Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Carmeleon verzekering Model 3 Performance EUR 1000,- per jaar incl assurantiebelasting. 75% noclaim eigen risico 500,-. wel een lojack verplicht van 399,- exc btw voor 5 jaar afgekocht.is eur 80,- per jaar.
Ik dacht dat Carmeleon geen LoJack verplicht als je onder de 60K blijft (meestal als je ex Btw verzekerd)?
Of heb kom je daar met de P net boven?
Ik zie ook alleen een prijs van €585,- voor de LoJack voor 5 jaar i.c.m. een Carmeleon verzekering?
 
Carmeleon verzekering Model 3 Performance EUR 1000,- per jaar incl assurantiebelasting. 75% noclaim eigen risico 500,-. wel een lojack verplicht van 399,- exc btw voor 5 jaar afgekocht.is eur 80,- per jaar.
Dat is eigenlijk wel een hele nette premie. Alleen als ik de berekening op hun site doe voor een non-Performance Model 3, voor €56.800 ex Btw catalogusprijs kom ik met 75% noclaim uit op €1.366 per jaar.
Standaard alleen wel met 0 euro eigen risico, maar dat kun je op dit site i.i.g. niet kiezen. En kan me ook niet voorstellen dat dit bijna €366,- er jaar netto zou schelen.
Hoe ben jij op deze premie en op het eigen risico van 500 euro gekomen? En woon je wellicht op een postcode waar nooit wat gestolen wordt ;-) ?
 
  • Like
Reactions: Michel3
Beste mensen. Ik ben nieuw op dit forum. Ik kan het voorsteldraadje niet vinden helaas.
Ik rij vanaf medio 2017 met veel plezier een ZOE R90 Bose. Deze is wat te klein en klein en kan niet snelladen.
Daarom nu de stap gemaakt naar de Model 3. Ik heb een M3 LR (nonP) in bestelling staan. Zal "ergens in maart" worden geleverd.
Nu ben ik behoorlijk geschrokken van de premies. Mijn eigen verzekeraar komt met een bedrag rond de €1700.
Bij de ANWB kwam ik rond de €980, uit. Ik hoor echter op een ander forum dat deze de Model 3 vooralsnog niet verzekerd.... Tenzij met voorzieningen die door Tesla zelf niet worden geaccepteerd.
Zij er wat de ANWB betreft bij jullie ervaringen?
 
Beste mensen. (...)

Bij de ANWB kwam ik rond de €980, uit. Ik hoor echter op een ander forum dat deze de Model 3 vooralsnog niet verzekerd.... Tenzij met voorzieningen die door Tesla zelf niet worden geaccepteerd.

Zij er wat de ANWB betreft bij jullie ervaringen?

Je kunt hem bij de ANWB gewoon configureren en tot de laatste stap doorlopen (verzekering afsluiten bevestigen). Ik ga morgen de ANWB even bellen voor een persoonlijk contact. Dan hoor ik het wel.
 
Beste mensen. Ik ben nieuw op dit forum. Ik kan het voorsteldraadje niet vinden helaas.
Ik rij vanaf medio 2017 met veel plezier een ZOE R90 Bose. Deze is wat te klein en klein en kan niet snelladen.
Daarom nu de stap gemaakt naar de Model 3. Ik heb een M3 LR (nonP) in bestelling staan. Zal "ergens in maart" worden geleverd.
Nu ben ik behoorlijk geschrokken van de premies. Mijn eigen verzekeraar komt met een bedrag rond de €1700.
Bij de ANWB kwam ik rond de €980, uit. Ik hoor echter op een ander forum dat deze de Model 3 vooralsnog niet verzekerd.... Tenzij met voorzieningen die door Tesla zelf niet worden geaccepteerd.
Zij er wat de ANWB betreft bij jullie ervaringen?
ANWB heeft inderdaad op de site een mooie premie. Ik heb ze gebeld en dan blijkt dat ze alleen verzekeren als de auto met een SCM klasse IV alarm is uitgerust. Aangezien dat niet bestaat betekent dat dus dat ze de facto de auto niet willen verzekeren....

Dat ze daarmee komende periode in potentie een paar duizend klanten mislopen leek ze niet te interesseren. Heel jammer, want zelfs als de premie flink hoger zou zijn en een LoJack vereist zou zijn zou het nog steeds interssant zijn geweest.

