png


Dus als je hier aan voldoet, dan voldoe je aan de wettelijke eisen. Zie jij iets over maximaal trekgewicht staan? Ik niet. Misschien toch maar loslaten.
 

Attachments

  • upload_2020-1-30_14-31-42.png
    upload_2020-1-30_14-31-42.png
    117.7 KB · Views: 29
  • Informative
Reactions: Larss
Ik snap niet dat je blijft proberen je gelijk te halen zonder met bronnen te komen. Ik heb er wel een, namelijk diezelfde RDW:

(bold van mij)
Accepteer nu gewoon dat je geen gelijk hebt.
Als het zo letterlijk neemt, dan zal nog eens verbaasd opkijken. Ik zal dat nooit zo letterlijk opvatten, maar altijd kijken naar : "en zaken zoals dergelijke".

Maar als het inderdaad zo letterlijk bedoeld WORDT, dan hebben jullie gelijk en ik geen gelijk! Daar hebben jullie dan dus zoals gezegd gelijk. Maar..............................leer mij de overheid kennen, na 41 jaar overheidsdienst................ Daarom kijk ik wat dieper dan wat er letterlijk staat.Woorden staan er altijd in een globale betekenis. Je kan het nooit heel letterlijk interpreteren. En waarom schrijft de overheid dan niet welke andere specifieke zaken dan wel of niet mogen? Omdat er dan misschien wel 1000 of meer mogelijkheden moeten worden benoemd. Bovendien hebben de begrippen aanhangwagen en caravan en wetgeving ook een historische context en simpel vermeld. Vroeger kon men alleen een aanhangwagen of caravan trekken, simpelweg omdat er geen andere mogelijkheden aanwezig waren. Vroeger had je geen fietsendragers die op een trekhaak konden.

Maar goed, jullie hebben volledig gelijk. Einde brainstorm.
 
En waarom schrijft de overheid dan niet welke andere specifieke zaken dan wel of niet mogen? Omdat er dan misschien wel 1000 of meer mogelijkheden moeten worden benoemd. Bovendien hebben de begrippen aanhangwagen en caravan en wetgeving ook een historische context en simpel vermeld. Vroeger kon men alleen een aanhangwagen of caravan trekken, simpelweg omdat er geen andere mogelijkheden aanwezig waren. Vroeger had je geen fietsendragers die op een trekhaak konden.

Maar goed, jullie hebben volledig gelijk. Einde brainstorm.
Zucht. "Lastdragers op een trekhaak" staan dus juist wel expliciet in de wet genoemd (zie mijn vorige post). Precies datzelfde heb ik je ook al eerder getoond (in een ander draadje). Toen wilde je daar ook al niks van weten.
 
Dat is niet meer dan een persoonlijke, niet onderbouwde mening van jou. Ik heb al eerder aangegeven waarom dat niet klopt:

Dit is de wet: wetten.nl - Regeling - Regeling voertuigen - BWBR0025798
En de wet maakt expliciet onderscheid tussen aanhangwagens (gelijk op pagina 1):

View attachment 505948

en lastdragers:

View attachment 505949

De wet geeft zelfs expliciet aan waar je aan oet voldoen wanneer je zo'n lastdrager gebruikt:
View attachment 505946

View attachment 505952

Dus als je hier aan voldoet, dan voldoe je aan de wettelijke eisen. Zie jij iets over maximaal trekgewicht staan? Ik niet. Misschien toch maar loslaten.
 
Zucht. "Lastdragers op een trekhaak" staan dus juist wel expliciet in de wet genoemd (zie mijn vorige post). Precies datzelfde heb ik je ook al eerder getoond (in een ander draadje). Toen wilde je daar ook al niks van weten.
Ever continuing brainstorm: Ok, wordt wel expliciet aangegeven. Maar "In deze regeling wordt verstaan.... Aanhangwagens en lastdragers". Dus worden deze aparte zaken wel als eenzelfde soort bezien..... Ik heb ook nog niets gezien omtrent de koppeling van deze regeling aan de registratie van de trekgewichten bij de RDW.....................
 
Als het zo letterlijk neemt, dan zal nog eens verbaasd opkijken. Ik zal dat nooit zo letterlijk opvatten, maar altijd kijken naar : "en zaken zoals dergelijke".
(...)
Nee @Mergoscia, je maakt een positief statement over wat de RDW zou aangeven, zie hier:
(...)
Trekgewicht staat specifiek vermeld bij de RDW. Als er geen trekgewicht wordt geregistreerd, dan mag met de auto niets getrokken worden met een eventuele trekuitrusting. En met trekken bedoelen ze ook niets plaatsen op een eventuele trekuitrusting. Zo geeft de RDW aan. Het is een specifieke uitsluiting bij geen registratie. De verzekeringen zullen dit aanhalen.
Dat gaat veel verder dan rekening houden met een ruime interpretatie of "dieper kijken dan wat er letterlijk staat", daar komen we in Fantasialand. Houd op met ieders tijd te verdoen ajb.
Ever continuing brainstorm: Ok, wordt wel expliciet aangegeven. Maar "In deze regeling wordt verstaan.... Aanhangwagens en lastdragers". Dus worden deze aparte zaken wel als eenzelfde soort bezien..... Ik heb ook nog niets gezien omtrent de koppeling van deze regeling aan de registratie van de trekgewichten bij de RDW.....................
Ja. Afgezien van de opgenomen, volstrekt heldere definities van aanhangwagens enerzijds en lastdragers anderzijds, natuurlijk. Man hou op.

Edit naar aanleiding van jouw antwoord hierop: note to self niet meer in discussie te gaan met gepensioneerde ambtenaren. Alle tijd, en experts in de verspilling ervan.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Daniel 74