Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar de hoogste inruilprijs voor je Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt ook opteren voor onze aanpak: wij hebben nu zowel een S (de echte, uit 2013) als een nieuwerwetse X. 'S ochtends kan dus de keuze worden gemaakt voor een auto die mooi is van buiten of een auto die fijner is van binnen. De X wint...
Financieel niet haalbaar vrees ik. Een 3 naast de bestaande S gaat nog wel, maar voor een X wil ik de financiering wel enigszins beperken met een zo hoog mogelijke aanbetaling, die ik deels uit de verkoop van de S wil halen.
Maar ik weet dat jij beide hebt en misschien objectief durft te zijn (wat ik betwijfel bij de meeste X bezitters)...hoe mooi iemand de X vindt zal altijd persoonlijk blijven, maar vind jij de X inderdaad zoveel prettiger dan de S? Hoe zit het met de kinderziektes, bijvoorbeeld met die malle deuren (sorry, ik vind het een bespottelijke feature als je geen kinderen meer in maxi-cosi's hebt)? Soms vraag ik me af of ik de X niet alleen maar overweeg om makkelijker mijn ski's mee te kunnen nemen, maar dan moet ik de 6-zits configuratie nemen die idioot genoeg weer duizenden euro's duurder is. Ach, terwijl ik zit te typen heb ik mezelf alweer overtuigd. Denk ik.
 
  • Funny
Reactions: PascalH
Financieel niet haalbaar vrees ik. Een 3 naast de bestaande S gaat nog wel, maar voor een X wil ik de financiering wel enigszins beperken met een zo hoog mogelijke aanbetaling, die ik deels uit de verkoop van de S wil halen.
Maar ik weet dat jij beide hebt en misschien objectief durft te zijn (wat ik betwijfel bij de meeste X bezitters)...hoe mooi iemand de X vindt zal altijd persoonlijk blijven, maar vind jij de X inderdaad zoveel prettiger dan de S? Hoe zit het met de kinderziektes, bijvoorbeeld met die malle deuren (sorry, ik vind het een bespottelijke feature als je geen kinderen meer in maxi-cosi's hebt)? Soms vraag ik me af of ik de X niet alleen maar overweeg om makkelijker mijn ski's mee te kunnen nemen, maar dan moet ik de 6-zits configuratie nemen die idioot genoeg weer duizenden euro's duurder is. Ach, terwijl ik zit te typen heb ik mezelf alweer overtuigd. Denk ik.
Waneer kom je langs @jm71
 
In het kort
- Bijtelling zekerheid voor 5 jaar
- Waardedaling van de huidige S bij bijvoorbeeld verkoop volgend jaar weegt niet op tegen de 0.4% financiering die nu (nog) mogelijk is
- mooie nieuwe inventory model gevonden met leuke korting
Ik wil niet flauw doen, maar even terug naar je eerdere bericht:
Deze week een nieuwe besteld. Financieel gewoon de beste oplossing.
ik betwijfel toch of het "financieel" beter uitpakt dan bijvoorbeeld vijf jaar zakelijk houden en dan naar privé voor een zacht prijsje, al of niet met een dividendconstructie. Je begint immers gewoon weer vanaf het hoogste tempo af te schrijven, en daarvan betaal je gewoon zelf de grootste hap, niet de fiscus. En nog maar een keer: desinvesteringsbijtelling meegerekend?
Ben benieuwd naar de sheet van @basvk ...
 
Ik wil niet flauw doen, maar even terug naar je eerdere bericht:

ik betwijfel toch of het "financieel" beter uitpakt dan bijvoorbeeld vijf jaar zakelijk houden en dan naar privé voor een zacht prijsje, al of niet met een dividendconstructie. Je begint immers gewoon weer vanaf het hoogste tempo af te schrijven, en daarvan betaal je gewoon zelf de grootste hap, niet de fiscus. En nog maar een keer: desinvesteringsbijtelling meegerekend?
Ben benieuwd naar de sheet van @basvk ...

Uiteraard. Skeptisch zijn mag. We verdienen niet allemaal hetzelfde en ook de ondernemingen verschillen nog wel eens qua opzet en financiële structuur.
 
@woeliew01 ik bedoel vooral te zeggen dat wat "financieel de beste oplossing" is, echt een gecompliceerd vraagstuk is, en ik wil dus niemand van een beslissing afhouden of in een bepaalde richting praten, maar ik krijg af en toe een ongemakkelijk gevoel bij de stelligheid waarmee wordt gezegd dat het zus of zo moet, terwijl een volledig en onderbouwd verhaal ontbreekt. Ik vermoed dat er door sommigen al eens raar op de neus is gekeken en dat dat nog weleens gaat gebeuren.
Mijn bijdragen in het bijtellingsdraadje zijn in elk geval een poging om te helpen stukjes van de puzzel helder te krijgen. Ik hoop dat de sheet van Bas dat ook gaat doen.
 
  • Informative
Reactions: PascalH
Ik wil niet flauw doen, maar even terug naar je eerdere bericht:

ik betwijfel toch of het "financieel" beter uitpakt dan bijvoorbeeld vijf jaar zakelijk houden en dan naar privé voor een zacht prijsje, al of niet met een dividendconstructie. Je begint immers gewoon weer vanaf het hoogste tempo af te schrijven, en daarvan betaal je gewoon zelf de grootste hap, niet de fiscus. En nog maar een keer: desinvesteringsbijtelling meegerekend?
Ben benieuwd naar de sheet van @basvk ...
Ik ben een IB ondernemer, dan weegt het belastingvoordeel (en -nadeel) veel zwaarder mee.
Ik ga vanavond de spreadsheet opschonen en zo maken dat ie makkelijker te gebruiken is en dan hier posten. Hij is wel bedoeld om de uiteindelijke netto kosten(verschillen) voor een IB ondernemer te berekenen dus misschien minder bruikbaar voor BV/holding situatie...
 