We kunnen dus alleen terecht bij een paar niche spelers met navenante premies.
Verbaast me eigenlijk dat de diefstal premie zo hoog is, want worden er zo veel Tesla’s gestolen?
Daar kun je toch heel weinig mee want je kunt/wilt hem eigenlijk niet offline gebruiken en Tesla kan hem volledig onbruikbaar maken. En ook voor de onderdelenof reparatie is dacht ik geen ander circuit dan via Tesla zelf.
 
Je moet dat 'potentiële klanten mislopen' natuurlijk wel in perspectief van een verzekeraar zien, als zij uitrekenen dat het risico dat ze lopen hoger is dan de opbrengsten dan nemen ze zakelijk de enige juiste beslissing. Het is wat kort door de bocht om te denken dat ze alleen maar premie innen en nooit uitkeren.
 
Je moet dat 'potentiële klanten mislopen' natuurlijk wel in perspectief van een verzekeraar zien, als zij uitrekenen dat het risico dat ze lopen hoger is dan de opbrengsten dan nemen ze zakelijk de enige juiste beslissing. Het is wat kort door de bocht om te denken dat ze alleen maar premie innen en nooit uitkeren.
Tuurlijk, ze moeten die afweging maken. Alleen is mijn beeld dat ze dat in dit geval niet hebben gedaan: gewoon een standaard clausule opnemen en niet weten dat deze combinatie bij een Tesla onmogelijk en deels onzinnig is. Je kunt inmers wel een premieberekening voor ds Tesla M3 maken, dus ze hebben hem niet bij voorbaat uitgesloten als te hoog risico.
 
Is het niet mogelijk om nu even snel een tijdelijke verzekering af te sluiten bv bij Insuremytesla en volgende maand een voordeligere te vinden? Wat zijn die opzegtermijnen?

Edit: in de Algemene Voorwaarden van Insuremytesla staat:

Heeft u een nieuwe verzekering met ons afgesloten? Dan heeft u 14 dagen bedenktijd. In die tijd mag u de verzekering stopzetten. Heeft u al premie betaald? Dan krijgt u die van ons terug.

Ik vind het prima om 1 of 2 maanden een wat hoger bedrag te betalen als ik dan daarna rustig alle opties kan overwegen. Het gaat nu wel heel snel allemaal.

Vind dit wel een goed idee. Unive en Allsecur bieden dagelijks opzeggen aan. Carmeleon zit je voor jaar aan vast, dat gaat m dus sowieso niet worden.
 
Ik heb voor nu de verzekering afgesloten bij Interpolis via de Rabobank. €50.000 excl BTW. 8 schadevrije jaren.
Geen voorwaarden over alarm of peilzender.
Maar €137 per maand (incl assurantiebelasting) vind ik geen goede deal. Zelfs €150 per jaar meer dan de Model S die ik voor het dubbele bedrag verzekerd had (incl BTW).
Interpolis is ook per dag opzegbaar dus ik wacht even wat hier voorbij komt.
 
Je kunt hem bij de ANWB gewoon configureren en tot de laatste stap doorlopen (verzekering afsluiten bevestigen). Ik ga morgen de ANWB even bellen voor een persoonlijk contact. Dan hoor ik het wel.
Bespaar je de moeite. Heb ik ook al gedaan en kreeg zelfs een premie van onder de 700,-. Ben ook al geaccepteerd voor de verzekering. Bij diefstal moet ik echter wel het SCM certificaat kunnen tonen. Heb je die niet dan helaas pindakaas, ben je niet verzekerd. En om het SCM certificaat te krijgen moet je een alarm systeem laten inbouwen waardoor je Tesla garantie vervalt. Je zal dan de ANWB moeten vragen of zij de Tesla garantie willen overnemen.

Polisvoorwaarden van de ANWB :
082: Alarmsysteem
Het voertuig dat op het polisblad staat, moet uitgerust zijn met:
  • een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem. Dit systeem is ingebouwd door een Kiwa/SCM gecertificeerd inbouwbedrijf, of;
  • een alarmsysteem met dezelfde specificaties dat door de fabrikant, importeur of merkdealer is ingebouwd.
Het voertuig is uitgerust met een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem. Wat verwachten wij van de
verzekeringnemer?

  • Hij moet zelf nagaan of het voertuig over het vereiste alarmsysteem beschikt.
  • Dat hij over een geldig certificaat beschikt. Dat betekent dat hij het alarmsysteem laat keuren volgens de richtlijnen van het VbV/SCM. Zie hiervoor het certificaat.
  • Bij diefstal van het gehele object kan hij dit certificaat overleggen.
Het voertuig is uitgerust met een alarmsysteem van een fabrikant, importeur of merkdealer. Wat
verwachten wij van de verzekeringnemer?

