Zoals velen wellicht al weten is Vincent Evers een rechtzaak gestart, omdat hij het veilig vind om WhatsApp te gebruiken op de snelweg terwijl AP actief is. Op dit moment is het live-verslag te volgen op De Telegraaf: Mag je je mobiel gebruiken in Tesla met autopilot?
Ik ben zelf helemaal niet eens met het Vincent Evers. De wet is nu eenmaal dat het niet mag en dus mag het ook niet in een Tesla. Als de wetgeving al achterhaald zou zijn, dan zou eerst de wetgeving aangepast moeten worden en dan zou het mogen. Zo zou je ook kunnen stellen dat het perfect veilig is om met een Porsche turbo harder te mogen rijden, omdat deze auto betere remmen en wegligging heeft. Mocht luchtkwaliteit een issue zijn, dan kan ik ook stellen dat ik met mijn Tesla 130km/u mag rijden in de 100km/u zone.
Maar ik ben ook van mening dat AP helemaal niet zo veilig is als hij beweert. AP houdt zich niet aan tijdelijke snelheidsbeperkingen en bij wegwerkzaamheden durf ik te wedden dat het goed mis kan gaan. Ook in druk verkeer zorgt AP eerder voor meer files dan voor minder (abrupter remmen, minder anticiperen, ...). Dus ook met AP dien je gewoon je ogen op de weg te houden. De technologie is gewoon nog niet zo ver dat dit kan.
Ik denk dan ook dat Vincent Evers het allemaal veel te rooskleurig voorstelt. Hij stelt ook dat Tesla rijders het niet hoeven. Gezien de ophef over Tesla's fiscale voordelen (geldt voor elke EV, maar de focus zit op Tesla) is het misschien even beter om een wat minder hooghartige houding aan te nemen. Hij doet hiermee de Tesla community echt geen plezier.
Ik ben zelf helemaal niet eens met het Vincent Evers. De wet is nu eenmaal dat het niet mag en dus mag het ook niet in een Tesla. Als de wetgeving al achterhaald zou zijn, dan zou eerst de wetgeving aangepast moeten worden en dan zou het mogen. Zo zou je ook kunnen stellen dat het perfect veilig is om met een Porsche turbo harder te mogen rijden, omdat deze auto betere remmen en wegligging heeft. Mocht luchtkwaliteit een issue zijn, dan kan ik ook stellen dat ik met mijn Tesla 130km/u mag rijden in de 100km/u zone.
Maar ik ben ook van mening dat AP helemaal niet zo veilig is als hij beweert. AP houdt zich niet aan tijdelijke snelheidsbeperkingen en bij wegwerkzaamheden durf ik te wedden dat het goed mis kan gaan. Ook in druk verkeer zorgt AP eerder voor meer files dan voor minder (abrupter remmen, minder anticiperen, ...). Dus ook met AP dien je gewoon je ogen op de weg te houden. De technologie is gewoon nog niet zo ver dat dit kan.
Ik denk dan ook dat Vincent Evers het allemaal veel te rooskleurig voorstelt. Hij stelt ook dat Tesla rijders het niet hoeven. Gezien de ophef over Tesla's fiscale voordelen (geldt voor elke EV, maar de focus zit op Tesla) is het misschien even beter om een wat minder hooghartige houding aan te nemen. Hij doet hiermee de Tesla community echt geen plezier.