Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. Zelf slechte ervaring met een bank waar je echt alleen maar voor in aanmerking komt als je vermogend bent. Dus ja, zou je denken. Maar nee, geen garantie.

Ten aanzien van CB: middelste glasdeel is dus niet verzekerd onder glasverzekering. Ik verwacht deze auto 3-5 jaar te rijden. En in die periode spaar ik maar liefst 1.800-3.000 euro aan premie. Daar kan ik die 1.000 euro die ik als ik pech heb toevallig een keertje moet ophoesten wel van betalen.

Nieuwwaardedeel heb ik al uitgelegd. Ik vind dat een van de meest zinloze toevoegingen die er is en de verzekeringen zullen er goed winst op maken schat ik zo in.

Het enige nadeel aan CB is de uitsluiting van Rusland (voor mij is dat een nadeel). Maar daar valt ook wel een mouw aan te passen.
Begrijp ik het goed? Als jij met je Nederlandse auto in Rusland rijdt ben je niet verzekerd? Kijkt CB ook al naar de road accidents in Russia op YouTube, ha, ha. Of had het bestuur van CB een Vodka teveel op toen deze uitsluiting besproken werd?
Maar is wel lastig als je daar zakelijk of privé moet zijn. Ik ben wel benieuwd. Wat heb je daarop gevonden?
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Begrijp ik het goed? Als jij met je Nederlandse auto in Rusland rijdt ben je niet verzekerd? Kijkt CB ook al naar de road accidents in Russia op YouTube, ha, ha. Of had het bestuur van CB een Vodka teveel op toen deze uitsluiting besproken werd?
Maar is wel lastig als je daar zakelijk of privé moet zijn. Ik ben wel benieuwd. Wat heb je daarop gevonden?

Rusland is doorgehaald op de groene kaart. CB is daar niet de enige in.

De mogelijkheden zijn: CB vragen om expliciet alsnog Rusland te dekken (zou gaan om Oblast Kaliningrad, ook wel Königsberg) voor mij. Anders gewoon een tijdelijke verzekering regelen.

Vliegen is op zich een logischer keuze, maar een road trip met de Tesla naar Kaliningrad leek mij wel wat. ;)
 
Rusland is doorgehaald op de groene kaart. CB is daar niet de enige in.

De mogelijkheden zijn: CB vragen om expliciet alsnog Rusland te dekken (zou gaan om Oblast Kaliningrad, ook wel Königsberg) voor mij. Anders gewoon een tijdelijke verzekering regelen.

Vliegen is op zich een logischer keuze, maar een road trip met de Tesla naar Kaliningrad leek mij wel wat. ;)
Het gaat niet alleen om de Vlogs over de vele ongelukken, maar ook om de Vlogs waar je ziet dat mensen de auto worden uitgejaagd met Kalasjnikovs, ha, ha.CB is echt een Ruslandliefhebber.
 
Ik ben mijzelf momenteel ook aan het oriënteren op een verzekering. Centraal Beheer lees ik vaak en komt op mij een beetje over als de “makkelijkste” oplossing. Ik vraag mij echter wel af hoe het zit met het schadeherstelnetwerk van hen. Ik heb contact met CB opgenomen en zij vertelden inderdaad dat reparatie via hun netwerk zou lopen, en dat daar ook bedrijven bij zaten met verstand van Tesla’s. Naar mijn mening is dat wel iets heel anders dan certified partners. Weten jullie of tesla daarmee akkoord gaat en of de bedrijven waarmee zij samenwerken goed zijn?

Daarnaast wil ik ook KNAC nog eens even gaan bellen. Is het daar nog voor nodig om extra documenten mbt het alarm aan te leveren, of weet KNAC nu al genoeg van de model 3?

Bedankt voor jullie hulp!
 
Ik heb daar ook al naar gekeken bij Centraal Beheer maar alle schadebedrijven die ze laten zien op hun kaartje in omgeving brabant zijn allen "Tesla Approved body shops".

Capture.PNG
 
Ik ben mijzelf momenteel ook aan het oriënteren op een verzekering. Centraal Beheer lees ik vaak en komt op mij een beetje over als de “makkelijkste” oplossing. Ik vraag mij echter wel af hoe het zit met het schadeherstelnetwerk van hen. Ik heb contact met CB opgenomen en zij vertelden inderdaad dat reparatie via hun netwerk zou lopen, en dat daar ook bedrijven bij zaten met verstand van Tesla’s. Naar mijn mening is dat wel iets heel anders dan certified partners. Weten jullie of tesla daarmee akkoord gaat en of de bedrijven waarmee zij samenwerken goed zijn?

