Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vincent Evers en zijn rechtzaak

This site may earn commission on affiliate links.

Er zijn meerder onderzoeken geweest maar het vergroten van de afstand tussen jou en je voorganger in de file maakt de file juist langer, en het niet vlot optrekken bij het oplossen van de file ook.

Als je dus meer afstand houdt om te kunnen blijven rollen, creëer je meer file achteraan. Hoe dichter we op elkaar rijden als de file er al is, hoe sneller hij weer oplost.

Overigens, in een Tesla is het soms nog wel je best doen op AP om niet de remlichten aan en uit te laten gaan.

Driving Tips: How You Can Help Limit Traffic Jams

Hier nog een leuk artikel en video. Zelfs al proberen mensen exact dezelfde snelheid in een cirkel te blijven rijden, dan nog kan er een file ontstaan. Je moet wel bovenmenselijk zijn om te zorgen dat je niet afwijkt, of in het geval van blijven rollen, de mensen achter je.

Per saldo zijn er maar 2 oplossingen als de file er al is, aansluiten op elkaar en sneller optrekken als hij weer oplost.

Johan Cruijff zij het al, als de voorste gewoon door rijdt, lossen de files vanzelf op.
 
Deze jongens hebben een portofoon in hun hand in de auto.

Mag dat wel (ik probeer on topic te blijven :))?

In Nederland weet ik niet, maar in België heb je 2 regels in de verkeerswetgeving:

8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

8.4. Behalve wanneer zijn voertuig stilstaat of geparkeerd is, mag de bestuurder geen gebruik maken van een draagbare telefoon die hij in de hand houdt.
Artikel 8. De bestuurders

In 8.3 staat enkel dat je je voertuig goed in de hand moet hebben. In 8.4 staat dan weer expliciet dat je een draagbare telefoon niet in de hand mag hebben.

Een portofoon is daarom in België geen probleem. En ook niet op een privé landingsbaan in Groot-Brittanië :)
 
Kan het nu nog wel begrijpen de uitspraak maar petje af voor de inzet van vincent met het op de kaart zetten van tesla en elektrisch rijden. Ondanks hoe die af en toe over kan komen.
Eigenlijk ben ik het heel erg oneens met de positieve beoordeling van de inzet van dhr Evers. Hij licht mensen en media verkeerd voor over de mogelijkheden van de auto en presenteert zijn feiten vaak veel te rooskleurig. Ik ben zelf dus van mening dat hij zich gedraagt als de stroman van de club mensen die erg hun best doen EVs in een negatief daglicht te zetten. En dus...is hij eerder een probleem waar "normale" EV rijders last van hebben.

Deze domme actie om een zaak te beginnen is daar een dik voorbeeld van. Zowel de wet als de instructies van de handleiding van zijn auto, als ook de communicatie op de Tesla site bij het omschrijven van de feature, zijn strijdig met zijn handelen. Niet op het verkeer letten tijdens het rijden op AP is levensgevaarlijk! Daar zijn al mensen door overleden. Mensen die het systeem hebben gebruikt op een manier waarvoor het niet is bedoeld en in situaties waar het niet voor is bedoeld.

Hoe straalt zijn arrogantie af om de normale EV bestuurders. De Tesla meneer met grote bek zal wel even aantonen dat de wetgeving achterhaald is op basis van zijn waanzinnige claims over zijn auto en de systemen daarin. Wet zegt geen telefoon vasthouden...case closed, voor een Ferrari, Trabant of Tesla.

Toen ik deze boetes kreeg maakte ik tijdens het rijden gebruik van Tesla’s zelfsturingsfunctie Autopilot. Ik was dus zelf niet de bestuurder, maar hield enkel toezicht. Ik reed volkomen veilig volgens de politie en slingerde niet.

Er zijn vele artikelen over de zogenaamd foutieve naam voor het systeem. Autopilot. Terwijl de definitie perfect is...het is een ondersteunend systeem dat vooral tijdens lange ritten de bestuurder ondersteund bij de "saaie" taken van minicorrecties en wisselen van rijbaan. De claims in dit artikelen zijn mede gebaseerd op onzin zoals van Evers en sommige te enthousiaste fans.

Als ik hem op Youtube dan mensen zie stimuleren de handen van het stuur te halen tijdens hun eerste rit in een Tesla met de boodschap dat de auto zelf rijdt, dan gaan mijn nekharen recht overeind staan.

