Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand al ervaring met die "beacon en app" veilig rijden bij ANWB?
upload_2020-2-20_12-45-28.png


We hadden het nog steeds over Tesla Model 3's? :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: MLKRMR
Ik stap volgende week over van InsureMyTesla naar ANWB, scheelt een paar tientjes per maand, lojack betaald zichzelf al terug in het eerste jaar.

Iemand al ervaring met die "beacon en app" veilig rijden bij ANWB?
Afhankelijk van je rijstijl (en dat kan zijn voor een paar keer hard optrekken pus een niet-perfecte score in een proeftijd!) kan de verzekering beëindigd worden. Tevens bij overschrijding Vmax met 50km/u.

Aangezien je bij het ingaan van een verzekering wordt gevraagd of er ooit een verzekering aan je is opgezegd denk ik niet dat je dit wilt.
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Afhankelijk van je rijstijl (en dat kan zijn voor een paar keer hard optrekken pus een niet-perfecte score in een proeftijd!) kan de verzekering beëindigd worden. Tevens bij overschrijding Vmax met 50km/u.

Aangezien je bij het ingaan van een verzekering wordt gevraagd of er ooit een verzekering aan je is opgezegd denk ik niet dat je dit wilt.
Tering jantjes .... dat hadden ze me (nog) niet verteld. Blij dat ik hier niet voor gekozen heb.

upload_2020-2-20_14-7-35.png
 
Ik dacht helemaal niet aan garantie.
Ik heb alleen maar gezegd dat ""nieuwwaardedekking" en "garantie" niet hetzelfde was.

Zoals ik al zei "Ik begrip nu dat je eerder "nieuwwaardedekking / -garantie" bedoelde en niet "nieuwwaardedekking / garantie". In dat geval is het inderdaad zo'n beetje hetzelfde.". Maakt het dan nog uit wat ik bedoelde? We gaan weer veel te veel OT.
Een beetje lastig, toch? We spreken, echt onbedoeld, langs elkaar heen. Sorry.
 
Als ik over ruim 2 jaar overstap naar een andere verzekering wordt het geen ANWB. Ik rij veilig en rustig daar waar het moet en de gevaarzetting groot is. Maar als er idioten vlakbij mij rijden, weinig of helemaal geen gevaarzetting is, dan wil ik nog wel snel inhalen of hard rijden (tot de 150 km/u). Met idioten bedoel ik mensen die 180 of harder willen en je achterbumper een zoen willen geven.

Bovendien...... mensen kunnen ook niet veilig rijden als ze zich aan de toegestane snelheid houden. Alleen het criterium snelheid aanhouden is een te smal kijkveld.
 
Als ik over ruim 2 jaar overstap naar een andere verzekering wordt het geen ANWB. Ik rij veilig en rustig daar waar het moet en de gevaarzetting groot is. Maar als er idioten vlakbij mij rijden, weinig of helemaal geen gevaarzetting is, dan wil ik nog wel snel inhalen of hard rijden (tot de 150 km/u). Met idioten bedoel ik mensen die 180 of harder willen en je achterbumper een zoen willen geven.
Dit geldt alleen voor een bepaalde verzekering waar je korting kunt krijgen als je netjes rijdt.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Niek and Mergoscia
Wordt het begrip "netjes" ook zo aangeduid door verzekeraars? netjes is heel rekbaar, maar tevens ongelofelijk vaag. Zoals al eerder aangegeven....Iemand die zich aan de max snelheid houdt, hoeft zeker nog niet netjes te rijden.
Zoals al gezegd, je hoeft deze variant niet af te sluiten. Controle gaat dmv dongle op de CAN-bus. Ik heb dit maar niet gedaan, de verzekering is zonder deze controle al heel goedkoop
 
Wordt het begrip "netjes" ook zo aangeduid door verzekeraars? netjes is heel rekbaar, maar tevens ongelofelijk vaag. Zoals al eerder aangegeven....Iemand die zich aan de max snelheid houdt, hoeft zeker nog niet netjes te rijden.
Waarom vraag je dat aan mij? Ik wijs je er alleen op dat niet alle ANWB-Verzekeringen deze voorwaarden hebben. Ze hebben ook gewoon een website.
 
Een ander vraagje (ik moet mezelf toch bezighouden terwijl ik op mijn m3 wacht) ... toen ik tesla laatst belde kwam er in het menu ook tevoorschijn of je met pech/lekke band staat. Heeft Tesla echt een pechhulp onderweg zoals sommige andere fabrikanten? Kun je daar met alles terecht, of alleen dingen die wellicht onder de garantie vallen?

Sowieso, als je Tesla stilvalt onderweg, heeft het überhaupt zin om de wegenwacht te bellen?