  • Hij moet zelf nagaan bij de fabrikant, importeur of merkdealer of het voertuig over het vereiste alarmsysteem beschikt en of het aan de vereiste specificaties voldoet.
  • Dat hij het alarmsysteem jaarlijks laat keuren.
  • Bij diefstal van het gehele object kan hij dit aantonen door middel van een aankoop- en/of onderhoudsnota.
Recht op vergoeding
In geval van diefstal van het voertuig is er alleen recht op vergoeding, als aan bovengestelde voorwaarden is
voldaan.

Heb bij 2 installatie bedrijven gevraagd of zij een oplossing hebben. Beide reageren met : inbouwen bij Tesla's doen wij niet daar je Tesla garantie vervalt en wij willen daar niet aansprakelijk voor zijn.

Volgens de ANWB zijn er wel oplossingen die passen bij hun voorwaarden maar ze verwijzen alleen naar algemene websites en vertellen dan niet welke oplossingen voor een Tesla dan wel mogelijk zijn om te kunnen voldoen aan hun eisen. Beetje jammer van deze vereniging die duurzaamheid en mobiliteit hoog op hun programma hebben staan!
 
Ik heb voor nu de verzekering afgesloten bij Interpolis via de Rabobank. €50.000 excl BTW. 8 schadevrije jaren.
Geen voorwaarden over alarm of peilzender.
Maar €137 per maand (incl assurantiebelasting) vind ik geen goede deal. Zelfs €150 per jaar meer dan de Model S die ik voor het dubbele bedrag verzekerd had (incl BTW).
Interpolis is ook per dag opzegbaar dus ik wacht even wat hier voorbij komt.
Mmm, dat lukt alleen als je een versie hebt zonder EAP, andere velgen of kleur, want anders zit je direct boven die 50K ex Btw. Dat zal voor veel mensen echter niet het geval zijn.

Ben wel benieuwd op wat voor premie jij ben uitgekomen bij Interpolis?

Heb nu offerte van Carmelon voor 57K verzekerde waarde ex. Btw en kom dan bij 75% B/M op €114,- per maand.
 
Mmm, dat lukt alleen als je een versie hebt zonder EAP, andere velgen of kleur, want anders zit je direct boven die 50K ex Btw. Dat zal voor veel mensen echter niet het geval zijn.

Ben wel benieuwd op wat voor premie jij ben uitgekomen bij Interpolis?

Heb nu offerte van Carmelon voor 57K verzekerde waarde ex. Btw en kom dan bij 75% B/M op €114,- per maand.

€137 per maand dus geen goede deal zoals gezegd. Maar ook geen aanvullende voorwaarden (ook niet bij hogere bedragen dacht ik). Maar wel per dag opzegbaar dus als tijdelijke optie oké. Als Carmeleon uiteindelijk de beste blijkt, kan ik die altijd nog afsluiten voor een jaar.
 
Zojuist de ANWB gebeld. Op dit moment worden er geen Tesla's geaccepteerd, ook de Model 3 niet. Dat komt inderdaad door het ontbreken van het geclassificeerde alarm, minimaal klasse 4. Zolang dat certificaat er niet is worden ze niet geaccepteerder, onafhankelijk van de cataloguswaarde. Je kunt het wel in laten bouwen (afijn, die discussie kennen we, dat doet niemand lijkt me). De Model 3 is onlangs nog voorgelegd aan 'acceptatie', maar de regels blijven vooralsnog zoals ze zijn. Ze moeten veel leden teleurstellen (inclusief mij, 30 jaar lid...). Mogelijk verandert het nog op termijn 'hou ons vooral in de gaten'. Afijn, bekend nieuws helaas, voor wat het waard is dus.
 
In de bijlage op basis van 10 schadevrije jaren een aanbod van centraal beheer
 

Attachments

  • Screen Shot 2019-02-11 at 16.55.39.png
    Screen Shot 2019-02-11 at 16.55.39.png
    49.5 KB · Views: 112
  • Screen Shot 2019-02-11 at 16.56.33.png
    Screen Shot 2019-02-11 at 16.56.33.png
    26.2 KB · Views: 317
  • Informative
Reactions: Primus