Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, ik denk dat ik in een gunstiger regio zit: 0345 (platteland....Betuwe). Anders weet ik het ook niet.
Overigens heb je alleen €500 eigen risico als je NIET bij het schadebedrijf van Carmeleon laat repareren. Ik begrijp dat ze een partij in Den Haag hebben, die kostenvrij jouw auto ophaalt en terug brengt incl. vervangende auto.
Wanneer je dat proces volgt dan heb je geen eigen risico...
Nee, ik had mijn premie pas onder de €100,- nadat ik gekozen had om altijd €500,- eigen risico te hebben.
Met het standaard 0% eigen risico zit ik zelfs op €114,- per maand. Dus het verschil met jouw premie dus eigenlijk nog hoger.
Ik heb als verzekerde waarde €56876,- (is ex Btw), zou het daar nog aan kunnen liggen?
 
Daar is nu geen reden voor. Als je auto nog dit jaar of in 2020 vervangen wordt na diefstal lies of total loss, dan valt de vervanger onder hetzelfde bijtellingsregime en heb je dus geen schade op dat gebied. Komt de vervanger na diefstal of total loss pas in 2021 of later, dan valt de vervanger geheel in het (wsl) 22% tarief en wordt je bijtelling een stuk hoger. Dan heb je dus extra schade en daar kun je je tegen verzekeren. Maar daar kun je mee wachten tot vlak voor 2021. Ook hier heeft Carmeleon zich (tegenover mij) al over uitgesproken. Mijn vraag was:

Toevoegen van een bijtelling beschermer is m.i. op dit moment niet aan de orde, omdat de regels voor 2020 gelijk zijn aan die van 2019. M.a.w. er is op dit moment helemaal geen risico om af te dekken. Maar in 2021 verandert er wel een en ander en ga ik wel risico lopen. Zal het t.z.t. mogelijk zijn om per 1/1/2021 alsnog een bijtelling beschermer aan de polis toe te voegen (uiteraard tegen de dan geldende premie)?

De reactie was:

View attachment 380656

De premie zal t.z.t. bepaald worden aan de hand van het bijtellingsregime dat vanaf 2021 gaat gelden.

Overigens moet je misschien niet wachten tot 31/12/2020, want als in november of december 2020 je auto gestolen wordt, dan heb je natuurlijk niet al in 2020 een nieuwe.
Ik begrijp het! Bedankt!
 
Nee, ik had mijn premie pas onder de €100,- nadat ik gekozen had om altijd €500,- eigen risico te hebben.
Met het standaard 0% eigen risico zit ik zelfs op €114,- per maand. Dus het verschil met jouw premie dus eigenlijk nog hoger.
Ik heb als verzekerde waarde €56876,- (is ex Btw), zou het daar nog aan kunnen liggen?
Ja dat kan! Mijn verz. waarde staat op €52.149.
 
Nee, ik had mijn premie pas onder de €100,- nadat ik gekozen had om altijd €500,- eigen risico te hebben.
Met het standaard 0% eigen risico zit ik zelfs op €114,- per maand. Dus het verschil met jouw premie dus eigenlijk nog hoger.
Ik heb als verzekerde waarde €56876,- (is ex Btw), zou het daar nog aan kunnen liggen?

Waar hebben jullie die optie om die eigen risico aan te passen? Ik kom dat helemaal niet tegen, niet bij de eerste stap en niet bij de tweede stap. Who can help me out?
 
Iemand al bij Allsecur verzekerd? Was van plan daar te gaan verzekeren (loopt m'n huidige verzekering ook), maar nu staat er als ik model 3 kies:

"De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5)."

Foutje op de site? Anders eens gaan bellen zodra ik kenteken heb.
 
Iemand al bij Allsecur verzekerd? Was van plan daar te gaan verzekeren (loopt m'n huidige verzekering ook), maar nu staat er als ik model 3 kies:

"De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5)."

Foutje op de site? Anders eens gaan bellen zodra ik kenteken heb.

Zie mijn post in andere draadje. Het kan wel, zonder extra beveiliging.
 