Financieel niet haalbaar vrees ik. Een 3 naast de bestaande S gaat nog wel, maar voor een X wil ik de financiering wel enigszins beperken met een zo hoog mogelijke aanbetaling, die ik deels uit de verkoop van de S wil halen.
Maar ik weet dat jij beide hebt en misschien objectief durft te zijn (wat ik betwijfel bij de meeste X bezitters)...hoe mooi iemand de X vindt zal altijd persoonlijk blijven, maar vind jij de X inderdaad zoveel prettiger dan de S? Hoe zit het met de kinderziektes, bijvoorbeeld met die malle deuren (sorry, ik vind het een bespottelijke feature als je geen kinderen meer in maxi-cosi's hebt)? Soms vraag ik me af of ik de X niet alleen maar overweeg om makkelijker mijn ski's mee te kunnen nemen, maar dan moet ik de 6-zits configuratie nemen die idioot genoeg weer duizenden euro's duurder is. Ach, terwijl ik zit te typen heb ik mezelf alweer overtuigd. Denk ik.
Tsja, zowel mijn vrouw als ik hebben beiden een voorkeur voor de X. Beiden vinden wij de S van buiten mooier dan de X, maar rijden in de X vinden wij fijner dan in de S. Dat is het gevolg van de hoge zit, die zeker in combinatie met de grote voorruit een geweldig zicht op de weg en omgeving geeft. Ook voor mij niet onbelangrijk, het geluid in de X klinkt stukken beter dan in de S, hoewel beiden de premium installatie hebben.

Met maxi-cosis (twee in ons geval!) zijn de vleugeldeuren een uitkomst. Je moet wel tegen aandacht kunnen, zowel de tweeling als de vleugeldeuren genereren de nodige aandacht.
 
Moet ik toch weer relativeren... wanneer je als DGA 4+22 bijtelling hebt en de werkelijke kosten veel lager zijn, krijg je 'm juist veel harder voor de kiezen dan wanneer je als IB-ondernemer weinig kosten en DUS weinig bijtelling (saldo nul) hebt.
Ik ben nauwelijks bekend met de regels voor een DGA maar geldt die regel dat de bijtelling niet hoger dan de werkelijke kosten is niet in dat geval?
 
Ik ook. Ben alleen nog op zoek naar een soort Noordkoreaans indoctrinatieprogramma waarmee ik de X mooi ga vinden. Hij lijkt me praktisch en ik vind hem ook niet lelijk, maar daar is wel alles mee gezegd. De S doet me iets als ik hem zie, dat heb ik bij de X niet. Ik heb het gevoel dat ik probeer verliefd te worden op de ideale schoondochter, maar de chemie is er gewoon niet. Ik moet echt gaan beslissen, want ik mik toch op levering in januari, direct na de desinvesteringsbijtelling termijn. En als ik dan weer zo'n rijtje argumenten lees zoals Klaas opsomt staat de configurator alweer te snorren op mijn beeldscherm. Problems, problems.
Oh wacht, of toch wachten op de 3? Sh*t.
Ik heb exact dezelfde gevoelens gehad; omdat de M3 bij mij (of beter voor mijn vrouw) om diverse redenen af viel heb ik nu sinds een paar weken de X. De S is er ook nog en ik had mezelf voorgenomen af en toe ook de S te rijden. Sinds ik de X heb, heb ik geen meter meer in de S gereden.........
 
Ik heb exact dezelfde gevoelens gehad; omdat de M3 bij mij (of beter voor mijn vrouw) om diverse redenen af viel heb ik nu sinds een paar weken de X. De S is er ook nog en ik had mezelf voorgenomen af en toe ook de S te rijden. Sinds ik de X heb, heb ik geen meter meer in de S gereden.........
Zo wordt het meer een TMC indoctrinatieprogramma. Ik heb liever dat jullie bevestigen dat ik een S moet nemen . Lekker dan.
Nee hoor, ik heb hier echt wel wat aan. Maar als ik me kon veroorloven om de S gewoon te houden was de keuze makkelijker geweest. Alle praktische argumenten ten spijt vind ik voorlopig het verschil in uiterlijk te groot.
 
Ik zou overigens jouw spreadsheet graag krijgen.

Ben ook wel benieuwd naar je sheet.


Ik heb de spreadsheet in Google Docs gezet en voor iedereen opengezet. (Via het bestanden menu kun je hem exporteren naar Excel als je dat fijner vindt werken).
Ik heb hem zo generiek mogelijk opgezet zodat je ook bijv. de gegevens van een model 3 kunt invullen.
De sheet is echt bedoeld om de netto kosten na belasting te bepalen (oftewel wat blijft er aan het eind over op mijn bankrekening nadat alle belastingen betaald zijn) en houdt alleen maar rekening met regels voor IB ondernemers.

Link: Leaseauto: doorrijden of inruilen?

Disclaimers
- ik weet niks van boekhouden
- ik weet ook niks over belastingen
- ik kan niet rekenen

Ik hoop dat jullie er alleen maar fouten in het voordeel van een nieuwe auto in vinden, dan ga ik er binnenkort eentje bestellen. ;):cool:
 
Ik denk erover om mijn huidige operational leasecontract ter overname aan te gaan bieden, mits Leaseplan akkoord gaat.
Met mijn contract moet nog 57K of 26 maanden worden gereden.
Op internet ben ik ooit iets tegengekomen als Leasetrader.
Maar ik was benieuwd of iemand hier al eens zoiets gedaan heeft en mij een goede partij kan aanraden?