Ja, EAP is een geweldige toevoeging met een belofte voor meer in de toekomst. Maar iedereen die het promoot als "zelf rijden", zou met pek en veren afgevoerd moeten worden.
 
Denk toch dat deze man uiteindelijk een positief effect heeft op de ontwikkeling van wet en regelgeving.
Er zal naar de toekomst het een en ander moeten worden aangepast en de ervaring leert dat dat meestal te laat gebeurt. Veel lawaai over het onderwerp zelf rijdende auto’s helpt om het onderwerp op de politieke agenda te krijgen
 
  • Like
Reactions: Rdam5314
Meneer Everts heeft er blijkbaar niet echt van geleerd. In zijn laatste video rijdt hij in de Model 3 van een mede forumlid. Meteen al vloggend en zwabberend over het parkeerterrein. Daarna met vliegende vaart een doodlopende weg in. Vervolgens al zwabberend over het verkeersplein (wordt ook geclaxoneerd vanwege zijn rijgedrag) en zo gaat het maar door.

Die man is echt toe aan een rijontzegging, want hij denkt blijkbaar boven de wet te staan. Als Tesla rijder lig je al onder het vergrootglas, maar dit soort experimenten doe je gewoon niet op deze manier. Het had al een heel stuk veiliger gekunt door:
  1. Eerst even de auto leren kennen voordat je dit soort experimenten doet.
  2. Een vaste camera monteren zoals elke fatsoenlijke vlogger doet.
  3. Op een rustige plek/moment demonstreren wat je er van vind.
Echt fijn zo'n "boegbeeld" voor de EV rijders...

 
Meneer Everts heeft er blijkbaar niet echt van geleerd. In zijn laatste video rijdt hij in de Model 3 van een mede forumlid. Meteen al vloggend en zwabberend over het parkeerterrein. Daarna met vliegende vaart een doodlopende weg in. Vervolgens al zwabberend over het verkeersplein (wordt ook geclaxoneerd vanwege zijn rijgedrag) en zo gaat het maar door.

Die man is echt toe aan een rijontzegging, want hij denkt blijkbaar boven de wet te staan. Als Tesla rijder lig je al onder het vergrootglas, maar dit soort experimenten doe je gewoon niet op deze manier. Het had al een heel stuk veiliger gekunt door:
  1. Eerst even de auto leren kennen voordat je dit soort experimenten doet.
  2. Een vaste camera monteren zoals elke fatsoenlijke vlogger doet.
  3. Op een rustige plek/moment demonstreren wat je er van vind.
Echt fijn zo'n "boegbeeld" voor de EV rijders...

Hij zegt het zelf: 'Hij rijdt als een debiel'
 
Tja, warrig stuk.

Hans, is je auto heel terug gekomen? Persoonlijk zou ik het bijvoorbeeld niet prettig vinden als door het filmen van de navigatie mijn prive-adres op YouTube zou komen.

Met de hand filmen. Geluid valt uit. Hij l..t soms maar wat: “Na een half uurtje rijden staan we hier op euh DINGES”. Stop dan even en maak de take opnieuw. Uit veel van het videomateriaal is niet te herleiden wat hij nu precies wel en niet doet, dus educatief stelt het weinig voor. Ook tijdens je eigen commentaar op de snelweg de radio met een praatprogramma aandoen is gewoon niet handig.

Kortom: ik ben ook geen fan...
 
Tja, warrig stuk.

Hans, is je auto heel terug gekomen? Persoonlijk zou ik het bijvoorbeeld niet prettig vinden als door het filmen van de navigatie mijn prive-adres op YouTube zou komen.

Met de hand filmen. Geluid valt uit. Hij l..t soms maar wat: “Na een half uurtje rijden staan we hier op euh DINGES”. Stop dan even en maak de take opnieuw. Uit veel van het videomateriaal is niet te herleiden wat hij nu precies wel en niet doet, dus educatief stelt het weinig voor. Ook tijdens je eigen commentaar op de snelweg de radio met een praatprogramma aandoen is gewoon niet handig.

Kortom: ik ben ook geen fan...
Hij denkt ook dat @Hans Noordsij letselschadeadvocaat is :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: S-19910