(en ja dit is een verzekeringsgerelateerde vraag, want blijkbaar geldt pechhulp inroepen soms als een schade: https://www.consumentenbond.nl/geldgids/geldgids-uitgelicht/autopech-autoverzekering )
 
Ik zie geen kans op verbetering dus ik laat het hierbij. Ik stel voor dat jij dat ook doet ;)
Ik probeer de communicatie tussen ons net wel te verbeteren, vandaar juist dat ik zo reageer. Ik bedoel ook echt "onbedoeld langs elkaar heen praten" . We hebben blijkbaar andere achtergrondstalen, maar niet vervelend bedoelt, toch. Dan kunnen we bij de volgende posts en discussies, deze toch positief oppakken.
 
Ik probeer de communicatie tussen ons net wel te verbeteren, vandaar juist dat ik zo reageer. Ik bedoel ook echt "onbedoeld langs elkaar heen praten" . We hebben blijkbaar andere achtergrondstalen, maar niet vervelend bedoelt, toch. Dan kunnen we bij de volgende posts en discussies, deze toch positief oppakken.
Ik ben er van overtuigd dat je het goed bedoeld. Ik zie ook geen enkele aanleiding om een volgende post / discussie van / met jou bij voorbaat negatief te benaderen. Okay? :)
 
  • Like
Reactions: Mergoscia
Waarom vraag je dat aan mij? Ik wijs je er alleen op dat niet alle ANWB-Verzekeringen deze voorwaarden hebben. Ze hebben ook gewoon een website.
Ik vraag het niet specifiek aan jou, maar jij noemde deze term. Ik heb wel vaker gehoord dat verzekeringsma deze term gebruiken in polissen. Ik vind dit juridisch gezien een rare, want het is een variabel waarde-oordeel en geen vast omlijnd gegeven, verwonder mij over het gebruik van deze term en wilde daarover mogelijke reacties van medeforumleden. Vandaar mijn vraag.
 
Een ander vraagje (ik moet mezelf toch bezighouden terwijl ik op mijn m3 wacht) ... toen ik tesla laatst belde kwam er in het menu ook tevoorschijn of je met pech/lekke band staat. Heeft Tesla echt een pechhulp onderweg zoals sommige andere fabrikanten? Kun je daar met alles terecht, of alleen dingen die wellicht onder de garantie vallen?

Sowieso, als je Tesla stilvalt onderweg, heeft het überhaupt zin om de wegenwacht te bellen?

(en ja dit is een verzekeringsgerelateerde vraag, want blijkbaar geldt pechhulp inroepen soms als een schade: https://www.consumentenbond.nl/geldgids/geldgids-uitgelicht/autopech-autoverzekering )
Ja Tesla heeft een pechhulp waarop jij een beroep kan doen, echter niet volledig voor alle pechgevallen en is dus beperkt. Vraag mij nu op dit moment niet voor welke pechgevallen je Tesla kan inschakelen en welke niet. Het staat ergens in je papieren en wellicht in de gebruikershandleiding. Ik heb het een keer gelezen en kwam toen tot de conclusie dat ik beter nog een (aanvullende) pechhulp bij mijn verzekering kon afsluiten.

Als je onderweg stilvalt kan je beter eerst afstemmen met Tesla en dan kijken of Tesla de wegenwacht inschaket of dat je dat via een evt andere pechhulpverzekering kan doen. Ik, maar dat geldt voor mij, zal nooit rechtstreeks de wegenwacht inschakelen. Ik ga eerst in overleg.
 
  • Informative
Reactions: Niek and Karsten
Ik heb mijn performance model 3 nu 11 maanden en een verleningsvoorstel gekregen van Centraal Beheer all risk.
Ga van 89 EUR per maand naar 270 EUR. Heb natuurlijk gebeld en blijkt een foutje te zijn, i.p.v. 1 schadevrij jaar erbij stond ie op 5 jaar eraf. Dit kwam door een schade die ik wel gemeld had, maar niet geclaimd (auto helemaal rondom bekrast door een onbekende dader :(). Deze fout gingen ze recht zetten. Daarna komt het verlengingsvoorstel op 89 EUR -> 140 EUR. Ook zijn de polisvoorwaarden versoberd.

Uiteraard bekend gemaakt aan de telefoon dat ik dit niet oke vind. Hun reden voor de verhoging is de dure schade claims die ze krijgen van Tesla's. Voor de premies gebruiken ze een of ander model en die verdeelt deze dure schades over de hele groep Tesla rijders.

Met 50 EUR extra per maand voor 1 schadevrij jaar extra ga ik uiteraard niet akkoord.
Ik moet dus maar weer eens rond gaan shoppen.
 
Wow, en geen sentry mode aan staan? Ben wel benieuwd of er relatief meer geweld tegen Tesla's is dan tegen andere auto's. Als je de reacties van mensen op sommige nieuwsberichten leest.... maar aan de andere kant had laatst ook iemand vakkundig twee buitenspiegels van de Volvo van mijn broer gesloopt...
Ik heb voor deze M3 een VW Passat gehad. Die is drie keer over de portieren bekrast. Geen beelden natuurlijk.....
 
  • Informative
Reactions: Karsten