Daarnaast wil ik ook KNAC nog eens even gaan bellen. Is het daar nog voor nodig om extra documenten mbt het alarm aan te leveren, of weet KNAC nu al genoeg van de model 3?

Bedankt voor jullie hulp!
Hier in Haarlem zit Vermaire schadeherstel. Een Tesla certified bodyshop en staat op de lijst van Centraal Beheer. Er staan soms meer Tesla's dan bij een Service Centre. Kortom, die hebben heel veel ervaring.
 
Ik heb zojuist een offerte aangevraagd bij Carmeleon. Gaat om een M3P en RDW zegt 68k waarde. Nu staat er in de voorwaarden Categorie 1 (tot € 60.000) geen alarmeisen. In de berekening staat ook 56.2k ex BTW (is op BV) en geen alarm. Vraag me echter af of dit wel juist is aangezien die 60k limiet over catalogusprijs gaat en niet om het bedrag ex btw lijkt me?

Iemand deze discussie al gevoerd met Carmeleon?
 
Ik heb zojuist een offerte aangevraagd bij Carmeleon. Gaat om een M3P en RDW zegt 68k waarde. Nu staat er in de voorwaarden Categorie 1 (tot € 60.000) geen alarmeisen. In de berekening staat ook 56.2k ex BTW (is op BV) en geen alarm. Vraag me echter af of dit wel juist is aangezien die 60k limiet over catalogusprijs gaat en niet om het bedrag ex btw lijkt me?

Iemand deze discussie al gevoerd met Carmeleon?
Ja hoor. Gaat bij Carmeleon, zoals al vaak hier gemeld, om het excl. BTW bedrag. ALS je hem inderdaad exclusief BTW verzekerd. Ik heb hem zo verzekerd.
 
Moet zeggen dat AllSecur best goeie prijzen aanbiedt, 20.000km+ per jaar incl. inzittende en verlengde nieuwwaarde naar 3 jaar kom ik op €1754,19 voor m'n M3P. 5 schadevrije jaren (nog een broekie hier). Moet nog wel even bellen voor een zakelijke offerte excl. btw op de cataloguswaarde, dat zal nog een verschil maken.
 
Ja hoor. Gaat bij Carmeleon, zoals al vaak hier gemeld, om het excl. BTW bedrag. ALS je hem inderdaad exclusief BTW verzekerd. Ik heb hem zo verzekerd.

Thanks, zojuist ook bevestigd gekregen van ze in de mail en telefonisch.

Moet zeggen dat AllSecur best goeie prijzen aanbiedt, 20.000km+ per jaar incl. inzittende en verlengde nieuwwaarde naar 3 jaar kom ik op €1754,19 voor m'n M3P. 5 schadevrije jaren (nog een broekie hier). Moet nog wel even bellen voor een zakelijke offerte excl. btw op de cataloguswaarde, dat zal nog een verschil maken.

Ik kreeg ex btw exact hetzelfde bedrag helaas. Carmeleon is wel behoorlijk goedkoper. Ook krijg ik van Allsecur geen nette aangepaste voorwaarden en blijft dat SCM verhaal er in staan. Ze willen enkel per mail aangeven dat Telsa ok is. Ondanks dat dit een toezegging is vind ik dit niet voldoende.
 
Mede gezien de opmerkingen in dit draadje overweeg ik voor Allsecure te gaan.
- 3 jaar nieuw waarde verz
- tesla af fabriek alarm installatie volstaat
- circa 140 euro obv 15-20000 km en 5 schadevrije jaren. Probleem met veel zakelijke km is voor mij niet van toepassing
 
Mede gezien de opmerkingen in dit draadje overweeg ik voor Allsecure te gaan.
- 3 jaar nieuw waarde verz
- tesla af fabriek alarm installatie volstaat
- circa 140 euro obv 15-20000 km en 5 schadevrije jaren. Probleem met veel zakelijke km is voor mij niet van toepassing

Heb je ook bij Centraal beheer gekeken wat je daar kwijt bent. Heb je weliswaar geen nieuwwaarderegeling (maar dat is ook een vorm van oververzekeren), maar wel is het af fabriek alarm voldoende, je hebt geen km beperking en bij mij was het tov Allsecur veel goedkoper (wel met 12 schadevrije jaren).