Bizar. Ik heb nu een V60 D6. Bij overstap naar een circa 14.000 euro goedkopere Model 3, gaat mijn premie bij DITZO met ca 90 euro per maand omhoog! Ik heb nu een kenteken en kan het precies opvragen.
Verder aan de verzekering zelf niets veranderd.
 
Hoi,
Zit er eigenlijk bij de aankoop van je Tesla bijstand inbegrepen, zoals vele automerken vandaag doen als je regelmatig op onderhoud gaat?

Daarnaast (vraag voor de Belgen): welke maatschappijen zijn interessant om een offerte aan te vragen?
Ik heb een offerte aangevraagd bij InsureMyTesla (in België is dit via Touring Verzekeringen) en bij Van Dessel.

Bij InsureMyTesla krijg je direct een online simulatie (voor mij 1389,8€/jaar voor een M3P van 78.780 iBTW). Ik wacht nog op input van Van Dessel.

Als ik die twee offertes heb, wou ik ook eens polsen bij mijn eigen verzekeringsmakelaar (die vaak via Baloise verzekert).

Groeten,
Dries
 
Hoi,
Zit er eigenlijk bij de aankoop van je Tesla bijstand inbegrepen, zoals vele automerken vandaag doen als je regelmatig op onderhoud gaat?

Daarnaast (vraag voor de Belgen): welke maatschappijen zijn interessant om een offerte aan te vragen?
Ik heb een offerte aangevraagd bij InsureMyTesla (in België is dit via Touring Verzekeringen) en bij Van Dessel.

Bij InsureMyTesla krijg je direct een online simulatie (voor mij 1389,8€/jaar voor een M3P van 78.780 iBTW). Ik wacht nog op input van Van Dessel.

Als ik die twee offertes heb, wou ik ook eens polsen bij mijn eigen verzekeringsmakelaar (die vaak via Baloise verzekert).

Groeten,
Dries
Bijstand zou moeten inbegrepen zijn voor zover ik begrepen heb.
Baloise was hier het meest interessant.

gr
Gert
 
Ik las dat steenslag en mogelijke breuk als gevolg hiervan in het panoramadak een behoorlijk kostbare grap is en standaard meestal niet is meeverzekerd in de verzekering tegen ruitbreuk. Heeft iemand hier al ervaring mee of tips welke verzekeraars dit wel in de polis hebben zitten?
 
Ik ben een Nederlandse particuliere aankoper. Heb op basis van een kenteken van een demo M3P een inventarisatie gedaan bij 15 verschillende verzekeringspartijen. Daarbij viel mij op dat CB, Ohra, Interpolis, NN, ANWB, geen nieuwe Tesla's verzekeren. Ten minste niet tegen diefstal. Dat bij alle partijen een pijlzender verplicht is, behalve bij IinsureMyTesla. Op basis van All Risks, diefstal, 9 schadevrije jaren, 3 jaar nieuwwaarde, inzittenden ongevallen, inzittenden schade plus rechtsbijstand kwam Turien als duurste uit ( boven de € 2300 pj ) en Univé via Diks Autoverzekering de goedkoopste ( € 1308 per jaar) Echter het plaatje wordt anders als er een nieuwwaarde van 2 jaar is en geen rechtsbijstand wordt afgesloten. Dan is InsureMyTesla in totaal goedkoper. ( Euro 1342,10 per jaar) Want bij hen hoeft er geen extra pijlzender te worden ingebouwd en een abonnement voor de alarmcentrale te worden afgesloten. Wanneer ik mijn kenteken heb, dan ga ik nogmaals een rondje doen.
 
Ik ben een Nederlandse particuliere aankoper. Heb op basis van een kenteken van een demo M3P een inventarisatie gedaan bij 15 verschillende verzekeringspartijen. Daarbij viel mij op dat CB, Ohra, Interpolis, NN, ANWB, geen nieuwe Tesla's verzekeren. Ten minste niet tegen diefstal. Dat bij alle partijen een pijlzender verplicht is, behalve bij IinsureMyTesla. Op basis van All Risks, diefstal, 9 schadevrije jaren, 3 jaar nieuwwaarde, inzittenden ongevallen, inzittenden schade plus rechtsbijstand kwam Turien als duurste uit ( boven de € 2300 pj ) en Univé via Diks Autoverzekering de goedkoopste ( € 1308 per jaar) Echter het plaatje wordt anders als er een nieuwwaarde van 2 jaar is en geen rechtsbijstand wordt afgesloten. Dan is InsureMyTesla in totaal goedkoper. ( Euro 1342,10 per jaar) Want bij hen hoeft er geen extra pijlzender te worden ingebouwd en een abonnement voor de alarmcentrale te worden afgesloten. Wanneer ik mijn kenteken heb, dan ga ik nogmaals een rondje doen.

