Onderaan elke sheet staat natuurlijk wel vetgedrukt wat de netto kosten zijn per jaar. Die cashflow moet je jaarlijks wel binnen je bedrijf kunnen genereren om de auto te kunnen (blijven) betalen.
Ik denk dat ik me er makkelijk vanaf ga maken door een dikke disclaimer op het voorblad te zetten die dat benadrukt. (ik heb al teveel tijd in de spreadsheet zitten
).
Ow hee inderdaad, dat lijkt zo, maar doordat ik die regel blijkbaar een keer van plaats verschoven heb in de tabel heeft Google Docs in de formule de btw cell als losse cel voor de som gezet. Hij wordt dus wel degelijk meegenomen alleen staat er "
D9 + SOM(D5: D8)" ipv "SOM(D5: D9)".
Ah, heb je het bijtellingspercentage in de gegevens van je huidige auto wel op 0% gezet? (dat vakje had ik eigenlijk ook van een formule kunnen voorzien).
Ik zie wel dat ik geen rekening heb gehouden met de bijtelling (in de paar laatste maanden) van 2018 (daar wordt meteen met het regime van 2019 e.v. gerekend).
Ik ga er overigens van uit dat de bijtelling niet opnieuw voor een tweede 60 maanden wordt vastgezet maar gewoon net als ICE's per jaar de in dat jaar geldende bijtelling wordt gebruikt.
Wat een belachelijk onduidelijke en lastige materie. Geen wonder dat IT projecten van het rijk miljoenen verslinden om vervolgens vast te lopen...