Allsecur was 138 euro voor de M3P all in plus inzittenden en ook geen zender nodig.
 
Allsecur was 138 euro voor de M3P all in plus inzittenden en ook geen zender nodig.
Dat kom ik uit op Euro 1656 per jaar. Is dat op basis van 9 schadevrije jaren? En op basis van een verzekering voor particulieren, waarbij aftrek vann BTW niet aan de orde is?
Allsecure had mij opgegeven € 1402,26 per jaar bij 14 schadevrije jaren, pijlzender verplicht. Inzittenden ongeval, inzittenden schade en rechtsbijstand niet meeverzekerd.
 
Dat kom ik uit op Euro 1656 per jaar. Is dat op basis van 9 schadevrije jaren? En op basis van een verzekering voor particulieren, waarbij aftrek vann BTW niet aan de orde is?
Allsecure had mij opgegeven € 1402,26 per jaar bij 14 schadevrije jaren, pijlzender verplicht. Inzittenden ongeval, inzittenden schade en rechtsbijstand niet meeverzekerd.

Bij ons 10 schadevrijejaren en bedrag is in btw. Privé of zakelijk betaal je even veel. In de standaard voorwaarden staat namelijk dat een peilzender verplicht is, maar voor Tesla maken ze wel een uitzondering. Wij hebben per mail een bevestiging gekregen dat het voor Tesla niet verplicht is en dat de standaard alarmsysteem voldoet. Dat moet je ze ook per mail laten bevestigen.
 
Ik ben een Nederlandse particuliere aankoper. Heb op basis van een kenteken van een demo M3P een inventarisatie gedaan bij 15 verschillende verzekeringspartijen. Daarbij viel mij op dat CB, Ohra, Interpolis, NN, ANWB, geen nieuwe Tesla's verzekeren. Ten minste niet tegen diefstal. Dat bij alle partijen een pijlzender verplicht is, behalve bij IinsureMyTesla. Op basis van All Risks, diefstal, 9 schadevrije jaren, 3 jaar nieuwwaarde, inzittenden ongevallen, inzittenden schade plus rechtsbijstand kwam Turien als duurste uit ( boven de € 2300 pj ) en Univé via Diks Autoverzekering de goedkoopste ( € 1308 per jaar) Echter het plaatje wordt anders als er een nieuwwaarde van 2 jaar is en geen rechtsbijstand wordt afgesloten. Dan is InsureMyTesla in totaal goedkoper. ( Euro 1342,10 per jaar) Want bij hen hoeft er geen extra pijlzender te worden ingebouwd en een abonnement voor de alarmcentrale te worden afgesloten. Wanneer ik mijn kenteken heb, dan ga ik nogmaals een rondje doen.
Vandaag na mijn kenteken te hebben ontvangen nog een rondje verzekeringsma gedaan. De markt is de afgelopen weken in beweging gekomen. CB verzekert nu wel tegen diefstal. En hoeft geen extra pijlzender erin. Alleen één nadeel bij CB. Verzekering niet tegen 2 of 3 jaar nieuwwaarde garantie te doen (ivm waarde > € 50.000), maar vanaf begin op basis van dagwaarde plus 10%. Als ik nu alles optel en aftrek (bv ANWB wegenwacht eraf) dan zijn met drie jaar nieuwwaarde All-secure en Allianz incl pechhulp voor mij de beste opties en daarna Insuremytesla. Wat ik nu heb bedacht is: De eerste drie jaar voor rond de €1500 per jaar verzekeren en daarna weer terug naar Centraal Beheer voor in totaal 623 per jaar ( en misschien een no claim beschermer van € 200 erbij).